انبوه سازی برج ها
19
آبان

انبوه سازی برج ها

انبوه سازی برج ها

از شما می خواهیم که تا پایان با ما باشید و اطلاعاتی که در مورد انبوه سازی برای شما می گذاریم را مطالعه کنید.

حال می خواهیم بدانیم انبوه سازی چیست؟

از آن جایی که جمعیت جهان هر روز بیشتر می شود مسلماً تمایل به شهر نشینی نیز زیاد می شود که این اتفاق نیاز به مسکن را بالا می برد.

انبوه سازی صنعتی مسکن به دلیل لازم بودن مسکن و اجرای سریع برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم به کار گرفته شد.

اتفاقی که در انبوه سازی صنعتی می افتد این است که ساختمان به صورت تکه تکه در کارخانه های پیش ساز ساخته می شود و بعد قطعه ها در مکان مورد نظر به هم متصل می شوند و فرقی نمی کند که این قطعه ها متعلق به یک ویلای عظیم باشد یا یک اتاقک کارگری.

 

انبوه سازی برج ها

انبوه سازی: انبوه سازی در ایران با کشور های پیشرفته فرق دارد. وقتی اسمش را می شنویم خانه ها و سازه های مثل هم، یک شکل، با مصالح یکسان و در یک بازه زمانی و یک کاربرد به ذهنمان می رسد به همین خاطر کسانی که از این سازه ها استفاده می کنند، با سختی با آن کنار می آیند. از آن جا که ایران در حال توسعه است مهم ترین نکته ساخت اصولی و زودتر این سازه ها است. که قسمت قابل توجه آن برگرداندن کار به بخش خصوصیست تا این سازه ها قابل کنترل باشد.

انبوه سازان باید قدرت فنی و اجرایی داشته باشند تا صلاحیت بگیرند. قانونی که در سال ۱۳۷۴ در مجلس شورای اسلامی درباره نظام مهندسی و کنترل ساختمان تصویب شد به افراد حقیقی و حقوقی می گوید که توانایی مدیریت، پذیرفتن مسئولیتِ به وجود آوردن طرح ها، قدرت تهیه و جذب سرمایه، مدیریت تولید و ارائه مسکن و ساختمان را با فناوری های نوین صنعت ساختمان و در محدوده قوانین ملی مشغول به کار از وزارت مسکن و شهر سازی دریافت کند.

اگر قصد راه اندازی یک شرکت انبوه سازی را دارید برای دریافت پروانه اشتغال باید به موارد زیر توجه کنید:
  • مدیر عامل و شرکای شرکت و هیأت مدیره باید تحصیلات داشته باشند.
  • شخص حقوقی و هیأت مدیره باید سایقهِ حرفه ای داشته باشند.
  • عدم مشکل مالی، قدرت مدیریت در تهیه و جذب سرمایه.
  • خوب بودن کار های مدیریت شده، موفقیت در کار های قبلی.

شرکت در اداره ثبت شرکت های صنعتی ثبت شده باشد، آگهی ساخت شرکت در روزنامه های معتبر ارائه و داشتن اساسنامه که یکی یا بعضی  یا همهِ خدمات مرتبط به انبوه سازی در آن موجود باشد.

افراد حقیقی هم مثل افراد حقوقی و شرکت ها می توانند به عنوان انبوه ساز در ساخت مسکن شروع به کار کنند. شرط هایی که یک فرد می تواند با داشتن آن ها در جهت کار انبوه سازی، پروانه اشتغال بگیرد:

گذشته حرفه ای، داشتن هزینه، مدیریت منبع درآمد، خوب بودن کار های مدیریت شده و کارکرد موفق. فرد حقیقیِ سازنده باید پروانه کار مهندسی، کاردانی و یا تجربی را در یکی از رشته هایی که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آمده است را داشته باشد.

افراد انبوه ساز مسکن و ساختمان چه حقیقی چه حقوقی برای کار طراحی یا انجام یا نقشه و ساختن حتما باید از افراد حقیقی ای که صلاحیتشان طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی تأیید شده است کمک بگیرند و اگرخودشان بخواهند در بعضی موارد بالا کار کنند، باید صلاحیت مضاعف را در محدوده قوانین و مقررات  نظام مهندسی بگیرند. اگر آن هایی که پروانه صلاحیت مضاعف دارند بخواهند در یک مدت زمانی بیشتر از آن چه که طبق مقررات تعیین شده، در زمینه طراحی یا کار یا نقشه و ساختن خدمت کنند می توانند با گرفتن و نشان دادن ضمانت نامه و یا بیمه نامه مسئولیت و کیفیت خدمات مهندسی به اندازه ای که مؤسسه های ضامن یا شرکت های بیمه قبول و ضمانت کردند، کار کنند.

در این جا به کسی که بیست واحد مسکونی را بسازد انبوه ساز می گویند که این تعریف اشتباه و غیر منطقی است و متولیان انبوه ساز باید یک تعریف دقیق تر و بهتر درباره انبوه سازی ارائه دهند. انبوه سازی پروژه ای هست که باید تکنولوژی نو ایجاد کند و تعداد و اندازه آن زیاد باشد. از اولین نیاز های جامعه بشری مسکن به منظور سر پناه است که بعد از غذا و لباس سومین نیاز اصلی مردم است که در حفظ امنیت اقتصادی برای شهر نشینان و همچنین یک جنس سرمایه ای در جامعه مطرح است.

از اولین تصمیم های مسئولین و مردان دولتی ساخت و ساز مسکن با اندازه زیاد گردش مالی و به وجود آوردن شغل ثابت و تثبیت امنیت اجتماعی و اقتصادی است. از همین رو سیاست انبوه سازی یک سیاست محوری در کشور می باشد، که تقریباً دو دهه پس از پیروزی انقلاب است که با جدیت پیگیری می شود.

کلاً تا آخر برنامه پنج ساله اول سیاست گذاران بخش به فکر جهت گیری هایی بودند، که بیشترین توجه آن به تهیه مسکن از راه مصرف کننده پایانی بود و انبوه سازی یا ساخت حرفه ای در مبانی سیاست گذاری بخش جایی نداشت، برداشت های غلط از انبوه ساز و کار های انبوه سازی از طرف های متفاوت ضرر هایی داشت که صاحب نظران و سیاست گذاران بخش را درباره گردش یک دفعه ای سیاست ها از تک سازی به انبوه سازی به اجماع قطعی رساندند که این اتفاق جدید یک انتخاب نیست، چرا که لازم و ضروری و مهم است.

از نکات مهم در انبوه سازی محل مورد نظر برای راه اندازی واحد های انبوه است.

و کیفیت مهندسی ساخت و ساز از دیگر نکات مهم در انبوه سازیست.

انبوه سازی زمانی فایده دارد که توسط مجموعه های قدرتمند ساخته شود، مجموعه های قدرتمندی که توانایی داشته باشند و با نظم درست هم از نظر شهرسازی و هم مدیریت ساخت و قدرت اجرا کردن نسبت به راه اندازی ساختمان های مسکونی می توانند شروع به کار کنند.

 

جمع بندی

در این مقاله مطالعه کردیم که انبوه سازی چیست و اگر بخواهیم یک شرکت پیش ساز راه اندازی کنیم نیازمند چه شرایطی هستیم و نکات مهم انبوه سازی چیست.

 

مطالعه ی مقالات زیر به شما توصیه می شود:

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی انبوه سازی برج ها برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۵]