آینه کریستالی در دکوراسیون
27
آبان

آینه کریستالی در دکوراسیون

آینه کریستالی در دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی

می توان با استفاده از منابع مکتوب شده و آثار هنری به جا مانده از گذشته این را فهمید که آینه کاری از دوره ساسانیان نیز به ایران راه پیدا کرده است که می توان گفت آینه و آب دو نماد طلح و پاکیزگی را در فرهنگ ایرانیان به جای می آورند.

به همین دلایل می باشد که در عید باستانی ایرانیان بر سر سفره های هفت سین از آینه ها استفاده می شود تا بتوان پاکیزگی را در همه زمان ها داشته باشید.

این هنرمندی زیبا از گذشته و از آن دوران برای ایرانیان به جا مانده است و اکنون نیز از این سنت نیز پیروی می شود و در شروع سال از آن ها استفاده می شود.

باید بدانید که قیمت های آینه های کریستالی متفاوت می باشد و این قیمت به ضخامت آینه، نوع آینه ها و ابعاد آینه ها بستگی دارد.

اگر از نوع آینه می خواهید اطلاعاتی داشته باشید منظور کشور سازنده آن آینه کریستال برای کدام کشور می باشد، تفاوت قیمت آینه های بلژیکی و چینی در مقابل آینه های ایرانی حدود ۴۰ درصد تفاوت قیمت می باشد.

 

آینه کریستالی در دکوراسیون

آینه کریستال مدرن

از کشور های اروپایی می توان ذرات کریستالی را به ایران وارد می کنند و از آن ها برای آینه هایی با شفافیت بالا استفاده می کنند.

یکی از نکاتی که باید توجه داشته باشید این می باشد که آینه هایی که کریستالی می باشند با آینه های کلیر نیز متفاوت می باشد، این تفاوت آن می باشد که آینه های کلیر در کارخانه های داخل کشور خودمان ساخته می شود ولی آینه های کریستالی را به صورت واردات استفاده می کنند.

در زمان ساخت آینه های کریستال از عناصری مانند منگنز، روی و آهن را نیز ندارند و این آینه ها به این دلیل شفافیت زیادی را دارا می باشند و مخطبان را به خود جذب می کند.

به دلیل این شفافیت هزینه این آینه ها از آینه های معمولی بالاتر می باشد و این ویژگی ها باعث شده که برای آینه های کریستالی این عمر طبیعی باشد.

این آینه ها به دلیل شفافیت بالا در ساختمان های لاکچری و لوکس و مدرن استفاده می شود.

 

ترکیبات آینه های کریستال

  • کلرید قلع
  • اکتیواتور
  • نقره
  • مس
  • ذرات پلیمری کریستال
  • رنگ

 

آینه کریستال سه بعدی

آینه هایی که از آینه کریستال و ظاهر آینه های سه بعدی ساخته می شوند باعث می شوند که زیبایی بی نظیری از خود نشان دهند.

این گونه از آینه ها ظاهری متفاوت را دارا می باشند این است که آینه اصلی آن از آینه کریستال می باشد و قاب اطراف آن از آینه آنتیک ساخته می شود.

برای این که آینه های کریستال سه بعدی ساخته شود باید آینه کریستال را با ابعاد استاندارد برشش داد و بعد از آن نیز تعدای از آینه ها با طول آینه اصلی و همچنین عرض ده سانتی متر به صورت مورب بر روی آینه اصلی چسبانده می شود.

 

آینه کریستالی ریموتی

بعضی از آینه ها که به درخواست مشتری ساخته می شوند در آینه های کریستال از نورپردازی مخفی استفاده می شود و ببا ریموت از راه دور خاموش و روشن می شود.

حتی این نورپردازی ها به صورتی انجام می شود که شما بتوانید با ریموت نور آن را تغییر دهید و با طیف نوری که می خواهید از افکت های آن استفاده کنید.

این آینه ها با ریموت های از راه دور می توانند رنگ آینه شما را تغییر دهند و رنگ های مختلف و متنوع را برای شما به صورت اسلایدشو به نمایش دربیاورند.

 

آینه کریستال با نور مخفی

این آینه ها همان طور که از نام آن ها مشخص می باشد دارای نور مخفی در آن ها می باشد.

در اولین مرحله برای ساخت این آینه ها می توان گفت اول آینه کریستال برش داده می شود و شما می توانید نسبت به ابعادی که در اختیار دارید عمل کنید.

بعد از آن شما ورقه ای به اندازه آینه از جنس پی وی سی برش می دهید و در پشت آینه از ال ای دی ها استفاده می کنید تا بتوانید چراغ های ال ای دی را پشت آینه برای نورپردازی قرار دهید.

این نوع از آینه ها را شما می توانید در سرویس های بهداشتی مشاهده کنید که نور را از اطراف می تاباند و زیبایی را چند برابر می کند.

 

تیم معماری دکوطرح خواندن مقاله های زیر را به شما توصیه می کند:

 

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی آینه کریستالی در دکوراسیون برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]