ویلای پیش ساخته
18
مرداد

ویلای پیش ساخته

ویلای پیش ساخته

ویلا از نوع پیش ساخته چند سالی است در ایران که در ابعاد و اندازه های مختلف در بازار موجود است که هر کدام از این ویلاها دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند.

با دیشرفت های چشم گیری که در سالهای اخیر در صنعت ساخت و ساز شده است مزایای بسیاری در اختیار معماران و طراحان گذاشته است و دست طراحان را در طراحی و اجرای سازه های مختلف ساختمانی از جمله ویلاهای پیش‌ساخته باز گذاشته است که میتوان گفت طراحی و ساخت سازه های پیش‌ساخته یکی از پیشرفت های مهم در صنعت ساخت و ساز می باشد.

 

بازسازی منزل و بازسازی ساختمان

 

ویلای پیش ساخته

امروزه با به وجود آمدن معضلات و مشکلات مربوط به محیط زیست باعث به وجود آمدن تاثیراتی بر صنعت ساخت و ساز  شده است از جمله این مشکلات به جا ماندن ضایعاتی در حین عملیات ساخت و ساز می باشد که همیشه مورد توجه فعالان محیط زیست است و به جا ماندن این ضایعات در حین عملیات ساختمانی چه بزرگ و چه کوچک به شدت محیط زیست را تحت تاثیر خود قرار می دهد و یکی از ویژگی های ویلاهای پیش ساخته همین مساله می باشد که تا حد قابل توجه ای به ایم مساله توجه می شود و ضایعات ساختمانی را به حداقل می رساند.

و این یکی از دلایلی مهمی است که در سال های اخیر توجه بسیاری از طراحان و شرکت های معماری را به این موضوع جلب کرده است که در طراحی های خود تا حد امکان از سازه های پیش ساخته و ویلاهای پیش ساخته بهره ببرند.

از مزایای ویلا های پیش ساخته می توان به کاهش هزینه ها در ساخت، صرفه جویی در انرژی، پایداری بهتر و استحکام بالاتر اشاره کرد.

 

کاهش هزینه ها با ویلای پیش ساخته

در ساخت ویلاهای پیش ساخته بر خلاف ساخت ویلاها به صورت سنتی شما می توانید تمامی مصالح و المان های مورد نیاز جهت ساخت را به صورت یکجا خرید کنید و مزیت آن این است که برآورد نسبتاً دقیقی از هزینه های نهایی ساخت ویلا در دست دارید که این هزینه ها در ویلا های پیش ساخته معمولا به صورت متر مربع محاسبه می شود و شما این امکان را خواهید داشت با توجه به بودجهای که تعیین کرده اید به طرح و ساخت ویلای مورد علاقه خود اقدام کنید.

از طرف دیگر این کاهش هزینه فقط در خرید مصالح و المان های آن خلاصه نمی شود و بخش عمده این صرفه جویی در هزینه های مربوط به حمل و نقل، نوسانات بازار در هنگام ساخت طولانی مدت، کاهش هزینه مربوط به نیروی انسانی  می باشد.

در سازه های پیش ساخته هزینه های حمل و نقل بسیار ارزان و حتی رایگان تمام می شود و بستگی به موقعیت مکانی ملک دارد و در بسیاری از شرکت های سازنده هزینه حمل و نقل به صورت رایگان محاسبه می شود.

 

ساخت و ساز سریع

یکی از بزرگترین مزایای ویلا های پیش ساخته سرعت در نصب و ساخت و ساز آن می باشد.

زیرا تمامی اجزا های این ویلاها از قبل ساخته شده است و تنها بعد از بارگیری و تخلیه آن در ملک مورد نظز، این اجزا ها را به یکدیگر وصلمی کنند و آنها را سرهم می کنند و از طرف دیگر توقف های که در ساخت و ساز های ویلاهای سنتی مانند شرایط آب و هوایی و یا مشکلاتی مانند کمبود نیروی انسانی و خطرات کارگاهی به طور چشم گیری در ساخت این ویلاها مشاهده نمی شود.

