طراحی آشپزخانه کوچک
19
مرداد

طراحی آشپزخانه کوچک

طراحی آشپزخانه کوچک

امروزه آشپزخانه ها و خانه های امروزی معمولاً کمجا و کوچک می باشند که با مشکل کمبود فضا روبرو می باشند.

در معماری مدرن امروز خانه ها به سمت کاهش فضای عمومی می‌شوند و به سمت مینیمالیسم شدن میرود.

مثلاً متراژ حمام و متراژ سرویس بهداشتی از اهمیت کمتری برخوردار هستند .اما اصول معماری و مهندسی می‌گوید که باید بتوانید با کمترین هزینه فضای خود را با دکوراسیون طراحی کنید تا بتوانید بیشترین بازخورد امتیاز را داشته باشید.

اگر یک کارشناس بتواند خانه را با اصول و قواعد طراحی کند در هر متراژی که باشد موفق به انجام این کار خواهد شد در ادامه با ما همراه باشید.

 

طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل

 

طراحی آشپزخانه کوچک

یکی از مهمترین راهکار هایی که در طراحی دکوراسیون یک فضای کوچک باید در نظر بگیرید استفاده از گروه‌های تخصصی طراحی می باشد که می توانند طراحی را خیلی اصولی و مناسب با نیازهای شما اجرا کنم و حتی در یک طراحی مناسب جهت رفاه حال افراد خانواده می‌تواند در کمترین فضا نیز تامین شود.

شما نیز باید از سبک مورد نظر که مدنظرتان است استفاده کنید و درباره آنها اطلاعاتی به دست بیاورید اما اگر فرصت این کار را نداشتید کارشناسان ماهر و خبره طراحی می‌توانند در این زمینه به شما کمک کند.

کابینت های انتخاب کنید که مدل آشپزخانه را کوچکتر نشان دهد کابینت از اصلی ترین اجزای دکوراسیون به حساب می آید و شما باید یک آشپزخانه کاربردی و مفید را در اختیار داشته باشید که بخش اعظمی از این استفاده از عملکرد آشپزخانه قرار دادن کابینت های مفیدی است که در آن قرار دارد.

در فضاهای کوچک می توانید از کابینت های سقفی یعنی از زمین تا سقف امتداد دارند استفاده کنید که به صورت یکپارچه هستند و نمای زیبایی نیز دارند.

در گام بعدی باید کابینت های دو تیکه و ردیف بالایی را تا جایی که ممکن است بلند و نزدیک به سقف انتخاب کنید تا بتوانید وسایلی را که کمتر به آنها احتیاج دارید را در آن قرار دهید که می‌تواند به تقسیم‌بندی فضا و کارآمدی آن کمک کند که یکی از اصول طراحی داخلی می باشد.

سعی کنید از لوازم و تجهیزات مدرن برای کابینت ها استفاده کنید برای مثال کابینت سازان در نقاط خارج از دسترس کابینت ها صفحه‌ای چرخ و ریلی قرار می دهند که می توانید به تمام نقاط کابینت دسترسی داشته باشید گاهی استفاده از یک طبقه اضافه در کابینت ها را نیز می‌تواند مفید باشد که به طور هست نتیجه کار کابینت سازان است که آن را در سال‌های اخیر تجربه کردند.

در مورد تعدیل استفاده از تجهیزات رومیزی و کم جا هستند از این روش پیروی می کند که از کمترین وسایل برای محیط استفاده کنید.

مثلاً به جای استفاده از گازهای بزرگ و لوکس امروزی می توانید از گازهای رومیزی استفاده کنید که فضای زیرین آن به عنوان کمد و یا قفسه می‌تواند در اختیار شما قرار بگیرد ماکروفر یا توسعه تجهیزاتی هستند که نمی توانید آنها را در مدل‌های کوچکتر نیز استفاده کنید و نیاز به خرید بزرگترین سایز آنها می باشد.

وسایلی را که کمتر احتیاج دارید را از دسترس خارج کنید و در قسمت قرار دهید که به آنها نیاز نخواهید داشت.

نکته بعدی که حائز اهمیت می باشد استفاده از رنگ های روشن برای کابینت میباشد که رنگ‌های روشن بازتاب بهتری دارند و نور را منعکس می کند که همین موضوع باعث بزرگتر جلوه دادن متراژ خانه می شود در دکوراسیون داخلی رنگهای که در محیط را کوچکتر نشان می دهد.

این اصول در همه اثر های خانه اهمیت است و باید در اجرای آن دقت لازم را داشته باشید.

امروزه انبوه بسیاری از وسایل ناکارآمد در آشپزخانه ها دیده می شود که ممکن است ماهی یک بار یا حتی چند ماه یکبار از آن استفاده کنید پس بهتر است وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید و فقط آنها را در فضای کوچک آشپزخانه تان قرار دهید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۶ میانگین: ۴.۵]