پیدایش معماری مدرن متعالی
23
خرداد

پیدایش معماری مدرن متعالی

پیدایش معماری مدرن متعالی

این روزها به دلیل گسترش علم و فلسفه و همچنین گسترش تکنولوژی های پیشرفته معماری به سمت مدرنیسم و یا مدرنیته بودند نیز می‌ رود از شما می توانید شاهد این باشید که معماری بعضی از ساختمان ها به‌صورت ساختار های تکنولوژی و با استفاده از فلز نیز خود را نشان دهند.

استفاده از مصالح و متریال های فلز و شیشه در ساختمان های مدرن نیز بیشترین کاربرد را دارند و شما می توانید در هر ساختمانی که به سبک و معماری مدرن ساخته می شود این دو متریال را بسیار به چشم ببینید و بدانید که برج ها و ساختمان های مدرن نیز از این دو متریال به چه صورت و در چه قسمت هایی از ساختمان استفاده می کنند.

در سال ۱۸۷۱ میلادی در شیکاگو و همچنین می توان به ساخت برج ایفل نیز اشاره کرد که در آن زمان توانستن از متریال های چون آهن و فلز نیز استفاده کنند و سازه های بسیار مدرنی را بسازند بیشتر کار ها از ساختمان های ساخته شده به سبک مدرن بعد از جنگ جهانی نیز صورت گرفت و ساختمان هایی با معماری مدرن نیز شکل گرفتند لوکور بوزیه یکی از افرادی بود که توانسته بود در دوران متعالی به معماری مدرن نیز دست پیدا کند و ساختمان های مدرن زیبایی را نیز طراحی کند.

زمانی که معماری مدرن متعالی وارد عرصه ساخت و ساز شود می توان گفت در بین دو جنگ جهانی اول و دوم قرار گرفت و می توان گفت عملاً در دو دهه ۱۹۳۰ و ۱۹۲۰ میلادی که در آمریکا و اروپا مطرح بود.

اما زمانی که در این دو دهه معماری مدرن مطرح شد بسیاری از معماری های دیگر در آن زمان در حال ساخت و ساز و احداث ساختمان‌ های بودند و اولین عنوانی که به معماری مدرن متعالی داده شد مکتب شیکاگو می‌ توان نامید که نسبتاً دوره کوتاه ۲۰ ساله را نیز طی کرد تا توانست خود را به عنوان سبکی از معماری نیز بیان کند که در چنین زمان کوتاهی می توان گفت در کنار معماری مدرن متعالی نیز از معماری های دیگری چون معماری نئوکلاسیک دیگر معماری ها استفاده می‌ شد و به صورت ترکیبی از آن ها در ساخت و ساز استفاده می‌ کردند.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

معماری دوران مدرن
معماری به سبک پست مدرن

 

پیدایش معماری مدرن متعالی

بین المللی بودن سبک مدرن

اگر می خواهید بدانید سبک معماری چه سبکی می باشد باید گفت این سبک بین المللی بوده و می توان گفت سه شخصیت به نام های لوکوربوزیه و میس ونده رو و والتر گروپیوس افرادی بودند که توانستند این معماری را به عنوان یک سبک در یک چهارچوب قرار دهند و آن را ارائه بدهند.

اما یکی از دانستنی هایی که باید هر شخص معماری از آن اطلاع داشته باشد این است که اولین بار کلمه بین المللی و یا معماری بین المللی توسط والتر گروپیوس مطرح شد که او توانست قسمتی از کتاب معماری بین المللی را در سال ۱۹۲۵ میلادی ویرایش کند و از کلمه معماری بین المللی در این کتاب استفاده کنند اما باید بدانید که این لفظ و بیان سبک بین المللی در اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی نیز مطرح شد.

 

سادگی در معماری مدرن

اگر به ساختمان های مدرن امروزی دقت کرده باشید می‌ توانید این را دریابید که ساختمان‌ ها عملا به شکل مستطیل شکل می باشند و بسیار ساده و بدون تزئینات فراوان نیز بوده و بام ساختمان ها به صورت مسطح و صاف می باشد زمانی که به این ساختمان ها نگاه کنید می‌ توانید به سادگی را در دیدار اول متوجه شوید و تزئینات و طراحی تاریخی در آن ها دیده نمی شوند.

در این سبک تعادل و همچنین تقارن بسیار به چشم می خورد و از این دو المان استفاده می‌ شود تا زیبایی و سادگی را در کنار یکدیگر استفاده کنند.

زمانی که معمار و طراح تعادل را بین المان ها و جزئیات ساختمان و همچنین ترکیب وسایل ساختمان خانه ها به شکل مدرن به درستی به کار می‌ برند باعث می شود ساختمان و یا خانه های شما از نظر طراحی کلی و همچنین طراحی داخلی نیز بسیار زیبا به نظر برسد و در عین سادگی زیبایی را در خود داشته باشد.

 

فرهنگ معماری مدرن

معماری مدرن به گونه‌ ای می باشد که شما می توانید در هر فرهنگی از آن استفاده کنید و مختص یک سرزمین و یا یک کشور نمی باشد پس می توانید از اصول آن استفاده کنید و در هر قسمت از دکوراسیون داخلی خود و یا دکوراسیون خارجی خود نیز از آن استفاده کنید این به این معنا می باشد که این سبک بسیار همه گیر بوده است.

زمانی که شما ویژگی های اصلی معماری مدرن را بدانید می توانید از آن در هر منطقه و یا کشوری استفاده کنید و می توانید از ویژگی های فرهنگی کشور خود نیز در معماری مدرن به کار ببرید و سبک مخصوص خود را به وجود بیاورید ولی باید بدانید که سبک معماری مدرن مختص یک کشور نمی باشد و می توان در کشور های مختلف از آن استفاده کرد.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]