گیاهان آپارتمانی
30
دی

آشنایی با انواع گیاهان آپارتمانی

همگی ما به دنبال راه هایی برای زیبا تر کردن نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منزل خودمان هستیم. از جمله کار هایی که انجام می دهیم می توان به بازسازی منزل، تزئینات ساختمان و تعمیرات ساختمان اشاره کرد. اما این کار ها کمی هزینه بر بوده و نیازمند توجه و دقت فراوانی است. یکی از کار هایی که می توانید برای آسایش خود در خانه انجام دهید، استفاده از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز است که به منزلتان روح و شادی و نشاط می بخشد بدون آن که نیاز به هزینه ی زیادی داشته باشد. گیاهان آپارتمانی علاوه بر تاثیر زیاد در ظاهر خانه، برای سلامتی روح و جسم انسان هم بسیار مفید هستند. ما در این مقاله قصد داریم برخی از این گیاهان آپاراتمانی را به شما معرفی کنیم.

 

پیشنهاد نویسنده: فواید گیاهان آپارتمانی

 

گیاه آپارتمانی  آستارانتیا ستاره گون (Astrantia major Hadspen blood)

اسم این گیاه زیبای آپارتمانی از کلمه لاتین aster به معنی ستاره گرفته شده است. آستارانتیا برای محیط خارجی منزل، مثل باغچه‌ها و یا بالکن خانه مناسب است. نگهداری از این گیاه اصلا پیچیده نیست. از نظر نور، به محیطی با نور مناسب احتیاج دارد که همان باغچه یا بالکن مناسب هستند. خاک آن را از اوایل بهار تا پاییز همیشه مرطوب نگه دارید و نگذارید به حدی برسد که برگ هایش پژمرده شوند. باد شدید به آستارانتیا مانند سایر گیاهان آپارتمانی آسیب می‌زند. پس بهتر است آن را در محیطی قرار دهید که از وزش باد در امان باشد. آستارانتیا ستاره گون برای زنبور ها بسیار جذاب است! پس اگر قصد نگهداری از آستارانتیا را دارید، باید برای زنبور های مهمان هم فکری بکنید.

 

گیاه آپارتمانی  آناناسی یا بروملید (Bromeliaceae)

این گیاه رنگی و زیبا می تواند یک از بهترین انتخاب های شما برای زیبایی خانه تان باشد. چرا که هر کسی علاقه دارد برای ایجاد و حفظ زیبایی خانه اش از گیاهان رنگی استفاده کند. در مورد نور مورد نیاز این گیاه باید بگوییم که اگر قصد دارید او را در خانه نگهداری کنید باید حتما در جایی پر نور باشد اما نور مستقیم خورشید برای آن مناسب نیست. این گیاه به خوبی می تواند کم آبی را تحمل کند به طوری که بهتر است دچار کم آبی شود تا آب زیاد. برای آب دادن گیاه آناناسی بهتر است از آب باران و یا آب تصویه شده استفاده کنید. چرا که آب شیر، دارای املاح و نمک هایی است که باعث تشکیل رسوب در ریشه ی گیاهان شده و از رشد مناسب آن ها جلوگیری می کند.

 

گیاه آپارتمانی آلوئه ورا (Aloe Vera)

آلوئه ورا گیاهی بی نظیر است که هرگز نمی‌توان خاصیت های آن را نادیده گرفت. آلوئه ورا به علت بافت سختی که دارد در سخت ترین شرایط مثل بی آبی هم دوام می‌ آورد و علاوه بر خواص درمانی که برای پوست و بدن دارد، یکی از گیاهانی است که برای تصفیه ی هوا بسیار مناسب بوده و همین خصوصیات این گیاه را به یکی از گیاهان محبوب در سراسر دنیا تبدیل کرده است. برای نگهداری از آلوئه ورا، باید آن را در شرایط نور زیاد اما غیر مستقیم قرار دهید. نور مستقیم خورشید برای این گیاه، خوب نیست. آلوئه ورا بر عکس سایر گیاهان، آب را در برگ هایش ذخیره می کند نه در ریشه اش. پس نیازی نیست مرتبا به آب بدهید. برای آب دادن به آن، اول اجازه دهید خاک به طور کامل خشک شود سپس به مقدار کم به آن آب بدهید.

 

گیاه آپارتمانی آگلونما (Aglaonema)

اگر شما می خواهید برای بار اول از یک گیاه نگهداری کنید و نمی دانید چه گیاهی تهیه کنید، ما به شما آگلونما را پیشنهاد می کنیم. سایز کوچک و مستقل بودن این گیاه، آن را بسیار محبوب کرده است. آگلونما نقره ای تقریبا به هیچ مراقبت خاصی نیاز ندارد! تنها کمی نور و آب برای این گیاه محبوب کافی است. برایش زمان بگذارید و به آن توجه کنید. برای آب دادن به این گیاه، ابتدا اجازه دهید چند سانتی متر از سطح خاک آن خشک شود، سپس ان را آبیاری کنید. خیس بودن دائم خاک این گیاه، باعث زرد شدن برگ های نقره ای رنگ آن می شود. به طور کلی این گیاه به هفته ای یک یا دو بار آبیاری احتیاج دارد.

