کابینت
12
بهمن

طراحی پارامتریک بر پایه الگوهای سنتی

طراحی پارامتریک بر پایه الگوهای سنتی

طراحی پارامتریک بر پایه ی الگوهای سنتی معماری امروزه طراحی پارامتریک، مزایای بسیار زیادی برای فرایندهای مهندسی، تولید و ساخت ارائه میدهد طبیعتاً معماران نیز از این قاعده به دور نیستند. همواره تلاش می کنند این روشها را در خلق راه حلهای طراحی در فرایند طراحی خود به کار ببرند.پارامتریک فرایندی برمبنای اندیشه الگوریتمی است که رابطه بین هدف طراحی و پاسخ طراحی را مشخص میکند.

پیشینه ی تاریخی توجه به ریاضیات در معماری

تا پیش از ظهور مدرنیسم و تحول از معماری سنتی، معمارانی که زیباترین آثار را پدید آوردند اغلب از کسانی بودند که ریاضیات تبحر بسیار زیادی داشته اند . اما در جریان این تغییر معماری نه تنها پیوند خود را با علم بلکه از منطق که مایه اصلی علم می باشد نیز گسست.

در ابتدای قرن بیستم پیشگامان مدرنیسم، معماری را با ایدئولوژی های مد نظر خود پیوند دادند که این امر سبب شد معماری در افکار عمومی شکل تازه ای پیدا کند به طوری که سودمند ترین معماری تحت الشعاع تبلیغات مدرنیست ها قرار گرفت.

به همین دلیل که معماران معاصر اغلب در گرایش های خود پذیرای علوم جدید نمی باشند. ریاضیات در میان دانشجویان معماری ارتباط آنها را با دانش محدود می کند و آنها را به سوی یک ساختار ذهنی ضد ریاضی سوق می دهد.

طراحی پارامتریک

روش کار معماری پارامتریک در طراحی سازه های ساختمان گیاهیان و تقلید از عوامل زیستی می باشد که ارزش های زیبایی شناسی و عملیاتی آن از نمونه های عادی بالاتر می باشد . فرم یابی پارامتریک یا مولفه ای به معنای روند پیش گرفته شده بر مبنای راه حل های داده شده به مسائل فضایی و چند بعدی با بهره گیری از متغیر های قابل تغییر با معرفی دسته ای از قوانین که بیان کننده ایرادات و موانع شکل فرمها است در امر روانسازی روند طراحی معماری می شود.

 

در دکوطرح بخوانید :

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]