کابینت تمام چوب
25
مرداد

کابینت تمام چوب

کابینت تمام چوب

کابینت ها از زمان صنعتی شدن انسان ها و به وجود آمدن شهرهای بزرگ در منزل ها جای گرفته.

در ابتدا آشپزخانه ها به صورت طاقچه بندی روی دیوارها بودند و خبری از گاز و هود در طراحی دکوراسیون آنها نبود و از تنور برای آشپزی استفاده می کردند.

اولین آشپزخانه هایی که گاز و هود در آنها جانمایی شد به شکل آشپزخانه های تمام چوب بود که بیشتر در کشورهای اروپایی استفاده می‌شده است.

سبک های مختلفی از کابینت ها وارد عرصه کابینت سازی شده که همچنین کابینت های کلاسیک تمام چوب ایرانی برای ایرانیان در بازار ارائه می شود.

کابینت های چوبی طرفداران بسیاری دارد و یکی از کابینت های کلاسیک تمام چوب می باشد که در دو قرن از این کابینت در نقاط مختلف دنیا از آن استفاده شده و همه نیازهای سلیقه های مختلف را برآورده کرده است.

با وجود کابینت های پیشرفته امروزی و دکوراسیون های مدرن و جایگاه خود را در صنعت طراحی دکوراسیون داخلی حفظ کرده است زیرا حس زنده بودن و طبیعی بودن  که از طبیعت به افراد منتقل می‌کند باعث شده که یکی از محبوب ترین متریال ها در طراحی داخلی منزل شود.

همچنین به دلیل مقاومت بالای چوب در برابر ضربه و ضد آب بودن باعث شده که به ویژگی های متریال چوب افزوده شود.

 

 کابینت های تمام چوب

کابینت های کلاسیک تنوع بسیار بالایی دارند.

شما تصور کنید که چوب راش یا چوب گردو را برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه انتخاب کردید و گره های نامنظم و برجسته چوب و حس آرامش و زیبایی را وارد محیط آشپزخانه تان می کند.

 

از مزیت های کابینت های تمام چوب

می توان به ایجاد تراش و ایجاد حجم دهی توسط استادکاران اشاره کرد که این مورد دست آنها را باز می گذارد و می توانند آن طور که دوست دارند نقش برجسته و یا طرح های کلاسیک را روی آن اجرا کنند.

همانطور که می‌دانید در طراحی کلاسیک تقارن سازی باید اجرا شود که این تقارن سازی در درب ها دیده می شود.

همچنین یکی از ویژگی‌های سبک کلاسیک اختلاف سطح زیاد میباشد که بیشتر توسط ستون‌ها و سر ستون‌ها ایجاد می‌شود اما برخلاف دیگر سبک‌های کابینت که با متریال mdf ساخته می‌شود دست طراحان و استادکاران بسته است و نمی‌توانند طرح‌های مختلفی را ایجاد کنند.

اما در کابینت های کلاسیک مانند کابینت تمام چوبی و کابینت های ممبران ایجاد تراشکاری و منبت کاری بسیار است و می توانید به هر سلیقه ای که دوست دارید آنها را طراحی کنید.

 

 رنگ آمیزی کابینت های تمام چوب

رنگ آمیزی چوب باعث می شود که یک سبک خاص به وجود بیاید.

برای مثال کابینت کلاسیک تمام چوب را در نظر بگیریم و آن را به صورت کهنه کاری، رنگ آمیزی نماییم کابینت به شدت کلاسیک می‌شود و اگر ما بخواهیم کابینت تمام چوب را به صورت رنگ، رنگ آمیزی کنیم باید از پلی استر شفاف برای براق کردن آن استفاده نماییم که یک کابینت کلاسیک مدرن می شود.

 

سایر متریال ها در تمام چوب

در کنار زیبایی چوبی توانید با یک ترکیب زیباتر محصول جدید را خلق کنید.

مثلاً با ایجاد رویه کوبی پارچه های زیبا بر روی چوب و همچنین ایجاد سایه روشن در قسمت هایی که ابزار خورده می باشد برای لوکس شدن کار استفاده کنید.

 

نگهداری از کابینت های تمام چوب

همانطور که در ابتدا گفتیم مقاومت کابینت های تمام چوب در برابر ضربه های احتمالی بالا است زیرا وجود گره های چوب در هم تنیده باعث می‌شود هنگامی که ضربه به آن وارد می شود مقاوم باشد.

همچنین تراکم بالای چوب اجازه نمی‌دهد که آب به درون آن نفوذ کند و خیس شود.

در کابینت های دیگر مانند کابینت ام دی اف نفوذ آب از بزرگترین دشمن های آن است و باعث تاب خوردگی بر روی کابینت ها می شود و شکل آن را نامناسب می کند.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۵ میانگین: ۴.۶]