استند گلدان در دکوراسیون
08
آذر

استند گلدان در دکوراسیون

استند گلدان در دکوراسیون

مصارف و کاربردهای گلدان استند در دکوراسیون داخلی

به زبان ساده و همان طور که همه دیده و شنیده ایم، گلدان یک ظرف باز است. می توان آن را از تعداد بسیار زیادی مواد مانند سرامیک، شیشه، فلزات غیر زنگ نزن مانند آلومینیوم، برنج، برنز یا فولاد ضد زنگ تهیه کرد. حتی از چوب برای ساخت گلدان استفاده شده است، یا با استفاده از گونه‌های درختی که به طور طبیعی در برابر پوسیدگی مقاومت می‌کنند، مانند ساج، یا با استفاده از یک پوشش محافظ روی چوب یا پلاستیک معمولی. گلدان ها اغلب تزئین شده اند و اغلب برای نگهداری گل های شاخه بریده استفاده می شود. گلدان ها در اندازه های مختلف برای حمایت از هر گلی که نگه می دارد یا در جای خود نگه می دارد وجود دارد.

گلدان ها معمولاً شکل مشابهی دارند. پا یا پایه ممکن است پیازی، صاف، کارینات یا شکل دیگری باشد. بدنه قسمت اصلی قطعه را تشکیل می دهد. برخی از گلدان ها دارای یک شانه هستند که در آن بدن به سمت داخل منحنی می شود، یک گردن که ارتفاع می دهد و یک لبه است که گلدان در بالای آن باز می گردد. به برخی از گلدان ها دسته نیز داده می شود.

سبک ها و انواع مختلفی از گلدان ها در دوره های زمانی مختلف در سراسر جهان ساخته شده است، مانند سرامیک چینی و سفال بومی آمریکا. در سفال یونان باستان “گلدان نگاری” اصطلاح سنتی است که سفال های معروف نقاشی شده را پوشش می دهد، اغلب با چهره های بسیاری در صحنه هایی از اساطیر یونان. گلدان ها چیدمان های برش خورده گل یا سایر مواد تزئینی مانند بید مجعد یا پر طاووس را به نمایش می گذارند. اندازه آنها از ظروف مینیاتوری گرفته تا گلدان های کف بزرگ متغیر است. ظروف گل اغلب به تنهایی به عنوان عناصر تزئینی عمل می کنند. برای کاهش خطر آسیب، گلدان های عتیقه و کلکسیونی را در مکان های محافظت شده نمایش دهید.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

استند گلدان در دکوراسیون

کاوش گزینه ها برای استند گلدان در خانه

ارزیابی گلدان های خود برای انتخاب با ارزش ترین گلدان ها، پروژه تزئین با گلدان ها را ساده می کند. گلدان هایی که جذاب هستند و در عین حال بیش از حد در چشم و خاص نیستند، می توانند در ترتیباتی که به بالای کابینت یا یک قفسه برهنه جذابیت می بخشد، به خوبی کار کنند. بهترین گلدان‌های شما می‌توانند به تکه‌های برجسته در هر اتاق تبدیل شوند. برای اینکه یک گلدان حداکثر فوکوس داشته باشد، آن را به تنهایی نمایش دهید. به عنوان مثال، آن را روی یک میز کناری یا در یک انتهای پیشخوان آشپزخانه قرار دهید، جایی که سایر عناصر تزئینی برای جلب توجه رقابت نمی کنند. گلدان هایی برای مصارف خاص، مانند گلدان های کف، جیب های دیواری و گلدان های جوانه ای، تنوع نمایش هایی را که می توانید ایجاد کنید، افزایش می دهد. بسته به نحوه استفاده از آنها می توانید گلدان های بیشتری را به مجموعه خود اضافه کنید.

 

کار با رنگ استند گلدان در دکوراسیون داخلی

کار با رنگ می تواند به انتخاب شما برای نمایش گلدان ها کمک کند. به عنوان مثال، یک گلدان کف سبز که با رنگ های ورودی کار می کند، جلوه ای خوشایند ایجاد می کند. آن را مستقیماً روبروی در قرار دهید – یا در یک طرف – حداقل پنج فوت دورتر از ورودی تا از درگاه قابل مشاهده باشد. گلدان های رنگی را با اتاقی که در آن به بهترین شکل ممکن می آیند، مانند آبی و نارنجی، در یک راهرو آبی هماهنگ کنید. مدارس شفیلد پیشنهاد می‌کنند که گل‌های سفید در یک گلدان نقره‌ای می‌توانند یک ناحیه تاریک را روشن کنند.

 

قرار دادن اشکال مختلف استند گلدان در دکوراسیون خانه

گروه بندی گلدان ها نمایش های جذابی ایجاد می کند. لازم نیست گلدان ها از نظر اندازه یا شکل با هم مطابقت داشته باشند، اگرچه گروه بندی گلدان های مشابه به خوبی کار می کند. به عنوان مثال، پنج گلدان سفالی از جنوب غربی را در قفسه ای در اتاق نشیمن به نمایش بگذارید، یا هفت گلدان شیشه ای زنجبیلی را روی یک صندوقچه قرار دهید. گلدان ها را به جای ردیف کردن در یک ردیف، در یک خوشه بچینید. گلدان‌های کوچک ناهماهنگ با چیدمان تصادفی روی سینی با لبه‌های برجسته، یک نمایش معمولی ایجاد می‌کنند. گروه بندی و لبه سینی به محافظت از آنها در برابر ضربه خوردن کمک می کند.

 

ایجاد جلوه های تازه با استند گلدان

گروه بندی های نامتقارن تمایل به جلب توجه و ایجاد ظاهری به روز دارند. به عنوان مثال، به جای قرار دادن یک گلدان در هر انتهای مانتل، سه گلدان در اندازه ها و شکل های مختلف در یک سر و یک گلدان بلند یا بزرگ در انتهای دیگر برای تعادل قرار دهید. همین استراتژی برای تزئین قفسه کتاب، میز، کمد یا بوفه کار می کند. گلدان های دیواری به دکوراسیون منزل تنوع می بخشند و گلدان ها را در سطح چشم قرار می دهند، مثلاً یک گلدان در هر طرف آینه حمام. نورپردازی گلدان ها تاثیر بصری نمایش را افزایش می دهد. یک چراغ رومیزی یا چراغ رومیزی در مجاورت، درخشندگی ایجاد می کند تا رنگ های آنها را برجسته کند.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]