شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان
12
مرداد

شیشه در طراحی دکوراسیون ساختمان

شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان

شیشه یکی از پر کاربردترین و زیباترین متریال ها در صنعت ساخت و ساز و معماری می باشد و در انواع مختلف در بازار موجود است که با توجه با اندازه و سلیقه مشتری خریداری و نصب می شود .

شیشه عنصری است که هم جنبه تزیینی دارد و هم جنبه کاربردی و آن را میتوان در دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی و در ساختمان سازی مورد استفاده قرار داد و اگر به ساختمان هایی که در آن حضور پیدا کنید و یا در مجاورت خود ببینید خواهید دید که که این ماده سخن اما زیبا و ظریف در نما و دکوراسیون داخلی به کار برده شده است.

این متریال زیبا کاربرد بسیار زیادی دارد و در مکانهای گوناگون استفاده می شود اما در دکوراسیون داخلی انواع محدودی را می توان استفاده کرد که مادر این مطلب به برخی از ویژگی های شیشه می پردازیم.

 

شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان

شیشه ها در طراحی نمای داخلی

شیشه طرح دار

همانطور که از نام این شیشه مشخص است بر روی یک شیشه یکسره نقش هایی طراحی شده است که نقش های طراحی شده الگوهای هندسی رنگا رنگ و یا بفت های ملایمی می باشند .

در دکوراسیون داخلی از شیشه در مکان هایی که احتیاج به داشتن حریم خصوصی و یا مکان هایی که احتیاج به تامین نور اضافی هستند استفاده می شود به همین دلیل در برخی فضاها مانند اتاق های کنفرانس ، حمام ، رستورانها و … برای دیده نشدن پشت با وضوح کامل از طراحی بافت بر روی شیشه استفاده می کنند.

 

شیشه رنگی

در این نوع شیشه که از افزودن اکسید های فلز در شیشه فلوت به وجود می آید و دارای رنگ بندی متنوع می باشد که در این نوع شیشه با افزودن اکسید فلز به فلوت شیشیه خواص اولیه شیشه تغییر نمی کند و  تنها در میزان انتقال نور به محیط و فضا تاثیر می گذارد.

نکته قابل توجه این است که اگر قصد دارید در فضای دکوراسیون داخلی خود از شیشه های رنگی استفاده کنید حتماً میزان نور ورودی به فضای داخلی خود را در نظر داشته باشید زیرا استفاده از شیشه های رنگی تیره در فضاهایی که نور شما کم است مانع از عبور نور می شویدو در نهایت باعث تاریک شدن فضای دکوراسیون داخلی خود می شوید.

 

شیشه رفلکس

این نوع شیشه از جنس شفاف است که با پوشش متالیک پوشانده شده است که باعث انعکاس گرما می شود و کاربرد این شیشه برای محیط های راحت همراه با نور کافی است که در منازل و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد  و در عین حال افراد بیرون از این فضا قادر به دیدن فضای داخل را ندارند و بیشترین کاربرد این شیشه در نمای ساختمان است، اما برخی از معماران و طراحان داخلی که دارای مهارت فوق العاده ای در طراحی و در اجرا دارند از این شیشه در فضای دکوراسیون داخلی نیز استفاده می کنند.

 

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس نوعی شیشه رنگارنگ است که در این نوع شیشه تکه های کوچک به رنگ های مختلفی وجود دارد که از در کنار قرار گرفتن این تکه های کوچک یک تصویر کلی به وجود می آید و این متریال بسیار مناسب جهت کاربرد در دکوراسیون داخلی می باشد که اگر طراح در طراحی دکوراسیون داخلی جانمایی مناسبی برای این متریال در نظر بگیرد می تواند دکوراسیون داخلی مطلوب و ایده آی را خلق کند.

از این نوع شیشه نیز  در محیط هایی مانند هتل ها و رستورانها به منظور ایجاد حریم خصوصی و یا تفکیک فضا ها از یکدیگر استفاده می کنند.

ویژگی خوب این شیشه این است که احتیاج به نظافت و نگهداری ندارد زیرا گرد و غبار بر روی این شیشه نمی چسبد و اثر انگشت و لک بر روی آن باقی نمی ماند.

 

شیشه مرمریت

این شیشه از مرغوبیت ، کیفیت و مقاومت خوبی بر خور دار است و به دلیل همین ویژگی در نمای ساختمان ، کانتر آشپز خانه مورد استفاده قرار می گیرد .

از مزایای این شیشه می توان به نصب سریع ، مقاومت در برابر سرما و گرما ، نشکن بودن و قابلیت خم کاری جهت کار در دکوراسیون داخلی، شفافیت بال و نمای بسیار زیبای آن اشاره کرد.

 

شیشه ایمنی

یک نوع شیشه مهندسی شده است که در هنگام شکستن تکه های این شیشه از هم جدا نمی شوند و به اطراف پخش نمی شوند و بیشترین کاربرد این شیشه در ویترین مغازه ها، در های ورودی سقف گلخانه ها و … می باشد.

برخی از معماران و طراحان داخلی به دلیل مقاومت بالا و زیبایی این شیشیه از آن در طراحی راه پله های داخلی ساختمان استفاده می کنند.

 

شیشه شفاف

یکی از بهترین متریالهای مورد استفاده در دکوراسیون داخلی می باشد که به دلیل بی رنگ بودن این شیشه و وجود اکسید آهن در لبه های آن به رنگ آبی و یا سبز دیده می شود .

این متریال هشتاد الی نود درصد نور را از خود عبور می دهد و میتوان از این شیشه در قسمتهای مختلف دکوراسیون داخلی به منظور تزیین استفاده کرد ، از این نوع شیشه در ساخت لامپ و لوستر نیز استفاده می شود.

 

شیشه اکوستیک

همان طور که از نامش پیداست از این متریال در مکان هایی که آلودگی صوتی در آنجا زیاد است استفاده می شود . با توجه به سبک زندگی های جدید و میزان سر و صدا بخصوص در شهر های پر جمعیت و مکانهای شلوغ استفاده از این نوع شیشه کاربرد فراوانی دارد که از ویژگی این شیشه دوجداره بودن آن است و به دلیل وجود گاز در بین این دو شیشه عایق صوتی بسیار خوبی به خصوص در آپارتمان می باشد.

از مزایای شیشه در طراحی داخلی می توان به جذابیت در دکوراسیون داخلی ، اجرای با سرعت ، امکان ورود نور طبیعی به فضای داخلی ، کاهش هزینه ، کاهش بار مرده در سازه اشاره کرد.

به طور کلی از شیشه می توان متناسب با هر قسمت خانه استفاده کرد که بستگی به نوع طراحی دارد و اگر طراح با مهارت خود در قسمتهای مناسب در دکوراسیون داخلی از آن بهره بگیرد ، میتواند یک فضای ایده آل و جذاب را خلق کند.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]