نکات اساسی طراحی روف گاردن
18
خرداد

نکات اساسی طراحی روف گاردن

ده نکته اساسی که در طراحی روف گاردن باید بدانیم (نکات اساسی طراحی روف گاردن)

شاید شما اطلاعاتی درباره روف گاردن ها نیز داشته باشید و می‌ توان گفت تمام این اطلاعات به نوبه شما می توانند درست و یا غلط باشند ولی باید این را بدانید که نکاتی را در روف گاردن باید رعایت کرد و رعایت چنین نکاتی نیز می‌ تواند اساسی باشند تا شما روف گاردن مناسب خود را با بهترین شکل ممکن داشته باشید.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

نکات اساسی طراحی روف گاردن

ده نکته اساسی که در طراحی روف گاردن باید بدانیم

نکات اساسی روف گاردن:
  • روف گاردن، یک محیط باز
  • انتخاب گل و گیاه
  • ایجاد دیوار و بستر مناسب
  • اصول درست باغبانی
  • استفاده صحیح از مبلمان ها
  • ایجاد یک نقطه متمرکز
  • اهمیت به نورپردازی
  • استفاده از رنگ های درست
  • دیزاین عمودی
  • انتخاب کفپوش مناسب

 

روف گاردن، یک محیط باز

زمانی که شما کلمه روف گاردن و یا باغ سبز را می شنوید باید این را در نظر داشته باشید که به محیط باز و یا فضای بازی اشاره می‌ شود پس می توان گفت این محیط می‌ تواند سرسبز باشد و سقفی بر روی آن وجود ندارد و شما می توانید احساس آزادی و راحتی در این محیط باز نیز داشته باشید در مقالات قبلی نیز گفته شد که روف گاردن و یا باغ سبز به چه شکلی می باشد می‌ توان گفت روف گاردن ها بر روی سقف خانه ها ایجاد می شوند و شما به همراه طراحان می توانید این محیط را به زیبایی تزئین و یا دکوراسیون کنید.

 

انتخاب گل و گیاه در روف گاردن

زمانی که شما برای دکوراسیون و طراحی روف گاردن با طراح مورد نظر خود مشورت می کنید می تواند به شما پیشنهاداتی درباره گل ها و گیاهان روف گاردن بدهد و شما می توانید از بین آن ها گیاه و گل مورد نظر خود را انتخاب کنید همچنین می‌ توان گفت روف‌ گاردن فضای سبز می باشد که شما باید از پوشش های گیاهی در آن استفاده کنید.

زمانی که شما بر روی پشت بام خانه خود روف گاردن را طراحی می کنید می توانید از گیاهانی با تراکم بالا و بلند نیز استفاده کنید و می توان گفت آن ها زیبایی خاصی را به روف گاردن شما می دهند.

 

ایجاد دیوار و بستر مناسب در روف گاردن

زمانی که شما طراحی داخلی روف گاردن ها را در نظر دارید می توان گفت باید دیوار و بستر مناسبی را ایجاد کنید و و بتوانید باعث استحکام روف‌ گاردن شوید و مقاومت بالایی را برای آن ایجاد سازید یکی از مواردی که شما باید دیوار و بستر مناسب را ایجاد کنید این است که می توانید برای پوشش های گیاهی روف گاردن باغچه سازی و یا محوطه بندی را ایجاد کنید.

اگر می‌ خواهید نظم و انضباط در باغچه و بام سبز خود ایجاد کنید می توانید از در سازی و یا ایجاد دیوار نیز استفاده کنید این کار باعث می شود شما نظم دهی بهتری در روف گاردن خود داشته باشید.

 

اصول درست باغبانی

زمانی که شما می‌ خواهید بام سبز و یا روف گاردن زیبایی را داشته باشید باید اصول باغبانی را به درستی و به صورت ماهرانه یاد داشته باشید و باید بدانید چه گیاهی و چه گلی به چه مقدار آب نیاز دارد و چه گیاهانی باید مراقبت بیشتری از آن ها بشود و زمان آبیاری آن ها نیز باید دقیق باشد و زمانی که گیاهان و یا گل ها به کود کشاورزی مناسب نیاز دارند به آن ها رسیدگی شود تا بتوانند به خوبی رشد کنند.

