معماری داخلی کشور ایتالیا
21
آبان

معماری داخلی کشور ایتالیا

معماری داخلی کشور ایتالیا – معماری سبک ایتالیایی چیست؟

سبک ایتالیایی یک سبک محبوب در ساختمان های قرن نوزدهم بوده که از معماری رنسانس ایتالیا در قرن ۱۶ همراه با تأثیرات منظره از خانه های کشاورزی در حومه توسکان الهام گرفته شده است. این سبک در دوره ویکتوریایی انگلیس آغاز شده و در سراسر جهان گسترش یافت، استفاده از عناصر معماری از گذشته برای ایجاد ساختمانهایی که جایگزینی معماری کلاسیک شد. این به معنای استقبال از فرم های ساختمانی و نقشه ها بوده است.

معماری ایتالیایی مقوله ای از معماری ویکتوریایی است که سبک خاصی نیست بلکه یک دوره است و سلطنت ملکه ویکتوریا بر پادشاهی بریتانیا از ۱۸۳۷ تا ۱۹۰۱ را شامل می شود. علاوه بر سبک ایتالیایی، معماری دوره ویکتوریایی سبک های زیادی را تولید کرده است، از جمله آن ها می توان به سبک های گوتیک، ویکتوریایی عامیانه، یونانی، امپراتوری دوم، استیک و … اشاره کرد.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

معماری داخلی کشور ایتالیا

تاریخچه معماری ایتالیایی

تصور می شود که جان ناش معمار انگلیسی اولین ویلای ایتالیایی را در انگلستان با نام Cronkhill در Shropshire در سال ۱۸۰۲ ساخته باشد، اما معماری ایتالیایی از ۱۸۴۰ تا ۱۸۸۵ دوران شکوفایی خود را طی کرد. این سبک دوران ویکتوریایی تفسیری انگلیسی از شکوه و جلال معماری و طبیعی فلورانس و حومه ایتالیا بود که تخیل بازدید از معماران و طراحان منظره را به خود جلب کرد. معماران و طراحان چشم انداز مسحور کاخ های رنسانس ایتالیا در قرن شانزدهم در فلورانس و خانه های کشاورزی ایتالیایی توسکانی سعی در بازتولید برخی جذابیت های ایتالیایی در خانه و ایجاد طرح های زنده سه بعدی از تورهای اروپایی خود داشتند.

با توجه به اینکه معماری یونانی از کلاسیک گرایی یونان و روم باستان الهام گرفته شده است، معماری ایتالیایی نشانه های خود را از رومانتیسم، رنسانس و ویلاهای ایتالیایی گرفته است. این خانه مزرعه دار متواضعانه توسکانی را با خطوط ساده و عناصر امضا مانند و برجهای برجسته مربع شکل که می توانند شکل نامنظمی به یک ساختمان متقارن نشان دهند، ترکیب کرده و فرصت های جدیدی را برای افرادی که به دنبال گزینه های طراحی مدرن بودند، ایجاد کرد.

 

خانه های به سبک ایتالیایی

زیبایی های ایتالیایی با طیف وسیعی از انواع ساختمان ها از جمله خانه های بزرگ با املاک گسترده برای ثروتمندان و ردیف خانه های شهر در تعداد کمتری سازگار شده است. ظهور تولید انبوه به این معنا بود که جزئیات معماری شیک ایتالیایی را می توان به راحتی و با هزینه کم تولید و برای ساختمان ها به کار برد تا نقشی به سبک ایجاد کند، البته در یک نسخه ساده.

خانه ایده آل ایتالیایی در زمینی به اندازه کافی ساخته شده است که ارتباط آن با فضای سبز را به احترام به محوطه سازی منطقه توسکانی برجسته می کند. سبک ایتالیایی از انگلستان در سراسر شمال اروپا، امپراتوری بریتانیا و به ایالات متحده گسترش یافت که در دهه ۱۸۶۰ پس از جنگ داخلی به محبوب ترین سبک در آمریکا تبدیل شد و در سراسر ایالات متحده به لطف کتاب های معروف الگویی که توسط طراحان سبک ایتالیایی مانند اندرو جکسون داونینگ نوشته شده است، گسترش یافت. در ایالات متحده، می توانید نمونه هایی درخشان از معماری ایتالیایی را در مکان هایی مانند منطقه بروکلین هایتس نیویورک پیدا کنید.

 

ویژگی های کلیدی معماری ایتالیایی

معماری ایتالیایی شامل عناصر زیر است:

  • به طور معمول از تخته سه لا آجر یا چوب ساخته می شود
  • از نظر ظاهری بلند است
  • سقف های شیب دار و ظریف
  • لبه های آویزان عمیق با براکت های تزئینی برجسته
  • ورودی هایی با جزئیات تزئینی مانند ستون ها، براکت ها، همچنین ایوان های یک طبقه برجسته
  • پنجره های باریک مستطیل یا قوسی
  • تزئینات پنجره، زیراندازها و پنجره های خلیج
  • ایوان هایی با منبت کاری تزئینی
  • فضاهای داخلی انعطاف پذیر که دور از نقشه های رسمی معماری کلاسیک بوده و اغلب شامل دسترسی بهتر به فضای بیرونی دارند
  • عناصر تزئینی چدن یا فلز فشرده شده تولید انبوه در بالکن ها، ایوان ها و نرده ها

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]