بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی
26
آذر

بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی

بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی

بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی از جمله بازسازی‌های مهم در خانه‌ به شمار می‌آید و پس از بازسازی آشپزخانه مهمترین بازسازی منزل و بازسازی ساختمان از نظر اهمیت و سختی کار را دارد که با توجه به تورم گران شدن قیمت مسکن بسیاری  از مردم بازسازی ساختمان و بازسازی منزل مسکونی را بهترین گزینه نسبت به خرید خانه جدید می‌دانند و به فکر بازسازی ساختمان و منزل مسکونی  خود می افتند که ما قصد داریم در این مطلب به اقدامات لازم جهت بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی، روش اجرا و مراحل آن مطالبی را برای شما بیان کنیم. از شما دعوت می‌شود در ادامه با دکوطرح همراه باشید.

 

بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی

دلایل بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی

به طور کل می توان گفت فرسودگی ساختمان و یا تنوع در تغییر در فضا از اصلی ترین دلایل بازسازی سرویس بهداشتی به شمار می آید . فرسودگی در ساختمان و منزل مسکونی باعث پوسیدگی مواد و مصالح ساختمانی و زیر ساختی آن مانند گچ، سیمان، بتن، آجر و … می‌شود. در سرویس‌های بهداشتی قدیمی نیز با نفوذ رطوبت به بخش زیرین کاشی‌ها مصالح زیرین مانند سیمان و آجرها پوسیده می‌شوند و عایق زیرین از بین می رود که در منازل مسکونی آپارتمانی این امر باعث آسیب به ساکنین ساختمان می شود  که نیاز به تعویض و بازسازی سریع آن‌ها می‌شود.

 

دکوراسیون نئوکلاسیک

 

مراحل مختلف بازسازی سرویس بهداشتی

قبل از شروع عملیات تخریب نسبت به برداشتن روشویی ، باز کردن شیرآلات ، باز کردن آینه ، قطع کردن برق سرویس بهداشتی و حمام ، قطع آب و بستن درپوش بر روی لوله های فاضلاب اقدام کنید

تخریب کاشی ‌کاری کف سرویس بهداشتی و دیوارها، تخریب مصالح بنایی زیرین سرویس بهداشتی ، تعویض تأسیسات برقی و مکانیکی در حمام و سرویس بهداشتی ، جایگزینی مصالح پوسیده با مصالح جدید، سیمان کاری، عایق کاری قبل از اجرای کاشی کاری ، اجرای کاشی دیوار و کف، نصب سنگ و سرویس فرنگی، نصب روشویی و نصب دوش حمام از نکات و مراحل بسیار مهمی است که در بازسازی سرویس بهداشتی انجام می گیرد .

 

مرحله تخریب

در فرآیند مرحله تخریب کاشی کاری کف و دیوارها و تخریب زیرسازی کف ساختمان و برداشت لوله و تأسیسات برقی و مکانیکی فرسوده انجام می‌شود. در این مرحله بستر کار برای اجرای تجهیزات جدید آماده می شود تا بعد از آن گامهای بعد در مرحله بازسازی سرویس بهداشتی انجام گیرد .

 

مرحله بازسازی

در مرحله بازسازی سرویس بهداشتی در فضایی که در مرحله تخریب آماده شده است به تعویض مصالح پوسیده کف ساختمان با مصالح جدید که در آن به کار برده شده است ، لوله‌ها و تأسیسات برقی و مکانیکی جدید با قدیم انجام می‌شود و بعد از آن سیمان کاری کلی روی کف سرویس بهداشتی صورت می پذیرد و پس از آن عایق رطوبتی روی محلی که تأسیساتی از آنجا عبور کرده است اجرا می‌شود و بعد از اتمام این مراحل اجرای سنگ سرویس ایرانی به همراه زیر ساخت فلاش تانک انجام می شود و در انتها  کاشی کاری کف و دیوارها توسط نیروی کار ماهرانجام می‌گیرد و در انتها نیز نصب سرویس فرنگی، روشویی، دوش حمام، چراغ‌ها، آینه و … انجام‌ می‌ ‌شود.

 

اقدامات لازم جهت بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی

در بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی می‌توانید خودتان دست به کار شوید. با یک متخصص در زمینه  تخریب صحبت کنید و روزی را جهت تخریب سرویس بهداشتی خود تعیین کنید و اگر خودتان در این زمینه سر رشته دارید با گرفتن کار گر روز مزد این کار را انجام دهید که ما این کار را به جهت عدم ایمنی و بالا رفتن هزینه ها به شما پیشنهاد نمی کنیم  و از پیش وسایلی مانند روشویی، سرویس فرنگی، آینه، چراغ‌ها و … را جدا کنید و در گوشه ای از منزل مسکونی و یا انباری کاور کنید . سپس اکیپ تخریب نسبت به تخریب کاشی کاری کف، دیوار و … اقدام می‌کنند که در همین فاصله باید به فکر کارگر روز مزد باشید تا  برای تخلیه نخاله به بیرون اقدام کنید و باید در زمان تخریب این نکته را در نظر داشته باشید جهت جابجایی نخاله ها از آسانسور استفاده نکنید  زیرا متعلق به عموم است و نباید از آن استفاده شخصی شود و از طرفی خاک نخاله ها می تواند به تاسیسات مکانیکی آسانسور آسیب وارد کند

یکی از نکات مهم در بازسازی این است که بعد از اتمام کار در روز به تمیز کردن مشاعات اقدام کنید و نسبت به حق ساکنین ساختمان نسبت به مشاعات احترام قائل شوید و در مرحله آخر باید یک وانت بار و یا خاورکه بستگی به میزان نخاله های انباشته شده دارد اجاره کنید و نخاله‌های ساختمانی را به محل تخلیه نخاله انتقال دهید.

با تمام شدن کار تخریب با به کار گیری از متخصص تأسیسات به تعویض لوله‌ها و تأسیسات برقی و مکانیکی بپردازید.

حال با اتمام مرحله تعویض و تعمیر تأسیسات، نوبت سیمان کاری روی آن‌ها است و به همین جهت باید با یک بنا قرارداد ببندید و کار سیمان کاری را انجام دهید و پس از تمام شدن کار سیمان کاری باید به دنبال یک متخصص ایزوگام بگردید  تا کف سرویس بهداشتی و یا حمام  را عایق کاری کند.

در مرحله بعد باید کاشی کار برای انجام کاشی کاری کف و دیوارهای سرویس بهداشتی قدیمی است که حالا تازه و زیبا شده است. خرید و نصب روشویی، آینه، کلید و پریز، حوله خشک کن و … نیز از آخرین مراحل بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی به شمارمی‌آیند.

 

پیشنهاد نویسنده: بازسازی سرویس بهداشتی کوچک، آینه های سرویس خانه

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]