طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن
27
خرداد

طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن

طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن

این آپارتمان نقلی برای یک عروس و داماد طراحی شده که با توجه به متراژ پایینش سعی کردیم با استفاده از المان شیشه و آینه فضا رو بزرگ تر نشون بدیم گروه معماری دکوطرح از طراحی پلان تا اجرای چیدمان در کنار شما عزیزان هست.

در این مطلب، قصد داریم به بررسی طراحی داخلی و دکوراسیون خانه ۷۰ متری بپردازیم، پس با دکوطرح همراه باشید.

 

طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن

تصاویر پروژه طراحی مدرن

طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089 طراحی پروژه خانم و آقای ضیائی به سبک مدرن | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

 

امروزه در تمامی دنیا با توجه به گسترش روزافزون و بی رویه جمعیت شهرها و همچنین سیل مهاجرت از مناطق روستایی و حاشیه  به شهری سبب شده تا تراکم جمعیت در شهرها بالا برود و سرانه فضای مفید به ازای هر نفر را روز به روز کاهش دهد.

کلان شهرهای ایران نیز مانند تمام شهرهای بزرگ در دنیا گریبانگیر همین مساله می باشد. به عنوان مثال وقتی به شهری  مانند تهران نگاه می کنیم  به این موضوع پی خواهیم برد که در گذشته تهران شهری بود با خانه باغ ها و خانه های ویلایی اما با روند افزایش روز به روزجمعیت در این شهر، ساختمان های بلند و مرتفع جای باغ ها و خانه های ویلایی را گرفته و آپارتمان هایی با متراژ کوچک را به وجود آورده است.

از آنجا که در این کلان شهرها اغلب مردم در چنین آپارتمان هایی زندگی می کنند، تصمیم گرفتیم در چند قشمت مجزا به بررسی طراحی داخلی آپارتمان با متراژ های متفاوت بپرازیم که طی مطالب مختلف در سایت شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح بارگذاری خواهد شد.

در اولین قسمت به سراغ خانه های ۷۰ متری رفته ایم. وقتی کلمه ۷۰ متری مطرح می شود، منظور متراژهای خانه هایی کمتر از ۷۰ متر می باشد که این نوع آپارتمان با چنین متراژی دارای محبوبیت بسیار بالایی می باشد  و افراد زیادی خواهان این نوع آپارتمان ها می باشند. برای بررسی دکوراسیون این نوع خانه ها با دکوطرح همراه باشید.

وظیفه ما بعنوان یک معمار یا طراح داخلی این است که با طراحی این نوع فضا ها آشنایی کامل داشته باشیم . چرا که این نوع آپارتمان ها با چنین متراژهایی داریا محدودیت هایی نیز می باشند. یکی از راه های یادگیری و دانستن  چگونگی طراحی این فضا ها با چنین متراژهایی، مشاهده و بررسی نمونه کارهای انجام شده توسط معماران و طراحان مطرح می باشد.

با بررسی نمونه کارهای معماران و طراحان دیگر می توان نکات آموزنده ای را یاد گرفت و از تجربیات آنها به نحو احسن استفاده کرد واز یک متراژ محدود بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

به عنوان مثال باید به گونه ای عملیات طراحی را انجام دهیم که در مرحله اول تمامی فضاهای مورد نیاز یک خانواده کوچک را تامین کند و در مرحله دوم ضمن ایجاد تناسب در فضاها  بتوان از ریز فضا ها نهایت استفاده را کرد.

طراحی یک فضا با متراژ کوچک، یک چالش بزرگ است و حل کردن این چالش تنها با بررسی نمونه کار و دیدن پروژه های طراحان موفق امکان پذیر می باشد.

 

نکات طراحی

نکته اول طراحی:

اولین موضوع  و نکته ای که همه به آن آگاه هستیم  سبک طراحی در این نوع فضا می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از سبک هایی که در این نوع فضاها بسیار کاربردی است، طراحی به سبک مدرن و مینیمال می باشد چرا یک متراژ محدود، ظرفیت و گنجایش برخی از المان های سبک های شلوغ تر را ندارد و یا اینکه نمی توان از متریال های مورد استفاده در سبک صنعتی نظیر بتن اکسپوز در فضا استفاده کرد. نه اینکه نتوان این کار را انجام داد، اما باید با ظرافت و دقت بسیار بالایی صورت بپذیرد و به همین جهت بسیاری از طراحان و معماران از سبک های مدرن و مینیمال در طراحی این نوع فضاها بهره می برند.

همانطور که قبلا به این موضوع اشاره شده بود  طراحی پلان در خانه هایی با متراژ ۷۰ متر، کمی دشوار است که چگونه بتوان دراین فضا نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و … را داشته باشیم.

در این حالت یا باید یک سایت پلان خوب داشت تا بتوان همه فضاها را به طور دقیق جانمایی کرد و یا اینکه دست به دامن کارهای خلاقانه مانند دیوارهای حذف شونده و … شد.

نکته دوم طراحی:

نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشت و با دانش و تحقیق کافی به آن پرداخت  انتخاب رنگ در طراحی این فضا ها می باشد.

در طراحی خانه هایی با متراژهای کوچک  نباید به طور ویژه به سراغ رنگ های تند مانند قرمز و زرد رفت چرا که استفاده از چنین رنگ هایی به طوریقین فضا را در بلند مدت غیر قابل استفاده خواهد کرد.

در طراحی و اجرای آپارتمان هایی با متراژ کوچک  باید به سراغ رنگ های خنثی رفت و درکنار رنگ های خنثی می توان از رنگ های شارپ بصورت تاچ یا لکه  بهره برد.

پس از مبحث طراحی، به سراغ بحث دکوراسیون خانه های ۷۰ متری خواهیم رفت و نکته مهم در دکوراسیون چنین فضا هایی انتخاب مبلمان و اکسسوری ها می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در یک آپارتمان ۷۰ متری، برای داشتن یک فضای بازتر، نباید ازمبلمان یا دکوراسیون شلوغ  استفاده کرد بلکه بکارگیری مبلمان و اکسسوری های مدرن و مینیمال می تواند فضایی بهتر و دلنشین تر را به ارمغان بیاورد.

نکاتی که در بالا ذکر شد، اصول اولیه طراحی داخلی منزل کوچک می باشد اما قطعی نیستند و می توان بسیاری از تکنیک ها و خلاقیت های دیگر را در طراحی لحاظ نمود.

برای مشاوره رایگان می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و ما امیدواریم که بتوانیم بهترین خدمات را به شما سروران عزیز ارائه بدهیم.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این پروژه برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۵ میانگین: ۵]