 

صرفه جویی در انزژی

از ویژگیهای خوبی که این ویلاهای پیش ساخته دارند عایق کاری بسیار خوبی است که در آنها به کار برده شده است و این عایق کاری به دلیل فرایندی که این سازه های پیش ساخته دارند در برابر سرما و گرما تا حد بسیار چشم گیری موجب کاهش مصرف انرژی می شوند.

 

پایداری بهتر

یکی از جنبه های خوب و کاربردی که این سازه های از پیش ساخته دارند و موجب اهمیت آنها در سال های اخیر شده است ساز گاری آنها با محیط زیست می باشد.

از جمله این مواری می توان به کاهش تولید ضایعات در روند ساخت طولانی، کاهش استفاده از منابع طبیعی، کم شدن حمل و نقل های روزانه، می باشد و از همه مهمتر که باعث پایداری این نوع ویلاها شده است قابلیت بازیافت پذیری آن می باشد به طوری که میتوان بخش های زیادی از این ویلاها را مجدداً مورد استفاده قرار داد.

 

استحکام بالا

ویالاهای پیش ساخته از پنل های فولادی و بتنی سبکساخته می شوند که دارای مقاومت بالایی می باشند و از طرف دیگر به دلیل عایق کاری بسیار خوبی که دارند در برابر رطوبت ناشی از سطح مقاومت بسیار بالایی دارند و از طول عمر مفید و خوبی برخوردار هستند.

 

معایب ویلاهای پیش ساخته

از معایب این نوع ویلاها می توان به نظارت کمتر ، ابعاد و اندازه، شیوه پرداخت کردن هزینه ها، نیروی متخصص مورد نیاز، سفارش سازی کم اشاره کرد.

 

نظارت کمتر

در ویلاهایی که به صورت سنتی ساخته می شوند به دلیل طولانی شدن فرایند ساخت و ساختن سازه ها از ابتدا شما می توانید به عنوان یک کارفرما بر تمامی مراحل ساخت نظارت کامل و دقیقی داشته باشید اما در مورد ویلاهای پیش ساخته به دلیل اینکه تمام اجزا و متریالهای آن در کارخانه از پیش ساخته شده است شما می توانید فقط در مرحله سرهم کردن این اجزا نظارت داشته باشید که این خود یکی از معایب این ویلاهای از پیش ساخته می باشد.

 

ابعاد

یکی از اصلی ترین معایب این ویلاها اندازه و تعداد طبقات در آن می باشد.

ویلاهای پیش ساخته را نمی توان از دو طبقه بیشتر ساخت و اگر تصمیم بر این کار داشته باشید باید تدابیر زیادی را از پیش در نظر بگیرید و از طرف دیگر هزینه بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.

 

شیوه پرداخت کردن هزینه ها

در هنگام خرید ویلا های پیش ساخته به دلیل اینکه شما تمامی اجزا را به یکباره خرید می کنید و طبق متر مربع محاسبه می شود متعاقباً تمام هزینه ها را باید به یکباره پرداخت کنید و مانند ساخت ویلاهای سنتی شما هزینه ها را مرحله به مرحله پرداخت نخواهید کرد و شاید این موضوع برای برخی از کار فرمایان دشوار باشد.

 

نیروی متخصص مورد نیاز

اجزای این نوع ویلاها به دلیل فرایند ساخت و نقشه های خاص در هنگام ساخت و سرهم کردن آن نیاز به نیروهای متخصص و کاملاً حرفه ای دارد که در برخی از شهر ها و کشورها دسترسی به این نیروها دشوار می باشد.

 

سفارش سازی کم

در انتخاب این نوع ویلاها باید این نکته را در نظر داشته باشید که دست شما در سفارشی سازی های ریز در این ویلاها کاملاً بسته می باشد و این یکی از معایب دیگر این نوع ویلاها می باشد.

بدون شک می توان گفت ویلاهای پیش ساخته یکی از سازه های جذاب و خوبی است که چند سالی است وارد کشور ما شده است و همانگونه که گفته شد دارای معایب و مزایایی می باشد و باید قبل از خرید و اجرای این نوع سازه ها تمامی این مزایا و معایب را مورد بررسی قرار دهیم.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]