عناصر مهم در دکوراسیون داخلی
17
مرداد

عناصر مهم در دکوراسیون داخلی

عناصر مهم در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی هنری است کاربردی در به کار گیری عناصر داخلی جهت رسیدن به فضایی دلنشین، زیبا و راحت می باشد.

طراح دکوراسیون داخلی به فردی اطلاق می شود که مطابق با سلیقه کار فرما و با استفاده از خلاقیت، نوآوری و ایده های ناب اقدام به چیدمان فضای داخلی می کند.

دکوراسیون داخلی در تمام محیط های داخلی قابل اجرا می باشد و یک طراح می تواند طراحی دکوراسیون داخلی را در منزل، محیط کار، مرکز تجاری و اداری به نحو احسن طراحی و اجرا کند.

طراح داخلی موفق به کسی می گویند که با اصول و معیار های دکوراسیون داخلی آشنایی کافی داشته باشد و توانایی اجرا و و چیدمان دکوراسیون داخلی را مطابق با فضا  و سبک مورد نظر خود را داشته باشد.

امروزه این هنر از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بسیار مورد توجه قرار دارد به گونه ای که افراد بسیار زیادی به صورت حرفه ای به این کار مشغول می باشند.

 

دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی

 

عناصر مهم در دکوراسیون داخلی

جهت داشتن دکوراسیون ایده آل در منزل و یا محل کار در ابتدا باید به اصول آن واقف بود و رعایت کردن برخی اصول ساده و مهم در دکوراسیون داخلی می تواند باعث ایجاد فضایی دلنشین شود و تاثیر شگرفی در دکوراسیون داخلی داشته باشد.

خانه مکانی است که فرد اوقات زیادی را در آن سپری می کند پس به این جهت خانه باید علاوه بر داشتن حس آرامش دارای فضایی دلنشین و جذاب باشد، پس طراح باید در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد تنوع و حس تازگی به وجود بیاورد و باعث به وجود آمدن تاثیری مثبت بر روحیه و تفکرات ساکنین باشد.

عناصر مهم در دکوراسیون نور، رنگ، ایجاد تعادل، هارمونی اجزا دکوراسیون می باشد که با رعایت این اصول می توانیم به نتیجه دلخواه دست پیدا کنیم و چنانچه هر کدام از این عناصر رعایت نشود تاثیر خود را بر دکوراسیون داخلی می گذارد.

 

نور و روشنایی در دکوراسیون

نور از عنصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می آید و داشتن نور کافی و نور پردازی صحیح در فضا باعث می شود که اشیا موجود در محیط دارای جلوه و زیبایی خاصی باشند و در دکوراسیون داخلی نکته حائز اهمیت این است که هر فضا احتیاج به نور مختص همان فضا را دارد به عنوان مثال میزان نور اتاق خواب با اتاق نشیمن و یا آشپزخانه متفاوت می باشد.

 

رنگ در دکوراسیون

عنصر مهم و کاربردی که در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است استفاده از رنگ ها می باشد، رنگ عنصر ارزان و در عین حال بسیار کاربردی می باشد و مهمترین مساله در دکوراسیون داخلی رنگ و ترکیب آن با با فضای دکوراسیون داخلی می باشد و نکته مهم در استفاده از رنگ تناسب آن با محیط اطراف ما می باشد.

رنگ ها میتوانند باعث کوچکتر دیده شدن فضا و یا بزرگتر شدن فضا بشوند، پس در انتخاب رنگ برای یک فضا باید اول به اندازه آن فضا و بعد ترکیب آن رنگ با چیدمان و سبک دکوراسیون داخلی توجه داشته باشیم.

 

ایجاد تعادل در دکوراسیون

ایجاد تعادل در دکوراسیون داخلی یکی از جنبه هایی است که یک طراح باید به آن توجه داشته باشد و حفظ تعادل در چیدمان دکوراسیون داخلی از جنبه های زیبایی شناختی آن فضا محسوب می شود.

 

هارمونی اجزا دکوراسیون

نکته دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم است رعایت هارمونی بین اجزا می باشد و باید به این نکته توجه داشت که از هر سبکی که در دکوراسیون داخلی استفاده می کنید باید در انتخاب وسایل، نحوه چیدمان و استفاده از رنگ ها و ترکیب آنها با یکدیگر  و با به کار گیری بافتهای متناسب با یکدیگر  هماهنگی بین این عناصر را مد نظر قرار دهید.

به عنوان مثال هماهنگی مبلمان با فضای دکوراسیون داخلی، مدل و سبک پرده ها، هماهنگی رنگ و المان های بکار برده شده با متراژ فضای دکوراسیون داخلی از جمله موارد مهمی می باشند که باید مد نظر قرار داد.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۴.۸]