انتخاب پنجره برای خانه
01
آبان

انتخاب پنجره برای خانه

انتخاب پنجره برای خانه

هر خانه و یا ساختمانی با استفاده از پنجره ها می توانند راه ارتباطی با بیرون داشته باشند وی می توانند با استفاده از پنجره ها تمام اطراف خانه و یا شهر را مشاهده کنند.

هر پنجره ای می تواند بسته به سلیقه شما در ساختمان های خود به کار ببرید و ما در این مقاله به شما روش انتخاب پنجره درست را به شما آموزش می دهیم.

شما نیز این حس را داشته اید که بر روی مبل بنشینید و از پنجره خانه خود به بیرون نگاه کنید و از نمای بیرون لذت ببرید و حس و حال خوب را دریافت کنید.

شما می توانید توسط پنجره ها منظره بیرون را ببینید و نور خورشید را به خانه هایتان دعوت کنید بدون این که بخواهید تغییراتی در خود به وجود آورید.

 

انتخاب پنجره برای خانه

پنجره های منعکس کننده سبک معماری خانه شما

زمانی که خانه ای ساخته می شود شما به سبک خاصی علاقه دارید و به معماران خود آن سبک را می گویید و آن ها مطابق سلیقه شما خانه شما را طراحی می کنند، پس از این رو پنجره هایی برای خانه شما به کار می رود که نشان دهنده سبک طراحی شما نیز باشند.

تا به این مرحله شما درست ترین و مناسب ترین پنجره را انتخاب کرده اید.

اگر شما خانه ای مدرن و امروزی را طراحی کرده اید می توانید از پنجره هایی استفاده کنید که کف و یا سقف آن ها شیشه ای می باشد.

و اگر شما در خانه ای زندگی می کنید که دوست دارید سبک آن سنتی و قدیمی باشد می توانید از پنجره هایی با جرز های الماسی استفاده کنید زیرا این سبک به خانه های سنتی بسیار می آید.

 

هدف از نصب پنجره

یکی از اصلی ترین کاربرد هایی که پنجره ها می توانند داشته باشند این است که اجازه می دهند نور به داخل خانه و یا فضای داخلی وارد شود، بنابراین می توان این گونه بیان کرد که پنجره ها یک نوع درگاه می باشند که می توان با استفاده از پنجره های کشویی که شیشه ای می باشند به بیرون مسلط شد.

برای مثال می توان این گونه بیان کرد که بعضی از پنجره ها برای زیبایی نمای خانه و نمای ساختمان به کار گرفته می شود و زیاد جنبه کاربردی نیز ندارد.

شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی که می خواهید پنجره ای را در ساختمان قرار دهید باید به این مورد توجه داشته باشید که می خواهید پنجره برای نور رسانی به یک نقطه تاریک باشد یا این که می خواهید با پنجره ای که به کار می برید منظره بیرون را تماشا کنید، که باید به این مورد توجه داشته باشید.

اگر در جایی که می خواهید نور دسترسی داشته باید و از پنجره امکان پذیر نباشد می توانید از لوله های سولار نیز استفاده کنید که از طریق سقف یا دیوار ها به اتاق مورد نظر شما نور می دهند.

 

پنجره های رنگی و جرزها

زمانی که شما خانه ای را به سبک مورد نظر خود و سلیقه خود می سازید ممکن است در آن رنگ هایی به کار ببرید که باعث شود پنجره ها و جرزهای آن ها را رنگی درست کنید که می تواند نمای بیرونی ساختمان و خانه شما را متفاوت کند.

اگر شما همچنان می خواهید از پنجره هایی با قاب های فلزی یا چوبی استفاده کنید می توان این گونه بیان کرد که می توانید به تولید کننده پنجره های خود که با آن ها کار می کنید تماس گرفته و رنگ و قاب مورد نظر خودتان را به آن ها سفارش دهید تا آن ها بتوانند برای شما آن طرح و رنگ ها را ساخته و ارسال کنند.

برای مثال اگر می خواهید در نمای بیرونی خانه خود تغییراتی ایجاد کنید بهترین کار این می باشد که قاب پنجره های خود را رنگ گنید که برای این کار بهتر است از یک رنگ آمیز حرفه ای کمک بخواهید.

 

بهترین رنگ برای قاب پنجره ها

می توان این گونه بیان کرد که انتخاب رنگ برای نمای بیرون خانه برای قاب های پنجره ها می توان چالش برانگیز باشد و شما می توانید با این انتخاب سلیقه خود را به چالش بکشید.

یکی از بهترین کار هایی که شما می توانید برای این کار انجام دهید این می باشد که به بریون از خانه خود بروید و به خانه های اطراف خود نگاه کنید و یا این که به رنگ ساختمان و خانه خود بیاندازید و رنگی که می خواهید را انتخاب کنید.

شما می توانید زمانی که رنگی برای قاب پنجره ها انتخاب می کنید همان رنگ را برای نمای ساختمان و خانه خود نیز در نظر بگیرید، که بسیار مناسب می باشد.

بسیاری از کسانی که خانه های خود را رنگ آمیزی می کنند برای قاب پنجره ها و درب گاراژنیز از رنگ حاشیه ای آن ها نیز استفاده می کنند و با آن ها نقاطی را که می خواهند کمی متفاوت باشد رنگ آمیزی می کنند.

 

تهویه مناسب با پنجره مناسب

زمانی که در هر خانه ای از پنجره استفاده می شود هدف اصلی آن ورود هوای تازه می باشد و مهم ترین اصل آن تهویه مناسب هوا می باشد.

زمانی که شما نوع پنجره را مشخص می کنید می توانید مشخص کنید که آیا این پنجره مناسب برای تهویه هوا می باشد یا خیر و شما نیز می توانید از آن استفاده کنید یا نه.

زمانی که پنجره ای در اتاقی تعبیه می شود باید آن پنجره بازشو باشد که بتوان در زمانی که نیاز به آب و هوای تازه می باشد از آن استفاده کرد، زیرا این پنجره ها باعث می شود که هوای اتاق شما به خوبی تهویه شود و از آن هوای تازه بتوانید لذت ببرید.

زمانی که در اتاقی از پنجره های بزرگ به همراه پنجره های کوچک استفاده می شود می توان در کنار آن از پنجره های ثابت استفاده کنید زیرا پنجره های ثابت قابل این که باز بشوند نیستند.

می توان این گونه بیان کرد که اکثر خانه های موجود که شما نمای بیرون آن ها را مشاهده می کنید دارای پنجره هایی هستند که ترکیب پنجره ثابت و پنجره متحرک می باشد و از آن ها استفاده می کنند.

 

پیشنهاد نویسنده : بخش دوم این مقاله را بخوانید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۵]