پلکان داخلی ساختمان
23
دی

پلکان داخلی ساختمان

پلکان داخلی ساختمان

با طراحی های مدرنی که در دنیای امروز به وجود آمده است انواع مدل دیوار و راه پله ساختمان هم ساخته شده است و جذابیت حاصی به طراحی راه پله می دهند را می توان در ساختمان های مختلف مشاهده کرد.

یکی از مهم ترین آنها پله های دوبلکس خانه ها می باشد. اگر در دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی به پله هایی نیاز دارید که دو فضا را به یکدیگر مرتبط کنید می‌توانید از این پله ها و نمونه ها ایده بگیرید .

هنگامی که راه پله در تزئینات ساختمان به کار گرفته می شود تغییرات قابل توجهی در خانه ایجاد می گردد و اولین چیزی که در بدو ورود به خانه چشم هر بیننده ای را جذب می‌کند راه پله ها می باشد .

در واقع راه پله یکی از عناصر مهمی در طراحی داخلی منزل است که مهم ترین مزایای آن زیبایی منزل می باشد.

 

پلکان داخلی ساختمان

طراحی راه پله ساختمان

هنگامی که قرار است طراحی راه پله در داخل ساختمان انجام شود باید استانداردهایی را برای رعایت کرد معمولاً می توان در تمامی مکان های ساختمان از آن استفاده کرد و فرقی نمی‌کند که فضا بزرگ باشد یا کوچک .

د خانه های بزرگ معمولاً راه پله داخل ساختمان در مرکز خانه قرار می‌گیرد و در خانه های کوچک در گوشه بهترین مکان است .

در برخی از موارد طراحی راه پله از فضای زیر آن به عنوان بهینه سازی می توان استفاده کرد .

گاها دیده شده است که قسمت های زیر پله را کتابخانه کرده‌اند و می‌توان آن را محیط امنی در نظر گرفت که افراد در هنگام  خستگی و بی حوصلگی به آن سمت بروند و با خود خلوت کنند.

 

استفاده از متریال مختلف

استفاده از راه پله داخل ساختمان جذابیت منزل را بسیار افزایش می دهد برای ساخت آن می‌توان از مصالح مختلفی استفاده کرد .

عمدتاً افراد ترجیح می‌دهند که در تزئینات ‌ساختمان از متریال چوب و فلز استفاده کنند. اما امروزه متریال های دیگری هم به بازار عرضه شده است که می‌توان آنها را جایگزین متریالها کرد برای مثال پله های شیشه ای هم می تواند گزینه مناسبی برای منازل مدرن باشند.

 

ایده های جدید در بازسازی خانه

 

طراحی راه پله داخلی ساختمان

برای طراحی راه پله های مدرن معمولاً دو روش مستقیم و مارپیچ وجود دارد که برای طراحی آن نیاز به کارشناسانی داریم که در این حرفه فعالیت می کنند .

البته این مدل با یکدیگر هم ترکیب می شوند و می توانند یک طراحی متفاوت را به وجود بیاورند .

در طراحی راه پله دوبلکس طرح های متنوع وجود دارد که می‌توان از شیشه و چوب و فلز و حتی ترکیبی متریال ها به یکدیگر استفاده کرد .

در برخی از موارد دیده شده است که در کنار راه پله ها از نرده استفاده نشده اما این موضوع بسیار خطرناک است و اگر کودکان شما بخواهند از آنجا رفت و آمد کنند ممکن است دچار آسیب‌دیدگی شوند.

یکی از پرطرفدار ترین راه پله ها به وسیله چوب ساخته می‌شود که در فضای خانه بسیار جلوه چشمگیری را ایجاد می کند .برای همین در میان انواع راه پله های دوبلکس با کیفیت و با دوامی است و ماندگاری آن نسبت به سایر و سریال ها بیشتر است.

 

پلکان های لوکس ساختمانی

 

توجه به فضای منزل

همیشه در هنگام طراحی راه پله  باید اندازه گیری فضا را در نظر داشته باشیم .

همانطور که اشاره کردید در فضای بزرگ بهتر است که راه پله را در مرکز خانه قرار دهید و نوع مارپیچ برای آن مناسب می باشد .

در خانه های کوچک هم راه پله ها بهتر است در گوشه ای به صورت ساده اجرا گردد. دقت داشته باشید که کفپوش پله ها با کفپوش کلی خانه یکسان باشد به دلیل اینکه هماهنگی بین اجزای ساختمان بهتر است دقت انجام شود به دلیل این که ظاهر آن در خانه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]