دکوراسیون و کابینت آشپزخانه
17
فروردین

دکوراسیون و کابینت آشپزخانه

دکوراسیون و کابینت آشپزخانه

آشپزخانه از قسمت‌های مهم یک خانه است که یک طراح باید برای طراحی آن دقت زیادی به خرج دهد. هرچه سیستم داخلی آشپزخانه دارای زیبایی بیش‌تری باشد در نمای کلی تاثیرگذارتر خواهد بود.

آشپزخانه جز یکی از پرکاربردترین قسمت‌ها و محور اصلی خانه است. یکی از عناصری که حائز اهمیت بالایی به شمار می‌رود، کابینت در آشپزخانه است. نمای کابینت‌ها در آشپزخانه نگاه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.

پس باید در انتخاب آن‌ها دقت بالایی به خرج داد. کابینت‌ها با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند. شما می‌توانید با هر بودجه‌ای که در اختیار دارید آن‌ها را تهیه کنید و در طراحی داخلی از آن‌ها استفاده کنید.

 

دکوراسیون و کابینت آشپزخانه

کابینت‌ها معمولا از چوب بودند و چوب به شکل اصیل و قدیمی در اختیار بوده‌ است.

اما امروزه تنوع بسیاری در مدل‌های کابینت وجود دارد که از جنس های مختلفی مانند فلز و… هستند. وقتی می‌خواهید انتخاب رنگ کابینت خود را نهایی کنید باید ترکیب آن را با دکوراسیون منزل‌تان هماهنگ کنید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه باید مطابق با دکوراسیون منزل‌تان انحام شود. سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک، مینیمالیسم و… هستند که ترکیب سبک مدرن و کلاسیک است. المان‌های امروزی و قدیمی با یکدیگر ترکیب زیبایی را به ارمغان می‌آورند.

برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک علاوه بر زیبایی کاربردی‌بودن آن‌ها هم مهم است. در صورت پوشش‌دهی و ایجاد یک فضای کاربردی باید کابینت‌هایی را تعبیه کنید که فضای کم‌تری دارند. کم و بیش عمق بیش‌تری را شامل می‌شوند.

کابینت‌ها باید طوری طراحی شوند که وسایل را در آن‌ها جای دهید و همچنین باعث زیبایی آشپزخانه شود. انتخاب رنگ در آشپزخانه‌های کوچک معمولا شامل رنگ‌های روشن می‌شود زیرا بازتاب نور را به خوبی انعکاس می‌دهند. رنگ‌های روشن باعث می‌شوند که محیط دلبازتر دیده شود.

اما رنگ‌های تیره برای فضاهای بزرگ بهتر است، آن‌ها را با یک رنگ ترکیب کنید و در طراحی داخلی آشپزخانه آن را اجرا کنید.

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه رنگ کفپوش‌ها باید متناسب با رنگ دکوراسیون انتخاب شود. طراحی آشپزخانه معمولاً از رنگ‌های ساده و مدرن استفاده می‌شود.

همچنین می‌توانید از ترکیب رنگ با کاغذدیواری در یک دیوار آشپزخانه استفاده کنید. بهتر است که محیط را ساده‌تر نگه‌دارید. اقلام بسیار زیادی در آشپزخانه وجود دارند که خود باعث هرج و مرج در آشپزخانه می‌شوند.

کابینت‌ها بر اساس نحوه اتصال و نوع ساخت به چند دسته تقسیم می‌شوند که در سبک کلاسیک و مدرن جای می‌گیرند.

کابینت‌ها به صورت یکطرفه و یا دوطرفه هستند. مدل‌های ال‌شکل و یو‌شکل و که فضاهای هندسی در آشپزخانه می‌تواند تعیین کنند. این چیدمان بسته به مدل و متراژ آشپزخانه‌تان بستگی دارد.

 

برای مشاوره‌ی رایگان می‌توانید با شماره‌های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ی برای ما بنویسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۵]