بازسازی خانه
24
دی

شاهکار معماری خانه های سنتی

شاهکار معماری خانه های سنتی

خانه های ایرانی که در قدیم وجود داشتند نشان از اصالت سبک اصیل ایرانی بوده است خانه های بسیاری در معماری سنتی ایرانی وجود داشتند که یکی از شاخص ترین معماری های گذشته بوده است.

 

دکوراسیون منزل ، اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی ، طراحی داخلی منزل، بازسازی خانه

 

شاهکار معماری خانه های سنتی

در ابتدا با بازسازی خانه های تاریخی کاشان شروع میکنیم.

کاشان یکی از شهرهای تاریخی ایران است که از مهمترین شهرهای استان اصفهان به حساب می‌آید.

این شهر حدود ۱۶۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و فاصله آن از تهران ۲۴۰ کیلومتر میباشد گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند معمولاً برای خانه های تاریخی کاشان به آنجا می‌روند که تعداد آنها هم کم نیست خانه طباطبایی‌ها از معروف‌ترین این خانه‌ها است که با معماری بی‌نظیر و فوق‌العاده گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کرده است این عمارت قدمتی به اندازه ۱۸۶ سال دارد که دارای سه بخش اندرونی بیرونی می باشد هر کدام از این بنا ها دارای تزیینات مجلل و با جلوه بی‌نظیر بوده است.

همچنین خانه بروجردی ها یکی دیگر از خانه هایی که در شهر کاشان دارای زیبایی متفاوتی است این عمارت مربوط به دوره قاجاریه است و قدمت آن ۱۳۰ سال پیش می باشد معماری این بنا جز یکی از شاهکارهای معماری های کاشان به حساب می‌آید که شباهت زیادی به خانه طباطبایی ها دارد.

خانه عامری ها از دیگر خانه های که در کاشان می‌توان به آن اشاره کرد یکی از بزرگترین و زیباترین خانه ها در کاشان است و قدمت آن به دوره زندیه برمیگردد این عمارت ۸۰ حیات دارد که یکی از بلندترین بادگیر ها را در کاشان را دارد.

خانه شریفیان که در کاشان ساخته شده ترکیب اصلی فضا که در دو مجموعه مهم و اصلی که در دو طبقه در قسمت شمالی و جنوبی حیاط قرار گرفته است وجود دارد.

خانه رزاقیان در کاشان یکی از خانه‌های تاریخی است که قدمت آن به عصر قاجار برمی‌گردد در معماری این عمارت بخش اندرونی و بیرونی از یکدیگر مجزا هستند و هر دو حیاط اندرونی و بیرونی به صورت دو طرفه ساخته شده و دارای سه طبقه می باشد.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۴.۵]