مبل تی وی روم
06
تیر

انتخاب چسب کاغذ دیواری

انتخاب چسب کاغذ دیواری

آیا شما هم در انتخاب چسب کاغذ دیواری دچار وسواس هستید؟

آیا از صرف هزینه اضافی برای چسب چوب و پرایمر برای گرفتن نتیجه بهتر از چسب خسته شده اید؟

خیلی از مشکلات نصاب های کاغذ دیواری در این زمینه به علت عدم اطلاع دقیق از ویژگی های چسب کاغذ دیواری می باشد!

بدون تردید هر چسبی با استفاده از ساختار خاصی ساخته شده است و شاید با خود بگویید چسبی وجود نخواهد داشت که تمام ویژگی های مثبت را در خود جا داده باشد!

ما در این مقاله می خواهیم شما را با ساختار انواع چسب های کاغذ دیواری آشنا خواهیم کرد و در انتهای مقاله به شما چسبی پیشنهاد می کنیم که تمام نیاز های شما را برطرف کند.

با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی

 

خواندن مقالات زیر توصیه می شود:

 

انتخاب چسب کاغذ دیواری

فرمول ساخت چسب کاغذ دیواری بسیار آسان است ولی نکته ای که باید بسیار به آن دقت کرد این است که اگر دیواری که می خواهید بر روی آن کاغذ دیواری نصب کنید که قبلا رنگ شده است ، حتما باید چسب کاغذ دیوارى را با کمی چسب چوب به کمک آب رقیق کرده و اینکه تمامی گرد و خاک روی دیوار را باید پاکیزه کرد تا زمانی که کاغذ دیواری بر روی دیوار نصب می شود بر زیر آن حباب نیفتد.

نکته ای بسیار مهم دیگر در زمینه نصب کاغذ دیواری این است که دیوار هایی که گچ کاری شده است حتما باید قبل از نصب کاغذ دیواری بتونه کاری شود.

در کل پنج نوع چسب کاغذ دیواری وجود دارد که در ادامه این مقاله به توضیح ساختار و مزایا و معایب هر کدام به اختصار می پردازیم.

 

انواع چسب کاغذ دیواری :
  • چسب کاغذ دیواری با میکس کردن در آب سرد
  • چسب کاغذ دیواری همه منظوره
  • چسب کاغذ دیواری با چسبندگی بالا
  • چسب پوستری یا چسب کاغذ دیواری فوری
  • چسب های مایع یا آماده مصرف کاغذ دیواری

 

چسب کاغذ دیواری با میکس کردن در آب سرد

این یکی از انواع چسب کاغذ دیواری است که به صورت پودر پولکی مصرف می شود و از گندم و سیب زمینی تولید می شود .

این نوع چسب به سادگی در آب حل می شود و از مخلوط شدن در آب و تنظیم میزان غلظت آن برای افرادی که به تازگی کار نصب کاغذ دیواری را تجریه می کنند کار سختی است .

خوبی این نوع چسب این است که به سرعت خشک نمی شود و نصاب به مقدار کافی برای تنظیم کاغذ دیواری بر روی دیوار وقت و زمان کافی را خواهد داشت و دراین صورت خطاهای احتمالی به حداقل خود می رسد و در بیشتر مواقع هیچ خطایی رخ نمی دهد .

این نوع چسب برای نصب کاغذ دیواری در وزن های گوناگون خیلی است و حتی می توان برای کاغذ دیواری های سنگین تر از مایع چسب غلیظ تری استفاده کرد .

نکته منفی این چسب این است که به خوبی با آب مخلوط نمی شود و برای جلوگیری از گلوله شدن آن باید در هنگام ترکیب کردن توجه بسیاری به خرج داد !

 

چسب کاغذ دیواری همه منظوره

این نوع چسب به صورت پودری استفاده می شود و حلال آب بوده و پس از حل شدن در آب قابل استفاده می شود.

