آیا پله ی شیشه ای خطرناک است؟
06
آذر

آیا پله ی شیشه ای خطرناک است؟

آیا پله ی شیشه ای خطرناک است؟

بررسی ایمنی راه پله ها، پله ها و نرده های شیشه ای

نرده های شیشه ای چقدر ایمن هستند؟ شاید این سوالی باشد که به ذهن شما هم رسیده است. نرده های شیشه ای طراحی بسیار جذابی را برای هر فضای اداری، صنعتی یا مسکونی ایجاد می کند. شفافیت آن ها برای به حداکثر رساندن نور کار می کند و در نتیجه یک منطقه را باز می کند، موانع بصری را از بین می برد و طبقات، اتاق ها و نیم طبقه ها را به فضاهای روشن و وسیع باز می کند. از طرفی پرداخت‌هایی مانند فراستینگ امکان سفارشی‌سازی یا برندسازی جذاب و مؤثر را فراهم می‌کند، در حالی که ساخت ساده آن‌ها با هر طرح طراحی مینیمالیستی و مدرن مطابقت دارد.

متأسفانه هنگام طراحی فضاهای پلان باز، بسیاری از افراد در مقابل شیشه خیل سریع تصمیم می گیرند و شیشه را قضاوت می کنند. معمولاً به این دلیل که آن ها نگران ایمنی هستند. شیشه به دلیل شکننده بودن، شکستن آن بسیار آسان و خطرناک بودن شهرت دارد. در واقع، در انتخاب نرده های شیشه ای ریسک کمی وجود دارد. این پست به بسیاری از قوانین و الزامات مربوط به ساخت و طراحی نرده های شیشه ای نگاه می کند و دقیقاً نشان می دهد که چه چیزی آنها را به انتخابی بادوام، جذاب و ایمن تبدیل می کند.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

آیا پله ی شیشه ای خطرناک است؟

آیا نرده های شیشه ای ایمن هستند؟

نرده های منطبق با قوانین که به صورت حرفه ای نصب شده اند، فوق العاده ایمن هستند. افزودن نرده، نرده یا مانع همیشه ایمنی راه پله، نیم طبقه یا بالکن را بهبود می بخشد و انتخاب مواد شما این را تغییر نمی دهد. تعدادی از مقررات ساختمانی صرفاً برای اطمینان از ایمنی وجود دارد. استاندارد ساختمان ۶۱۸۰: ۲۰۱۱ الزامات موانعی را که در هر ساختمان مسکونی یا صنعتی ساخته می شود، از جمله الزامات خاص برای هر ساختمان شیشه ای را تعیین می کند. نوع شیشه مورد نیاز، ارتفاع لازم که یک نرده باید به آن برسد و بسیاری دیگر از مقررات نرده شیشه ای را مشخص می کند. تا زمانی که این مقررات، همراه با موارد مندرج در اسناد تأیید شده K و M رعایت می شود، می توانید اطمینان داشته باشید که هر نرده شیشه ای که نصب می کنید یکی از ایمن ترین گزینه هایی است که می توانید استفاده کنید.

 

چه نوع شیشه ای برای نرده های شیشه ای استفاده می شود؟

یکی از عوامل کلیدی در ایمنی نرده های شیشه ای، نوع شیشه ای است که در ساخت آنها استفاده می شود. ضخامت یکی دیگر از عوامل مهم است. به همین دلیل است که مقررات ساختمانی به وضوح مشخص می کند که چه چیزی برای استفاده در نرده های ساختمانی مناسب است و چه چیزی مناسب نیست.

در انگلستان، مقررات استفاده از دو نوع شیشه ایمنی را مجاز می‌داند:

  • شیشه سخت شده یا سکوریت
  • شیشه لمینت

شیشه سخت شده یا سکوریت شده پرکاربردترین نوع است. با قرار دادن شیشه در معرض حرارت بسیار بالا، در حدود ۷۰۰ درجه سانتیگراد و سپس خنک شدن سریع آن ساخته می شود. به این “کوئنچ” گفته می شود و کل فرآیند فقط حدود ۶۰ ثانیه طول می کشد. علیرغم اینکه این فرآیند بسیار سریع است، می تواند با قفل کردن کشش در هسته داخلی شیشه، استحکام شیشه را تا چهار برابر افزایش دهد. شکستن شیشه سکوریت شده بسیار سخت است. این فرآیند همچنین نحوه شکستن آن را تغییر می دهد. شیشه سکوریت به جای اینکه به تکه های تیز و خطرناک تبدیل شود، به طور کامل به قطعات کوچک و دانه ای خرد می شود. اندازه کوچک‌تر و لبه‌های نرم‌تر این قطعات، پاک‌سازی آن‌ها را بسیار ایمن‌تر می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که هیچ لبه‌ای ناهموار در قاب یا گیره باقی نمی‌ماند.

نوع دیگری از شیشه قابل استفاده لمینت است. این با قرار دادن یک لایه نازک پلاستیک بین دو لایه شیشه ساخته می شود. یعنی اگر یک لایه بشکند لایه دوم باید سرپا بماند. ضخامت شیشه استفاده شده به طراحی و هدف نرده ها بستگی دارد. حداقل ضخامت برای هر نرده شیشه ای ۱۰ میلی متر است، اما در شرایط خاص ممکن است شیشه تا ۲۱.۵ میلی متر باشد.

