اصول طراحی کابینت برای آشپزخانه های مستطیل
19
مرداد

اصول طراحی کابینت آشپزخانه مستطیل

اصول طراحی کابینت برای آشپزخانه های مستطیل

آشپزخانه منزل ممکن است مربع و مستطیل طراحی شود و یا حتی به گونه‌ای باشد که از اشکال هندسی تبعیت نکند از خانه مربع و مستطیل از اصلی‌ترین آشپزخانه است که در طراحی دکوراسیون داخلی از آن استفاده می‌شود.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه های مستطیل شکل از دیگر آشپزخانه ها آسانتر می باشد و زیبایی بهتری ایجاد می کند.

اگر مایل به دریافت اطلاعاتی در این خصوص هستید در ادامه محتوا با ما همراه باشید.

 

طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل

 

اصول طراحی کابینت برای آشپزخانه های مستطیل

آشپزخانه های مستطیل معمولاً دو دیوار بلند و دیوار کوتاه به صورت قرینه در روبروی یکدیگر دارند که از زیباترین و بهینه تر این فضاها را در آشپزخانه ایجاد می‌کند.

آشپزخانه‌های مستطیل در واقع می‌شود گفت که دراز و باریک هستند که دارای یک راهروی طبیعی می باشد، اما ممکن است که برخی از راهرو های باریک بسیار استقبال نکنند، اما ما در ادامه توضیحاتی برای طراحی یک فضای زیبا ارائه داده‌ایم.

آشپزخانه شما به هر شکلی که باشد کابینت آن نقش تعیین کننده و مهمی در دکوراسیون دارند در واقع کابینت هستند که یک آشپزخانه را می‌سازند و رنگ آنها تکمیل کننده یک طراحی داخلی خوب می باشد.

یک طراحی نامناسب می‌تواند فضای آشپزخانه تان را زشت و ناموزون نشان بدهد و باعث می‌شود که به زودی دچار دلزدگی و خستگی شویم.

برای مثال نکاتی که در طراحی کابینت آشپزخانه های مستطیل باید رعایت کنید:

از وسایل و چیدمان و خطوطی استفاده نکنیم که آشپزخانه  طویل تر و درازتر نشان دهد.

مدل های کابینت که در آشپزخانه های مستطیل استفاده می‌شود معمولاً از سه اصل پیروی می‌کند.

 

 آشپزخانه کریدوری

اصل اول آشپزخانه‌های راهرو مانند یا کریدوری هستند در این نوع طراحی کابینت ها در دو قسمت هشتم از خانه قرار دارند که در یک راهروی بلند و طبیعی می‌باشند که آشپزخانه را به دو دسته تقسیم می شوند . یکی از آنها کابینت های به شکل U است که در انتهای آشپزخانه بسته است و دیگری به شکلی است که تنها کابینت در دو طرف باشند و قسمت انتهایی آن باز باشد.

آشپزخانه‌های کریدوری به دلیل تقارن ای که دارند بسیار هوشمندانه باید عمل شود و از آن در طراحی داخلی استفاده کنیم .کار کردن در آشپزخانه های مستطیل باعث می شود که انرژی  شما بیهوده هدر نرود و همه چیز به راحتی در دسترس قرار بگیرد.

 

آشپزخانه ال مانند

آشپزخانه های ال مانند ، مدل کابینت ها معمولاً به شکل ال میباشد باشد، یعنی یک طرف دیوار از طول، یک طرفه از عرض را در بر می‌گیرد.

این مدل کابینت ها را نمی‌توان روی کابینت در روبروی هم قرار بگیرند و نورگیر عالی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

 

آشپزخانه یک طرفه

آشپزخانه های یک طرفه یا یک دیواره این آشپزخانه‌ها معمولاً تنها یک کابینت دارند و تنها در قسمتی که طول دیوار را دارم و می شوند.

در این مدل از طراحی تمام وسایل و لوازم در یک طرفه واقع می‌گیرند و این مزیت به شما امکان می‌دهد که از قضا بتوانید به طور بهینه استفاده کنید.

طراحی آشپزخانه های یک طرفه برای فضاهایی که کوچک و نقلی می باشند و متراژ کمی را در اختیار افراد قرار می دهند مناسب است زیرا  فضای باز باعث می شود که محیطی باز ودلباز را به چشم بیننده منتقل کنید.

در آشپزخانه هایی که کابینت یکطرفه قرار دارد معمولاً سینک ظرفشویی روی آن وجود دارد.

تاثیر رنگها بر روی کابینت های مستطیل شکل آشپزخانه با هر فرد و مدلی که انتخاب شود رنگ ها قطعاً تاثیر بسیاری بر روی دکوراسیون داخلی منزل می‌گذارند.

رنگ های طراحی دکوراسیون خانه می تواند گرم و سرد باشد.

برای فضایی که مستطیل شکل کوچک است بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

زیرا انعکاس نور و فضا را به بیننده القا می‌کند.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۴.۵]