آبنما در طراحی داخلی
29
بهمن

آبنما در طراحی داخلی

اهمیت آبنما در طراحی داخلی

آبنما‌ها می‌توانند تاثیرات مثبتی در فضای دکوراسیون داخلی شما داشته باشند و در دورهمی‌های شما حس طراوت و آرامش برایتان به وجود بیاورند. طراحی و اجرای آنها در فضای نشیمن یا پاسیو شما موجب می‌شود تا حضور آب را در مکانی نزدیک خود حس کنید. نکته مهم در طراحی آبنما در دکوراسیون داخلی محل قرارگیری و سبک آن با دکوراسیون داخلی منزل‌‌‌‌ می‌باشد که تناسب و هماهنگی در طراحی و اجرای آن‌‌‌‌ می‌تواند یک خروجی بی عیب و نقص برای شما داشته باشد.

 

اگر شما هم دوست دارید از آبنما در طراحی داخلی استفاده کنید، این نوشته‌ها را بخوانید!

 

 

آبنما در طراحی داخلی چیست و چه نقشی دارد؟

شاید خیلی از ما آرزوی داشتن یک آبنمای زیبا در دکوراسیون داخلی را داشته‌ایم، چه در حیاط خانه، چه در دکوراسیون داخلی هال و پذیرایی، چه در لابی برج و چه در باغ و خانه باغ. امروزه به دلیل کمبود فضای لازم، حوض‌هایی که سال‌ها پیش در حیاط هر خانه‌ای به چشم می‌خورد، استخرهای بزرگ که همیشه پر آب بودند و جوی‌هایی که از گوشه تا گوشه فضا امتداد داشتند، دیگر استفاده نمی‌شوند و جای خود را به تعاریف مدرنی از آبنما در دکوراسیون داخلی داده‌اند. آبنماهای امروزی اکثرا با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارند و فضای کمی که برای ایجادشان در دسترس است، تعریف دیگری پیدا کرده اند.

آبنما در طراحی داخلی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

بدیهی‌ست که ابتدا باید در طراحی آبنما در دکوراسیون داخلی خانه خود فضای مناسب را پیدا کنید. توجه داشته باشید که فضای مورد نظر در معرض دید باشد و به گونه‌‌ای طراحی و اجرا شود که خللی در رفت وآمد به وجود نیاورد. به طور خلاصه‌‌‌‌ می‌توان گفت ضمن دید مناسب و حداکثری در مکانی با حداقل رفت آمد طراحی و اجرا شود. به منظور استفاده‌ی بهینه از فضاها‌‌‌‌ می‌توانید از آبنماهای توکار استفاده کنید. این آبنماها‌‌‌‌ می‌توانند بخشی از دیوار فضای نشیمن شما باشند که این دیوار‌‌‌‌ می‌تواند به صورت کاذب در قالب پارتیشن و یا انواع دیوارهای دکوراتیو باشد که ما در همین وبسایت در مورد انواع دیوارها به طور کامل مطالبی را بارگذاری کرده‌ایم.

آبنما در طراحی داخلی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

از ویژگی‌های بارز آبنماهای توکار این است که فضای داخلی شما را اشغال نمی‌کند و این خود یک مزیت برای استفاده بقیه فضاها در دکوراسیون داخلی‌‌‌‌ می‌باشد‌‌. اگر تمایل دارید از این نوع آب نما‌ها در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید بهتر است از قبل با یک متخصص که در این زمینه به صورت اختصاصی فعالیت‌‌‌‌ می‌کند مشورت کنید‌‌. در مرحله اول باید نوع دیوار شما مشخص شود زیرا ایجاد حفره در دیوارهای اصلی امکان پذیر‌‌‌‌ نمی‌باشد و موجب بروز مشکل در سازه ساختمان خواهد شد.

 

آبنماهای دکوراتیو در طراحی داخلی

اگر فضای نشیمن خانه شما بزرگ است و‌‌‌‌ می‌خواهید در تفکیک فضایی در آن به وجود بیاورید‌‌‌‌ می‌توانید از دیواره‌های آبی یا همان آبنما‌هایی که در وسط فضا قرار‌‌‌‌ می‌گیرند بهره ببرید، اما به شما توصیه‌‌‌‌ می‌کنیم قبل از خرید و سفارش از طراح خود بخواهید آبنما را در فضای شما طراحی کند و بعد از تایید خانواده نسبت به خرید و نصب آن اقدام فرمایید. اجرای این نوع آبنما‌ها مستلزم اجرای یک سری موارد‌‌‌‌ می‌باشد که بعد از طراحی و دریافت نقشه‌های فاز دو باید نسبت به برنامه ریزی و طراحی سیستم‌های تاسیساتی آبرسانی در سقف و کف اقدام فرمایید که این خود هزینه‌های زیادی را در بر خواهد گرفت پس در ابتدا نسبت به طرح خود تصمیم نهایی را گرفته و بعد در مورد اجرای آن اقدام کنید.