 

نرده های شیشه ای چه ارتفاعی باید داشته باشند؟

ارتفاع مورد نیاز یک نرده شیشه ای دوباره به هدف ساختمانی که در آن استفاده می شود و جایی که در آن ساختمان استفاده می شود بستگی دارد. این تغییرات بسیار در سند تأیید شده K بررسی شده است که ارتفاعات خاص را برای موقعیت های خاص مشخص می کند. در اماکن مسکونی، نرده های داخلی مورد استفاده برای لبه پله ها، فرودها یا طبقات داخلی یا سطوح نیم طبقه باید حداقل ۹۰۰ میلی متر (۹۰ سانتی متر) ارتفاع داشته باشند. نرده های شیشه ای خارجی برای بالکن ها، راه پله ها یا پشت بام ها باید حداقل ۱۱۰۰ میلی متر (۱۱۰ سانتی متر) باشد.

 

آیا یک راه پله شیشه ای به نرده شیشه ای نیاز دارد؟

امکان داشتن نرده شیشه ای بدون قاب یا کنسول بدون نرده وجود دارد. با این حال، مقررات سختگیرانه ای در مورد نوع شیشه ای که می تواند بدون قاب یا نرده استفاده شود، وجود دارد. نرده باید ایمن بماند، حتی اگر بخشی از آن خراب شود. این معمولاً به معنای داشتن شیشه ای است که هم لمینیت و هم سخت شده باشد. برای جزئیات بیشتر می توانید به BS 6180: 2011 مراجعه کنید.

 

مزایای نرده های شیشه ای

نرده های شیشه ای نه تنها یک انتخاب مطمئن هستند، بلکه در بسیاری از موارد امن ترین انتخاب هستند!

پله های شیشه ای بادوام و ماندگار هستند

شیشه یک ماده بسیار مقاوم است که در طول زمان تخریب نمی شود. در حالی که چوب ممکن است پوسیده شود یا آجر شروع به خرد شدن کند، شیشه در طول عمر خود ثابت می ماند. همچنین از تأثیر آفات یا حیوانات خانگی مصون است و در اثر قرار گرفتن در معرض آب آسیب ساختاری نخواهد دید.

 

پله های شیشه ای قوی هستند و شکستشان سخت است

همانطور که در بالا توضیح دادیم، شکستن شیشه های سخت شده بسیار دشوار است. در حالی که چوب می تواند خرد شود یا یک دوک می تواند بشکند. با شیشه، تنش هر ضربه ای در سطح بسیار بیشتری پخش می شود و بنابراین کاهش می یابد.

 

پله های شیشه ای شفاف هستند

علاوه بر این که یک ویژگی مهم طراحی است، شفافیت شیشه نیز یک مزیت بالقوه ایمنی است. این اجازه می دهد تا دید بهتری از آنچه در اطراف هر پله یا بالکن می گذرد داشته باشد و امکان قضاوت بهتر در مورد ارتفاع را فراهم می کند.

 

آیا نرده های شیشه ای مناسب کودکان هستند؟

آخرین مزیت ایمنی بزرگ نرده های شیشه ای این است که آنها بسیار دوست دار کودک هستند. نرده‌ها و نرده‌های چوبی یا فلزی با لت‌ها و شکاف‌هایی طراحی شده‌اند تا از نظر بصری زیاد جلوه کنند. این یک خطر بزرگ برای انگشتان کوچک یا اندام های مشتاق ایجاد می کند. نرده‌های شیشه‌ای را می‌توان با شکاف‌های بسیار کوچکی طراحی کرد که قسمت‌های مینیاتوری بدن نتوانند از آن سر بخورند یا در آن گیر کنند، بدون نیاز به دیواره‌ای ضخیم و زشت برای جلوگیری از جریان خانه‌تان. چیدن نرده های شیشه ای یک انتخاب بدون سازش است. آنها یک بیانیه طراحی شیک هستند که جذاب به نظر می رسند و نور و فضا را به حداکثر می رساند. و هنگامی که آنها را از KLG خریداری می کنید، همچنین می توانید اطمینان داشته باشید که آنها قوی، ایمن و کاملاً ایمن خواهند بود.

 

آیا راه پله های شیشه ای ایمن هستند؟

راه پله های شیشه ای در صورتی که با پانل های شیشه ای ایمنی تولید شوند و مطابق با مقررات و استانداردهای فعلی ساختمان باشند، سالم و قوی هستند. شیشه ایمنی یک شیشه چند لایه مقاوم است که بسیار قوی تر و ایمن تر از شیشه معمولی است. به همین دلیل است که شیشه ایمنی به طور گسترده در شیشه های اتومبیل، شیشه جلو و همچنین در پروژه های مسکونی استفاده می شود، به عنوان مثال در پل های شیشه ای داخلی، درهای شیشه ای، درب های دوش، دیوارهای شیشه ای یا پروژه های تجاری به عنوان نمای مغازه، میز شیشه ای، سایبان شیشه ای.

 

استفاده از شیشه سکوریت در راه پله

عملیات تمپر باعث افزایش استحکام شیشه می شود به طوری که به راحتی نمی شکند. اگر این اتفاق بیفتد، شیشه سخت ترمز می شود و به جای قطعات تیز، به قطعات کوچک گرد و ایمن تبدیل می شود.

 

شیشه لمینت برای پله شیشه ای

سطح ایمنی بیشتری با فرآیند لمینیت داده می شود که به خرده ها اجازه می دهد در یک صفحه شیشه ای منحصر به فرد با هم بمانند. ببینید اگر یک پله شیشه ای ترمز کند چه اتفاقی می افتد: پانل شیشه ای یک قطعه منحصر به فرد باقی می ماند و هیچ خراش خطرناکی در اطراف وجود ندارد، هیچ لبه تیز و در نتیجه هیچ خطری وجود ندارد. این همه نیست. برخی از مشتریان ما می خواهند شیشه های شکسته را به عنوان ویژگی یا الگوی خاص در آج یا نرده خود داشته باشند. در اینجا نرده ای است که ما به تازگی طراحی کرده ایم.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]