پس این را بدانید که در روف گاردن خود و یا حتی باغ و باغچه خود از باغبان ماهر استفاده کنید تو بتوانند آن ها به شما کمک کنند که گیاهان تان به سرعت رشد کنند.

 

استفاده صحیح از مبلمان ها

زمانی که شما دکوراسیون داخلی روف گاردن خود را به طراح مورد نظر می سپارید باید این را به آن شخص گوشزد کنید که از چه مبلمانی برای روف گاردن شما استفاده کنند در بعضی از مواقع طراحان از مبلمان ها و میز های حصیری نیز استفاده می کنند و در بعضی از مواقع شما می توانید به آن ها درباره سلیقه خود از مبلمان های فرفورژه صحبت کنید تا بتوانند آن ها انتخاب مناسبی را برای روف گاردن شما داشته باشند ولی این را در نظر داشته باشید که می خواهید روف گاردن موردنظر شما به چه سبکی طراحی و یا چیدمان شود.

 

ایجاد یک نقطه متمرکز

زمانی که شما وسایل مورد نظر خود را خریداری می‌کنید و سبک مورد نظر خود را انتخاب می کنید می توان گفت در دکوراسیون داخلی روف گاردن باید نقطه‌ ای را به عنوان مرکز قرار دهید و نسبت به آن دکوراسیون داخلی را انجام دهید این نقطه متمرکز باعث می‌ شود بتوانید وسایل و المان‌ های مختلف روف گاردن خود را به خوبی در کنار یکدیگر به کار ببرید.

 

اهمیت به نورپردازی

یکی از مواردی که شما باید به آن توجه داشته باشید اهمیت به نور پردازی می باشد زیرا در طراحی دکوراسیون داخلی روف گاردن شما زمانی که هوا تاریک می شود و در طول شب شما باید روشنایی مناسبی را برای افراد خانواده فراهم کنید و بتوانید فضای زیبایی را برای روف گاردن خود رقم بزنید پس بهترین کار این است که نورپردازی خود را مشخص کنید و بدانید از چه سبک و چراغ ها و روشنایی ها استفاده کنید تا دکوراسیون داخلی روف گاردن شما را به هم نریزد و زیبایی خاصی را به آن بدهد.

 

استفاده از رنگ های مناسب

ترکیب رنگی و استفاده از رنگ های مناسب در کنار یکدیگر یکی از مواردی می باشد که شما در دکوراسیون داخلی و خارجی محل کار خود و یا هر نقطه از طراحی ها باید رعایت کنید و بدانید از چه رنگ هایی در کنار یکدیگر استفاده کنید در روف گاردن بهترین کار این است که شما از بیشتر از سه رنگ نیز استفاده نکنید زیرا زمانی که شما از رنگ های بیشتری در کنار یکدیگر استفاده می کنید باعث می‌ شود شلوغی و به هم ریختگی را در روف گاردن خود داشته باشید.

 

دیزاین عمودی

دیزاین عمودی یکی از المان هایی می باشد که شما می توانید با رعایت آن زیبایی خاصی را به روف گاردن خود بدهید و این باعث می شود جلوه خاصی به طراحی و دکوراسیون داخلی شما بدهد در چنین مواقعی شما می توانید المان های عمودی و یا آویز های عمودی را بر روی دیوار ها نصب کنید این کار باعث می شود جذابیت خاصی به روف گاردن شما بدهد.

 

انتخاب کفپوش مناسب

آخرین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای روف گاردن خود کفپوش مناسب را انتخاب کنید این کار باعث می‌ شود طراحی دکوراسیون داخلی شما به صورت کلی تغییر کند به عنوان مثال زمانی که شما از رنگ روشن استفاده می‌ کنید می‌ توانید از مبلمان ها و صندلی های حصیری و مدرن استفاده کنید ولی اگر دکوراسیون داخلی خود را می‌ خواهید به سمت دیگری حرکت دهید می توانید از کفپوش های چوبی و یا طرح های دیگری استفاده کنید و این فقط به سلیقه شما بستگی دارد.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]