دکوراسیون داخلی اتاق نوجوانان پشت کنکوری
28
شهریور

دکوراسیون داخلی اتاق نوجوانان پشت کنکوری

دکوراسیون داخلی اتاق نوجوانان پشت کنکوری

یکی از سخت ترین دوران زندگی هر فردی که قصد ادامه ی تحصیل دارد، سال کنکور آن فرد می باشد زیرا سالی سرنوشت ساز خواهد بود و مسیر زندگی او را مشخص می کند.
علاوه بر تغذیه و خواب و خوراک محلی که فرد در آن مطالعه می کند بسیار مهم است مخصوصا اگر شرایط حضور در سالن مطالعه و یا فضای خلوتی را ندارد و به ناچار در اتاق خواب باید مطالعه کند.

اتاق خواب ها معمولا به گونه ای تعبیه و طراحی می شوند که برای خوابیدن و یا استراحت کردن مناسب باشند. شما زمانی که یک فرزند کنکوری دارید یک میز مطالعه در اتاق خواب او قرار می دهید و فضایی آرام را برای او فراهم می کنید و خیال می کنید که شرایط درس خواندن برای فرزندتان مهیاست. در صورتی که هر وقت وارد اتاق می شوید تا برای او‌ یک نوشیدنی ببرید می بینید او در حال چرت زدن است.

دلیل اصلی آن‌ وجود تخت خواب در اتاق است که بر روی ضمیر ناخودآگاه او تاثیر گذاشته ‌و او را وادار به خوابیدن می کند. شاید فکر کنید تنها راه حل این قضیه حذف تخت خواب از اتاق خواب است. اگر تخت را حذف کنید پس فرزندتان شب چگونه استراحت کند؟ همان طور که درس خواندن مهم است استراحت کردن نیز برای یک فرد کنکوری بسیار مهم است.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

دکوراسیون داخلی اتاق نوجوانان پشت کنکوری

استفاده از تخت خواب تاشو و کم جا در چیدمان اتاق مطالعه

یکی از راه کار های عالی برای افزایش تمرکز فرزندتان استفاده از تخت خواب تاشو می باشد.

فرزند شما هنگام خواب، تخت را باز میکند و شبی راحت را سپری می کند و صبح هنگام تخت را جمع میکند و شروع به مطالعه میکند. با استفاده از این گونه تخت ها فضای اتاق در طول روز بزرگ تر خواهد بود و دور و بر فرزندتان هم خلوت می شود که یکی دیگر از عوامل موثر برای بالا بردن تمرکز همین خلوت بودن اطراف فرد است.

 

نور پردازی مناسب

قطعا نورپردازی اتاقی که فرد در آن قصد مطالعه دارد با یک اتاق خواب معمولی متفاوت است و از اهمیت بالایی بر خوردار می باشد.

بهترین نور برای مطالعه نور طبیعی است پس در مرحله ی اول اتاقی را برای فرزندتان در نظر بگیرید که از نور طبیعی برخوردار باشد. بعد از نور طبیعی باید اتاق به صورت مصنوعی نیز نورپردازی شود زیرا فرزند شما ساعاتی از شب را نیز باید به مطالعه بپردازد. دقت کنید که تزریق نور مهتابی و آفتابی در اتاق به یک میزان صورت پذیرد تا چشم فرزندتان خسته نشود. این نورپردازی باید کاملا متناسب با فضا باشد و نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد.

 

رنگ مناسب دکوراسیون اتاق نوجوان پشت کنکوری

رنگ اتاق نیز از مواردی است که حتما باید به آن توجه کرد زیرا محققان زیادی بر روی تاثیرات رنگ بر روی خلق و خو و احساسات افراد تحقیق کرده اند و تاثیر رنگ ها بر روی رفتار و یا تمرکز افراد ثابت شده است.

رنگ قرمز در تزئینات اتاق مطالعه

طبق بررسی های انجام شده رنگ قرمز بر روی افزایش یادگیری و تمرکز بی تاثیر نمی باشد اما اصولا از این رنگ نمی توان در طیف گسترده و یا رنگ دیوار ها استفاده کرد. از رنگ قرمز باید به عنوان وسایل کوچکی مثل یک کوسن و یا یک قالیچه قرمز رنگ در اتاق استفاده کرد. رنگ قرمز باعث افزایش اشتها نیز می شود و این امر سبب می شود تا اگر فرزند کنکوری شما به خاطر استرس اشتهای غذا خوردن نداشته باشد به کمک انرژی رنگ قرمز راحت تر غذا میل کند.

رنگ سبز که یادآور طبیعت است

یکی از رنگ های آرامش بخش رنگ سبز است که برای روحیه فرزند کنکوریتان بسیار مناسب می باشد زیرا علاوه بر آرامش صبر و شکیبایی فرد را افزایش می دهد. از این رنگ هم به عنوان رنگ غالب می توانید استفاده کنید و هم می توانید از گیاهان مناسب اتاق خواب که در شب دی اکسید کربن از خود ساطع نمی کنند برای جلوه بخشیدن به اتاق فرزندتان استفاده کنید.

رنگ آبی آسمانی

همان طور که می دانید رنگ آبی از دیر باز به آرامش بخش بودن معروف است که این موضوع کاملا صحت دارد و رنگ آبی تا حد زیادی استرس فرزند شما را کاهش می دهد و حس اعتماد به نفس و عزت نفس او را افزایش می دهد بنابراین استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون اتاق فرزندان را فراموش نکنید.

رنگ زرد

استفاده از رنگ زرد هم مانند رنگ قرمز جسارت می خواهد و استفاده از رنگ زرد به عنوان رنگ غالب پیشنهاد نمی شود اما از رنگ زرد هم مانند رنگ قرمز در قسمت های کوچکی از اتاق استفاده کنید زیرا این رنگ هم انرژی مثبت را در اتاق ساطع می کند و به افزایش یادگیری فرزندتان کمک به سزایی میکند.

 

مشاوره با یک طراح داخلی

همان طور که در ابتدای مطلب بیان کردیم اتاق فرزند کنکوری شما نباید شلوغ باشد تا حواس فرزندتان کم تر پرت شود و بر روی مطالبی که مطالعه می کند تمرکز بیشتری داشته باشد از این رو می توانید از یک طراح داخلی برای چیدمان اتاق فرزندتان کمک بخواهید تا چیدمانی اصولی داشته باشید و هر وسیله در قسمتی مناسب قرار بگیرد قطعا یک طراح به مسائلی توجه می کند که شاید شما به آن دقت نکنید مثلا رو به روی میز مطالعه فرزندتان آیینه قرار بدهید. دقیقا آیینه یکی از وسایلی می باشد که حواس دانش آموز را به شدت پرت خواهد کرد یا موارد دیگری که مختص به اتاق فرزند شما می باشد و یک طراح با نگاه اول متوجه آن خواهد شد.

شما برای مشاوره ی بیشتر در زمینه ی چیدمان اتاق فرزندتان می توانید با شماره های درج شده بر روی سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۳]