طراحی داخلی آسایشگاه سالمندان
22
دی

طراحی داخلی آسایشگاه سالمندان

طراحی داخلی آسایشگاه سالمندان

برای طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل سالمندان ضوابط و استانداردهایی وجود دارد که باید آنها را در هنگام طراحی رعایت کنیم .

اگر بخواهدم که طراحی داخلی یک خانه سالمندان را انجام دهیم در ابتدای کار باید متراژ مورد نظر را بررسی کنید تا بتوانید فضاهای آن را طراحی کنید.

به طور کلی در هر اتاق خانه سالمندان نباید بیشتر از ۴ نفر زندگی کند .

اتاق ها باید پنجره داشته باشند به دلیل اینکه اتاقی که بدون پنجره طراحی شود قطعا مجوز ساخت را نخواهد داشت .فضای کافی برای جابجا کردن ویلچر باید وجود داشته باشد تا افراد سالمند بتوانند در آن رفت و آمد کنند.

همیشه یک صندلی را در کنار تخت قرار دهید تا نفرات در هنگامی که از خوابیدن خسته می شوند بر روی آن بنشینند و به مطالعه بپردازند و در صورت تمایل می توانید در اتاق تلفن قرار دهید.

 

طراحی داخلی آسایشگاه سالمندان

اگر امکان وجود اتاق خصوصی امکان‌پذیر نباشد باید در بین تخت خواب ها پرده‌ای کشیده شود تا افراد سالمند محیط خصوصی را برای خود داشته باشند. تخت باید نسبت به پنجره دید داشته باشد و افراد سالمند از تماشای آن استفاده کنند .

در دکوراسیون داخلی خانه سالمندان هم باید یک کمد جداگانه وجود داشته باشد طراحان باید این را در هنگام طراحی لحاظ کنند .

سرویس بهداشتی باید دارای میله هایی باشد که به افراد کمک کنند و همچنین سرویس بهداشتی ویژه معلولین در هنگام ساخت و ساز نباید فراموش شود.

در محیط های مانند خانه سالمندان و فضای عمومی هم وجود دارد در این محیط بهتر است که طراحی داخلی به صورتی باشد که نور کافی به آن ورود داشته باشد و همچنین از قرار دادن پریز ها و وسایل خطرناک در دسترس افراد سالمند باید جلوگیری کنید.

در تزئینات ساختمان باید مکانی وجود داشته باشد که پزشکان بتوانند با سالمندان گفتگو کنند و معاینه پزشکی آنها قرار بگیرد .

خانه سالمندان باید دارای تهویه هوای محسوب می باشند به دلیل اینکه کهولت سن آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در طراحی داخلی خانه سالمندان بهتر است که از آن استفاده کنید به دلیل اینکه آسانسور در این محیط الزامی است و معمولاً افرادی که در آنجا هستند دارای ناتوانی جسمی می باشند و ممکن است نتوانند رفت‌وآمد راحتی داشته باشند.

 

طراحی محوطه

طراحی محوطه خانه سالمندان باید مسیرهای دسترسی به حالت عادی کمتر باشد.

همچنین برای قسمت های بالکن ؛تراس و پنجره بهتر است از حفاظ استفاده کنید تا افراد بتوانند با خیال راحت در آنجا زندگی کنند.

کف پوش هایی که برای تزیینات خانه سالمندان استفاده می‌شود باید از متریال ضد لغزنده استفاده گردد.

در هنگامی که می خواهید طراحی محوطه انجام شود باید محیطی اجرا گردد که افراد از بودن در آن احساس رضایت داشته باشند به دلیل اینکه خانه سالمندان خانه ابدی آنها خواهد بود و قرار است زندگی خود را در آن ادامه دهند.

برای طراحی محوطه بهتر است که از استانداردهای رمپ استفاده شود معمولاً در حالی که این کار را انجام می دهند طراحی خود را متناسب با استانداردهایی انجام می‌دهند و ضوابط را رعایت می‌کند .

 

نصب و اجرای نوردپردازی در منزل

 

بازسازی خانه سالمندان

اگر فکر می کنید که خانه سالمندان نیاز به بازسازی دارد بهتر است که در ابتدای کار از قسمت های داخلی ساختمان را انجام دهید.

بازسازی ساختمان بهتر است از قسمت های داخلی انجام شود .برای مثال اتاق های سالمندان بهتر است که دارای طراحی متفاوتی باشند تا رضایت خاطر افراد سالمند تامین شود .

طراحان اغلب در رأس طراحی خود را حتی افراد را قرار می دهند و همیشه به دنبال این موضوع هستند که بتوانند یک محیط امن و راحت را برای افراد به ارمغان بیاورند.

 

طراحی مطب زیبایی

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۵]