این نوع چسب دارای خاصیت ضد قارچ بوده و مانع از تشکیل کپک می شود و در صورتی که دیوار خانه تان دچار رطوبت شود از ایجاد هر گونه کپک در زیر کاغذ دیواری و حتی روی سطح آن جلوگیری می کند و بدین صورت با خیالی آسوده می توانید از این نوع چسب کاغذ دیواری در مکان هایی که امکان ایجاد نم و رطوبت وجود داشته باشد هم با خیالی آسوده استفاده نمائید.

 

چسب کاغذ دیواری با قابلیت چسبندگی بالا

این نوع چسب یکی دیگر از انواع چسب کاغذ دیواری است که با ساختار خاصی از پلیمرهای وینیل باندل هستند.

از آن جایی که این نوع چسب کاغذ دیواری خیلی سریع خشک می شود شما زمان زیادی برای تنظیم کاغذ دیواری بر روی دیوار ندارید.

این نوع چسب کاغذ دیواری برای نصب پوسترهای دیواری و کاغذ دیواری ضخیم و سنگین بهترین چسب کاغذ دیواری است.

درجه سختی این نوع چسب نسبت به چسب کاغذ دیواری با قابلیت استفاده در آب سرد خیلی بالا است و طبیعتاً جدا کردن آن از دیوار کار خیلی سختی خواهد بود ؛ این نوع چسب در واقع به نوعی چسب چند منظوره به حساب می آید.

 

چسب پوستری یا چسب کاغذ دیواری فوری

از این نوع چسب برای نصب کاغذ دیواری و پوسترهای دیواری خیلی استفاده می شود و تاثیر فوق العاده کمی بر روی شکل ظاهری کاغذ دیواری و یا پوستر های رنگی دارد و تغییر را بر روی ساختار آنها تشکیل نمی دهد.

 

چسب های ماده یا آماده مصرف کاغذ دیواری

این نوع چسب هم یکی دیگر از انواع چسب کاغذ دیواری است که به صورت آماده مصرف می شود و یکی از گران ترین انواع چسب کاغذ دیواری است که از آن می توان به نسبت مخلوطی و با یک غلظت مناسب برای نصب کاغذ دیواری استفاده کرد.

این نوع چسب به راحتی در مجاورت هوا با سرعت بالا خشک می شود.

در ادامه مقاله به برخی از ویژگی های منحصر به فرد چسب کاغذ دیواری می پردازیم.

 

فرمول ساخت بسیار قوی ، حلال پذیری سریع در آب ، غلظت بالا

چسب کاغذ دیوار  دارای فرمول ساخت خیلی قوی و فوق پیشرفته ای می باشد که به سرعت در آب حل شده و بدون گلوله شدن مایعی یک دست به وجود می آورد.

بعد از ترکیب شدن با آب ، مایعی بسیار غلیظ به وجود می آید که برخلاف غلظت بالای خود به راحتی بر روی کاغذ و دیوار قابل استفاده می شود.

وقتی که غلظت چسب به میزان قابل توجهی رسید می توان به آن آب بیشتری اضافه نمود که این اضافه کردن آب علاوه بر این که موجب رقیق شدن چسب خواهد شد ، هیچ تاثیری در چسبندگی آن نخواهد شد و در اصل از چسبندگی آن کاهش نمی یابد که یک ویژگی فوق العاده و منحصر به فرد می باشد.

 

عدم نیاز به پرایمر برای زیرسازی و چسب چوب برای میکس در داخل چسب

قابلیت نانو تکنولوژی بودن این چسب باعث شده است که به طرزی دارای خاصیت عایق باشد و علاوه بر جلوگیری از تشکیل کپک و قارچ ، به نوعی یک لایه ابتدایی بر روی دیوار برای نصب ساده تر کاغذ دیواری تشکیل می دهد.

 

سازگار حتی با سطوح سیمانی

قدرت چسبندگی خوب این چسب به طرزی است که این چسب را تبدیل به چسبی همه منظوره کرده است به نحوی که در آزمایشات انجام شده حتی برای سطوح سیمانی و مرطوب به راحتی نصب شده و استحکام فوق العاده خود را نشان داده است.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۷ میانگین: ۴.۹]