آبنما در طراحی داخلی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

آبنما در دکوراسیون داخلی می‌تواند در فرم یک تابلو در فضا به کار گرفته شود. به جای تعریف یک آبنمای بزرگ که شاید فضای اجرای آن را در اختیار نداشته باشید، می‌توانید یک آبنمای کوچک‌تر به فرم قاب شده و در نقش یک تابلو در نظر بگیرید. با اجرای این ایده آب را به فضای دکوراسیون خود دعوت کرده و در عین حال صاحب یک تابلوی منحصر به فرد خواهید شد که شاید در کمتر جایی به چشم بخورد.

 

طراحی آبنما در دکوراسیون

امروزه طراحان و معماران ایده‌های بسیار جالب و جذاب در مورد استفاده بهینه از فضا‌های بلا استفاده ارائه‌‌‌‌ می‌دهند. فضاهای داخلی مانند زیر راه پله و یا دیوارهای غیر باربر‌‌‌‌ می‌تواند با کمی خلاقیت وایده پردازی به فضاهایی کاربردی و زیبا تبدیل شود یکی از این ایده‌ها آبنما‌‌‌‌ می‌باشد که ضمن زیبایی که به فضای شما‌‌‌‌ می‌دهد‌‌‌‌ می‌تواند آن را به یک دکور زیبا در دکوراسیون داخلی منزل شما تبدیل کند و حس آرامش و زیبایی را در آن به وجود بیاورد.

 

طراحی آبنمای فضای بیرونی در داخل منزل

اگر فضای مسکونی شما ویلایی است و دیوار مشترک بین این دو فضا وجود دارد‌‌‌‌ می‌توانید با ایجاد دریچه‌‌ای در بین آنها از یک آبنمایی زیبا در دو فضا بهره ببرید‌‌. اما به این نکته توجه داشته باشید طراحی و اجرای این نوع آبنماها بستگی به پلان و همنشینی فضاها دارد ولی طراحی این نوع آبنما‌‌‌‌ می‌تواند یک ایده جالب در دکوراسیون داخلی شما باشد و طراحی لنداسکیپ در طراحی دکوراسیون داخلی شما تاثیر گذار خواهد بود.

 

آبنما در فضاهای اداری

طراحی و اجرای آب نما مختض فضا و دکوراسیون داخلی منزل‌‌‌‌ نمی‌باشد و شما‌‌‌‌ می‌توانید از آن در فضای اداری و یا تجاری بهره ببرید. امروزه با توجه به حجم بالای کار افراد بیشتر ساعات روزانه خود را در فضا‌های اداری و یا تجاری سپری‌‌‌‌ می‌کنند. یکی از راه کارهای ایجاد آرامش، طراحی و اجرای آبنما در آن فضا‌‌‌‌ می‌باشد که ضمن تفکیک فضا‌‌‌‌ می‌تواند حس آرامش و زیبایی را در آن قسمت به وجود بیاورد.

آبنما در طراحی داخلی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

ناگفته نماند طراحی آبنما و تناسب آن در دکوراسیون داخلی محل کار شما از نکات مهم است و اگر شما در فضا‌های تجاری فعالیت‌‌‌‌ می‌کنید‌‌‌‌ می‌توانید با یک طراحی و اجرای منحصر به فرد در محل کار خود ضمن زیبایی به کسب کار خود رونق دهید.

 

استفاده از آبنما در طراحی لابی ساختمان‌های بزرگ

لابی ساختمان جز فضایی است که هر فرد در بدو ورود به ساختمان با آن مواجه‌‌‌‌ می‌شود و بعد از نمای ساختمان مهمترین قسمت یک ساختمان محسوب‌‌‌‌ می‌شود و هویت یک ساختمان را شکل‌‌‌‌ می‌دهد. لابی با توجه به وسعت و مساحت آن‌‌‌‌ می‌تواند تاثیر بالایی بر ساکنین و مراجعه کنندگان به آن ساختمان بگذارد. پس طراحی آن‌‌‌‌ می‌تواند بسیار مهم باشد.

آبنما در طراحی داخلی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

لابی می‌تواند یک بستر مناسب در طراحی و اجرای آبنما باشد که طراحی آن با توجه به سبک نما و ورودی یک ساختمان شکل می‌گیرد و تناسب آن با دیگر المان‌های به کار رفته در ساختمان‌‌‌‌ می‌توان معرف و شکل دهنده هویت آن ساختمان شود. پس به یاد داشته باشد قبل از خرید و اجرای این المان زیبا نسبت به طراحی آن اقدام کنید و بعد از مشورت و تایید نهایی ادامه فرآیند کار را انجام دهید.شما با طراحی‌‌‌‌ می‌توانید ضمن مشاهده اتمام کار نسبت به برآورد هزینه آن نیز اقدام کنید.

 

 

برای مشاوره‌ی رایگان می توانید با شماره‌های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]