 

گیاه آپارتمانی برگ انجیری (Swiss cheese)

برگ انجیری یا پنیر سوئیسی گیاهی مقاومی است که به نگهداری چندانی نیاز ندارد. این گیاه ریشه های بلندی دارد و برگ ‌های روشن و شفاف گیاه برگ انجیری توانایی زیادی در جذب نور خورشید ندارند به همین علت نور بیش از اندازه باعث زرد شدن و سوختن برگ های این گیاه می شود. پس آن را در مکان های کم نور قرار ندهید. همچنین این گیاه به دلیل نوع برگ هاش باید بیشتر از سایر گیاهان برای انجام فتوسنتز تلاش کند. با افزایش دمای محیط، این گیاه به آب و رطوبت بیشتری نیاز پیدا می کند. برای آبیاری آن ابتدا اجازه دهید نیمه رویی خاک آن خشک شود سپس آبیاری تا جایی ادامه دهید که آب از زیر گلدان خارج شود. بعد از آن زیر گلدانی را از آب خالی کنید.

 

گیاه آپارتمانی پتوس (Pothos)

این گیاه نام آشنای زیبا با برگ های براق و نسبتا پهن، یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب است. دلیل این محبوبیت، سهولت در نگهداری و کنار آمدن این گیاه با هر نوع شرایط آب و دما است. این گیاه به نور مستقیم نیازی ندارد، ولی باید در مکانی قرار بگیرد که نور کافی در برایش وجود داشته باشد. برای آبیاری آن، باید به روی خاکش توجه کنید. هوقت احساس کردید روی خاک خشک شده است، به مقدار کافی به آب بدهید. به طور کلیف توس به دو تا سه بار آبیاری در هفته احتیاج دارد.

 

گیاه آپارتمانی سانسوریا (Sansevieria)

اگر شما سانسوریا را به عنوان یک از گیاهان آپارتمانی خود انتخاب کرده اید، در مرحله ی اول باید برای آن یک گلدان سفالی هن با قد نسبتا کوتاه تهیه کنید. چرا که در این نوع گلدان بهتر رشد می کند و ریشه اش در این گلدان محکم دچار شکستگی نمی شود. این گیاه به آب زیادی احتیاج ندارد. شما می توانید با خیال راحت آن را تنها بگذارید و به مسافرت بروید. به طور کلی هر دو هفته یک بار رطوبت خاک آن را چک کنید و اگر خشک شده بود به آن آب دهید.

 

انواع سبزی های خوراکی

سبزی ها، علاوه بر این که تمام فواید یک گیاه را دارند، به عنوان خوراکی هم استفاده می شوند. البته باید توجه کنید نوع نگهداری، نور مورد نیاز و نحوه آبیاری هر سبزی با دیگری متفاوت است. از انواع سبزی ها می توان به تره، ریحان، شاهی، شاه تره، آویشن، ترب چه و پیاز چه اشاره کرد.

 

گیاه آپارتمانی کروتون (Croton)

اگر قصد دارید کمی به چهره خانه ی خود رنگ بپاشید می توانید از این گیاه زیبا به عنوان تزئین منزل خود استفاده کنید. اما باید توجه کنید این گیاه بسیار حساس است و کوچک ترین اشتباه شما در نگهداری آن، در آن نمود پیدا می کند. پس بهتر است اگر دارای تجربه ی کافی در نگهداری از گیاهان هستید، کروتون را انتخاب کنید. نوری که کروتون به آن احتیاج دارد، نور زیاد است، اما اگر نور خورشید تیز و داغ است، گیاه را در معرض آن قرار ندهید. خاکی که قرار است کروتون را در آن بکارید، باید توانایی نگهداری رطوبت در فصول مختلف را داشته باشد. چرا که این گیاه یک گیاه گرمسیر است و رطوبت خاک برایش ضروری است. اما توجه کنید که خاکش خیس نماند.

 

گیاه آپارتمانی ادریسی پانیکولاتا (Hydrandea Paniculata)

این گیاه مینیاتوری و زیبا، یکی از گیاهان مناسب برای باغچه های کوچک است. گیاه ادریسی با داشتن شکوفه های زیبا و کوچک، طراوت و تازگی را به خانه شما می بخشد و دل و جان شما را تازه می کند. با این که به نظر می رسد گیاه ادریسی حساس و نیازمند مراقبت زیادی باشد، اما باید بگوییم اگر به دنبال یک گیاه زیبا و گل دار با حداقل مراقبت هستید، ادریسی همان انتخابی است که شما به دنبالش هستید. ترجیح ادریسی، نور زیاد است اما اگر شما چنین جایی در خانه ندارید، نیاز نیست نگران باشید، چون این گیاه در سایه هم به خوبی رشد می کند. ادریسی در یک الی دو سال اول رشد خود نیاز به آبیاری منظم دارد. بعد از آن تنها هنگامی به آن آب بدهید که خاکش خشک شده باشد.

 

جمع آوری

این گیاهان، تنها گوشه ای از همه ی گیاهان زیبایی است که شما می توانید برای تزئین منزلتان از آن ها استفاده کنید. اما پیشنهاد می کنیم اگر هنوز در خانه گیاهی ندارید، سریع تر یک گیاه تهیه کنید و تاثیر آن بر زیبایی خانه و روح و روان خودتان را ببینید :))

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۶ میانگین: ۳.۷]