عملیات گچبری و اسلب پروژه دروس
14
بهمن

عملیات گچبری و اسلب پروژه دروس

عملیات گچبری و اسلب پروژه دروس

عملیات گچبری و اسلب پروژه دروس به سبک کلاسیک توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح

کارفرما: جناب آقای رنجکش

زمان پروژه: ۱ماه – اواخر پاییز و زمستان ۱۳۹۹

 

 

ویدیو گچبری و اسلب پروژه دروس

ویدیوی پروژه عملیات گچبری و اسلب پروژه دروس را در زیر مشاهده کنید.

 

گچ چیست؟

گچ به عنوان یکی از مصالح پر کاربرد در ساختمان به شمار می رود که از این عنصر با ارزش در پوشش دیوار و سقف استفاده می شود.

گچ ساختمانی از سنگ گچ خالص به وجود می آید و در مراحل تولید این عنصر با ارزش هیچ گونه مواد افزودنی به آن اضافه نمی شود. سنگ گچ دارای لایه های ضخیمی می باشد که بعد از استخراج و در فرایند هایی مشخص به پودر گچ تبدیل می شود.

ما در سایت شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح در مورد این عنصر مطالبی را برای شما بارگذاری کرده ایم که می توانید به طور کامل آنها را مورد مطالعه قرار دهید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

طراحی داخلی

طراحان و معماران می توانند فضا هایی را به وجود بیاورند که علاوه بر تامین نیاز های ما، احساسات ما را هم مجذوب خود می کنند در حالی که از مجموعه گسترده ای از مهارت ها و دانش فنی استفاده می کنند. طراحی داخلی از اوایل قرن بیستم به عنوان یک حرفه شناخته شده است و توانسته به طرز چشمگیری فراگیر شود.

 

امروزه طراحان داخلی با پیمانکاران ، مهندسان ، صنعتگران ، فروشندگان مبلمان و صاحبان مشاغل و خانه ها کار می کنند. برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی موفق ، شما به یک آموزش کامل و مهارت برای کار در بسیاری از رشته ها (معماری ، طراحی گرافیک ، هنرهای تزئینی ، و طراحی پارچه ، مبلمان و نورپردازی) نیاز دارید.

 

