انتخاب پنجره برای منزل
01
آبان

انتخاب پنجره برای منزل

انتخاب پنجره برای منزل

استفاده از پنجره مناسب برای همخوانی داخلی

همان طور که شما به فکر نمای خانه و نمای ساختمان خود می باشید اکنون نیز باید به فکر این باشید که از داخل ساختمان و خانه شما این نما چگونه به نظر میرسد و آیا شما از طراحی آن از نمای داخلی خوشتان می آید یا خیر.

این که نمای داخلی شما با سبکی که می خواهید اجرا کنید آیا هماهنگی دارد یا خیر یکی از این موارد می باشد که شما باید به آن توجه داشته باشید.

برای درک بیشتر می توان مثال ساده ای را بیان کرد که شما در حمام از پنجره ای استفاده می کنید که بتواند نور و هوای کافی را برای شما ایجاد کند ولی باید به گونه ای باشد که بتوان گفت زائیه دید مستقیم از بیرون به داخل هم وجود نداشته باشد.

شما نیز برای اتاق خواب های خود نیاز به پنجره هایی داری که بتوانید نور اتاق را فراهم کنید و یا برای سالن های پذیرایی شما نیاز به پنجره هایی دارید که بتوانید نور کافی را به خانه راه دهید و چشم انداز خوبی را برای شما نیز فراهم کنند.

 

پیشنهاد نویسنده : قبل از مطالعه ی این بخش، بخش اول مقاله را بخوانید.

 

انتخاب پنجره برای منزل

مشخص نمودن جهت نور خورشید قبل از انتخاب

زمانی که شما با معمار و پیمان کار خود در حال طراحی ساختمان و خانه خود می باشید باید به این نکته توجه داشته باشید که جهت نور خورشید در آن نقطه به چه صورت می باشد که باید تعیین شود.

زمانی که شما جهت نور خورشید را مشخص می کنید می توانید این را تشخیص دهید که در کدام نقاط خانه از پنجره استفاده کنید و بعد از ساخت ساختمان نیز می توانید مشخص کنید که چیدمان دکوراسیون داخلی را به چه صورت انجام دهید و این را می دانید که کجای خانه نور بیشتری را در خود جای داده است یا خیر، و برای مثال این باعث می شود شما بدانید که در چه نقطه ای تلویزیون خود را قرار دهید که نور شما را اذیت نکند.

شما نیز می توانید زمانی که پنجره مناسب را انتخاب کنید با این کار می توانید از گرمای طبیعی نور خورشید نیز استفاده کنید و همان طور که از نور برای روشنایی استفاده می کنید از گرمای آن نیز استفاده کنید و در فصول مختلف نیز از آن استفاده کنید، این مورد نیز باعث می شود که شما هزینه بالایی را برای سیستم گرمایشی و سرمایشی نیز پرداخت نکنید.

 

کاربرد مختلف پنجره ها

در اکثر خانه ها همان طور که دیده اید می توانید متجه این شوید که پنجره ها به صورت متحرک می باشد و این حرکت می تواند به صورت بالا یا پایین باشد و یا این که می تواند به چپ و راست حرکت کنند، که اغلب در خانه های کلاسیک این پنجره ها کاربرد دارند.

پنجره هایی که به صورت عمودی می باشد به سمت بالا و پایین حرکت می کند و پنجره هایی که افقی می باشند به سمت چپ و راست حرکت می کنند.

پنجره هایی که به صورت شیب و زاویه دار می باشند و به صورت زاویه دار باز و بسته می شوند اغلب در خانه های قدیمی و آپارتمانی نیز بیشتر دیده می شود.

پنجره هایی که قدیمی می باشند به صورت لولایی می باشند و درب با استفاده از یم یا دو لولا به قاب متصل می شود، و با استفاده از یک سایبان محافظت می شوند.

 

نقطه کنونی با استفاده از پنجره

اگر خانه شما در قسمتی از شهر قرار دارد که نمای بیرونی آن و یا منظره آن بسیار منحصر به فرد می باشد شما می توانید با معمار خود صحبت کنید تا برای شما از پنجره هایی استفاده کند که بتواند این منحصر به فردی را نشان دهد.

از پنجره هایی استفاده کنید که بتوانید از جزئیات و اشکال و سبک ها و رنگ های مورد علاقه خود را نشان دهید و از آن ها استفاده کنید تا زیبایی را نشان دهید.

زمانی که شما از پنجره مناسب استفاده می کنید باعث می شوید که نمای بیرونی خانه شما زیبا شود و همچنین بتوانید نمای داخلی ساختمان و خانه خود را منحصر به فرد کنید.

اگر شما می خواهید در آشپزخانه و یا حمام و اتاق نشیمن از طرح های متفاوت استفاده کنید می توانید از پنجره های قوسی با شیشه های رنگی نیز استفاده کنید که بتوانید فضای داخلی و بیرونی فوق العاده ای را داشته باشید.

 

پنجره ها در پروژه بازسازی

در بیشتر اوقات شما همیشه برای بازسازی ساختمان خود به دنبال این هستید که بتوانید حمام و یا آشپزخانه را بازسازی کنید و نیز باید در این بین پنجره ها را نیز بازسازی کنید که این می تواند در برنامه بازسازی شما قرار گیرد.

زمانی که شما به بازسازی خانه و ساختمان خود می پردازید باید به این توجه داشته باشید که می توانید از پنجره های مدرن نیز استفاده کنید، زمانی که شما از پنجره های مدرن استفاده می کنید باعث می شود شما انرژی داخل خانه و ساختمان خود را ذخیره کنید که می تواند برای شما به صرفه نیز باشد.

اگر شما در زمان تعویض پنجره ها از پنجره های مدرن استفاده کنید به شما اعتباراتی مانند اعتبارات مالیاتی از طرف حوزه های قضایی نیز تعلق می گیرد که شما می توانید با این کار به صرفه جویی انرژی نیز کمک کنید.

پس از این قوانین و مقرارات نیز می توان دریافت که زمانی که پروژه بازسازی را شروع می کنید بتوانید پنجره های خانه و یا ساختمان خود را تعویض کنید و نیز بتوانید از بهترین ها استفاده کنید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی انتخاب پنجره برای منزل برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]