نازک کاری سقف چیست ؟
22
دی

نازک کاری سقف چیست ؟

نازک کاری سقف چیست ؟

هنگامی که یک ساختمان قرار است احداث شود مراحل زیادی برای طراحی آن وجود دارد که باید یک به یک انجام شود تا یک ساختمان ساخته گردد. نازک‌کاری یکی از اصلی ترین بخش های طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل به حساب می آید در صورتی که آن را به خوبی انجام ندهید قطعا نمی‌توان انتظار داشت که طراحی داخلی متناسب با میل تان انجام گیرد.

هنگامی که سفت کاری انجام شد برای استحکام و مقاومت کلی ساختمان نوبت به نازک کاری می‌رسد .

در واقع تمام کارهایی که برای محافظت ساختمان انجام می شود و در نهایت زیبایی بخشیدن به آن باعث می‌شود که محلی برای سکونت افراد باشد در ادامه محتوا تعریف کلی از نازک کاری را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید با آن آشنا شوید.

 

نازک کاری سقف چیست ؟

در واقع قرار گرفتن پوشش نهایی بر روی ساز را نازک کاری می‌گویند مصالحی که برای نازک‌کاری استفاده می‌شوند مصالحی هستند که دیوار سقف و کف ها را می پوشاند.

نازک کاری پس از مرحله سفت کاری انجام می‌شود و در تزئینات ساختمان یک مرحله اصلی به حساب می‌آید .

در این مرحله موارد بسیاری مانند عایق کاری؛ سنگ کاری و هرگونه اندود کاری و نقاشی انجام می گردد .

در این مرحله معمولا گچ کاری صورت می گیرد و در نهایت روی آن رنگ‌آمیزی می‌شود اما در برخی از موارد دیده شده است که افراد تمایل دارند تا از متریال های به روز تری استفاده کنند برای آن می‌توانند از متریال های متنوع در بازار وجود دارد به عنوان تزیینات ساختمان استفاده نمایند.

 

سفت کاری در ساختمان

 

تفاوت نازک کاری و سفت کاری چیست؟

عملیات ساختمان به دو دسته تقسیم می‌شود سفت کاری و نازک کاری.

سفت کاری در واقع اسکلت اصلی ساختمان می باشد که مانند فونداسیون ؛ستون و غیره را شامل می‌شود. نازک‌کاری معمولاً بر روی این متریال ها صورت می گیرد و در برخی از موارد دیده شده است که نقاشی بر روی دیوار به عنوان نازک کاری صورت گرفته.

با توجه به این مراحل رنگ آمیزی که قرار است اتاق ها مرحله نازک کاری انجام شود بهتر است که طراحی آن را متناسب با سلیقه ساکنین منزل صورت گیرد. البته این موضوع در خصوص بازسازی ساختمان صدق می‌کند.

 

بازسازی سقف های دکوراتیو

 

اجرای نازک کاری

گبرای اجرای نازک کاری در اتاق‌ها مراحل مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها باید به درستی انجام گیرد .

مرحله اول قیرگونی بر روی کف می باشد که در این مرحله برای نفوذ رطوبت زمین به درون منزل باید انجام گیرد.

مرحله دوم شمش گیری می باشد. یکی از مهمترین قسمت ها در نازک کاری به حساب می‌آید که بر روی دیوار ها انجام می گیرد دلیل پیشگیری هم این است که باید دیوارها دچار بادکردگی نباشند و این کار برای هم سطح بودن کار انجام می‌گیرد.

پس از شمشه گیری اجرای ملات گچ و خاک باید صورت گیرد تا جلوه بیرونی دیوار زیبا دیده شود. مرحله بعدی سفید کاری است که ملات آن از گچ خالص درست می‌شود و در حملات قبلی اجرا می گردد. در نهایت کشته کشی و رنگ آمیزی صورت می‌گیرد.

هنگامی که تا این مرحله طراحی ساختمان انجام شد دیگر می‌توانید متریال مورد نظرتان را بر روی آن اجرا کنید.

برای مثال اجرای موضوعی که از سنگ در کف و اجرای قرنیز ،اجرای سقف کاذب ، و …همه اینها مواردی هستند که می‌تواند تزئینات ساختمان را زیباتر کند .در بیشتر خانه ها برای پوشاندن کف از پارکت و یا سرامیک استفاده می‌شود که هرکدام متناسب با فضاهای متفاوت است.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]