گچبری و اسلب پروژه دروس

همان طور که ویدیوی بالا مشاهده کردید، بنا به خواسته ی کارفرما، این ساختمان به سبک نئوکلاسیک طراحی شد اما اواسط کار بنا به فرمایش ایشان سبک کار، از نئوکلاسیک به کلاسیک تغییر یافت.  یکی از دلایل مهمی که باعث طولانی تر شدن این پروژه شد همین تغییر خواسته کارفرما بود. چرا که باعث شد تمامی گچبری ها، طراحی ها، اسلب ها و غیره، تغییر کرده و دوباره طراحی و ساخته شوند.
عمر ساختمان به حدود پانزده سال می رسد اما به دلیل عدم رسیدگی اعضای ساختمان به آن، این ساختمان خیلی فرسوده تر از سن واقعی خود را نشان می داد. لوله های موجود در این ساختمان همگی آهنی بودند و یکی از مشکلات و هزینه های پنهان این پروژه و گروه دکوطرح، تغییر لوله های ساختمان از جمله لوله های فاضلاب، لوله های آب سرد و گرم و غیره بود.
در طراحی جدید یعنی طراحی کلاسیک، گچبری ها سنگین تر شدند، تعداد گل های کار شده در طراحی بالا رفت، موتیف ها و نقاشی های موجود در طراحی بیشتر شد.
در این پروژه همان طور که مشاهده می کنید گروه دکوطرح سه عدد نقاشی کار کرده است. یکی در ورودی خانه، یکی در گنبد های سقف و دیگری در پذیرایی خانه.
سیستم سرمایش و گرمایشی این ساختمان، سیستم فنکوئل بود که گروه دکوطرح به دلیل ابعاد بزرگ آن و همچنین جاگیر بودن آن و البته مستهلک بودن‌ آن ها، مجبور به برداشتن و جایگزینی برای آن شد. در این پروژه برای جایگزینی فنکوئل ها، از قرنیز های حرارتی استفاده شد که سر خط های آن ها در ابتدای هر فضا تامین شده است و در دور فضا می چرخد.
یکی از مزایای استفاده از قرنیز های حرارتی این است که گرمایی یکنواخت به خانه می دهد و همچنین فضای بسیار کمی را اشغال می کند.
برای سیستم سرمایش این ساختمان، از اسپیلت یا همان کولر گازی استفاده شد. این پروژه دارای دو اتاق مستر و یک اتاق کودک می باشد که اسپیلت در همه اتاق ها و فضاهای موجود در خانه نصب گردید. یعنی ۳ اسپیلت در اتاق ها، یک اسپیلت در هال خصوصی و یک اسپیلت در پذیرایی.
عملیات گچبری این ساختمان به دلیل تغییر سبک از نئوکلاسیک به کلاسیک، حدود هفتاد روز طول کشید و یکی از مشکلات آن این بود که چون فصل زمستان بود، عملیات و فرآیند خشک شدن گچ کاری ها، بیشتر از روال عادی طول می کشید. از آن جایی که فرآیند خشک شدن باید به صورت طبیعی انجام می شد، گروه دکوطرح تا حد مناسبی سعی کرد تا فضا را برای خشک شدن گچکاری ها گرم کند. اما گرم کردن بیش از اندازه هم باعث خراب شدن و ترک خوردن گچ کاری ها می شود. به طور عملیات هایی که بعدی از جمله نقاشی و پتینه کاری، همگی وابسته به عملیات گچبری و گچ کاری هستند چرا که در صورتی که گچ ها به خوبی خشک نشوند، سایر مراحل به خوبی انجام نمی شوند. به همین دلیل گروه دکوطرح می بایست تا زمانی که گچ ها به خوبی خشک شوند، صبر کند. اما چون آقای رنجکش، کارفرمای پروژه به طور کامل نظاره گر این پروژه بودند، شرایط را درک کردند و مشکلی از لحاظ دیرکرد پروژه وجود نداشت.
دیوار های این ساختمان در برخی نقاط گونیا نبودند. گروه دکوطرح با استفاده از تراز لیزری همه دیوار ها را گونیا کردند.
از دیگر مشکلات این ساختمان، ارتفاع بسیار کوتاه سقف آن مخصوصا در ناحیه هال خانه بود که گروه دکوطرح به طور کامل کف خانه جمع کرده و فاصله ی کف و سقف که همان ارتفاع است را افزایش داد.
این ساختمان به دلیل اینکه معماری اسلایس‌طور داشت و دارای شکستگی های زیادی بود، احتیاج به تعمیرات زیادی داشت که گروه دکوطرح به خوبی همه آن ها را برطرف کرد.
در قسمت اسلب تی وی، از اسلب سرامیک پالرمو می باشدکه ابعاد سرامیک ها دارای عرض ۱.۲۰ در طول ۲.۴۰ است. اسلب کار شده بوک مچ است. در واقع اسلب بوک مچ ذر طراحی باعث می شود شما طرحی یکنواخت داسته باشید. به طوری که رگه ها در یک اسلب تمام شده و در اسلب بعدی دنباله قبلی بوده و شروع می شود.
برای نصب اسلب، پشت دیوار می بایستی رابیس کاری می شد که نکته مهم موجود در این قسمت استفاده از چسب بتنی است که بین رابیس و اسلب قرار میگیرد و باعث افزایش استحکام اسلب می شود.
همچنین گروه دکوطرح از زیر اسلب به اندازه ۱۴ سانتی متر برش زد چرا که قرنیز قرار بود از زیر اسلب رد شود و دور آن پپنل نور بخورد.
گچبری ها به صورت گل هایی هستند که هر گل در امتداد قاب ها قرار دارد. وسط گل ها صدف کار شده است که با هم تناسب داشته باشند. برای موتیف سقف از ترنج که در قالی و فرش وجود دارد، استفاده شده است و دور آن هم همان حالت گل اجرا شد.
گروه دگوطرح در قسمت قاب پذیرایی که به سمت میز بار است، به صورت یک تکه کار کرده است، دو عدد فیتیله هم دور تا دور آن کار شده است که در این دو نقاشی طاووس اجرا می شود.

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این پروژه برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۶ میانگین: ۵]