بازسازی منزل دوبلکس
03
مرداد

بازسازی منزل دوبلکس

بازسازی منزل دوبلکس

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترش فضا های مجازی سلایق افراد جامعه رو به تغییر و تحول است و همه ی افراد در پی آن هستند که دارایی های خود را به رخ یک دیگر بکشند. همین امر سبب شده که زندگی ها رو به تجملاتی شدن برود. یکی از عنصر هایی که در زندگی یک فرد نشان دهنده ی سرمایه و دارایی او می باشد بحث مسکن و املاکی است که فرد دارد.

یکی از دلایلی که خانه های دوبلکس مد شدند و کارفرمایانی که توانایی ساخت منازل و یا ویلا های لاکچری را دارند، ترجیح میدهند خانه ای دوبلکس بسازند همین فضای مجازی و اینترنت بوده است.

به طور کلی به خانه ای دوبلکس گفته میشود که بخش های عمومی در طبقه اول از بخش های خصوصی در طبقه ی دوم به وسیله ی یک پله جدا شود.

بخش های عمومی هر خانه شامل فضای نشیمن، هال و پذیرایی و آشپزخانه و بخش های خصوصی شامل اتاق خواب ها و سرویس حمام می باشد.

البته این بخش ها همیشه به صورت ثابت نمی باشند و با توجه به خواسته های کارفرما و پتانسیل فضا قابل تغییر می باشند.

اگر قصد بازسازی منزل دوبلکس خود را دارید تا فضایی لوکس داشته باشید باید به یک سری نکات و اصول دقت کنید تا روند پروژه به خوبی پیش رود و در نهایت از بازسازی منزل خود رضایت داشته باشید و تا چندین سال در آن راحت زندگی کنید.

برای این کار از یک طراح و یا معمار بخواهید تا در تمامی مراحل کار شما را راهنمایی کند تا تمامی مراحل بازسازی منزل شما درست و اصولی  پیش رود.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

بازسازی منزل دوبلکس

بازسازی نمای منزل دوبلکس

در اولین قدم باید بررسی کنید که آیا نمای خانه ی شما نیاز به بازسازی دارد و یا خیر.

اگر نیاز به بازسازی ندارد سبک نمای خانه ی دوبلکس شما چیست؟ کلاسیک است یا مدرن؟ زیرا تناسبات بین نمای خارجی و داخل خانه باید رعایت شود.

و اگر نمای منزل شما نیاز به بازسازی دارد باید تصمیم بگیرد که چه سبکی مد نظر شما است. دوست دارید همان سبکی که کار شده باقی بماند و تنها به همان شکلی که هست مرمت و بازسازی شود و یا قصد یک تغییر و تحول بزرگ را دارید و میخواهید نمای ساختمان به طور کلی تغییر پیدا کند.

پس از گرفتن تصمیمتان در این زمینه و مشورت با طراحتان از او بخواهید تا نمای مد نظر شما را طراحی کند و به وسیله ی نرم افزار های سه بعدی طرح آن را در اختیار شما قرار دهد تا شما تصمیم نهایی خود را در این زمینه بگیرید.

به هیچ عنوان به حرف افرادی که به شما مشورت اشتباه می دهند و می گویند نیازی به طراحی نیست و بابت طراحی هزینه نکنید گوش ندهید زیرا تجربه ثایت کرده بدون طراحی، در مرحله ی اجرای پروژه تا ۹۰ % مواقع با خطا مواجه خواهید شد و در نهایت نیز از پروژه خود راضی نخواهید بود.

این که چه سبکی را انتخاب میکنید کاملا سلیقه ای است اما باید به این نکته توجه کنید که شما چه مقدار بودجه برای بازسازی منزل دوبلکس خود کنار گذاشته اید. همان طور که میدانید سبک کلاسیک به خاطر متریال ها و جزئیات زیادی که دارد بسیار گران تر از سبک مدرن هست چه در بحث طراحی به خاطر وقت زیادی که طراح برای سه بعدی کردن آن صرف میکند و چه بحث اجرا که هم مصالح به کار رفته در آن گران تر است و هم پیمانکاران اجرت بیشتری دریافت می کنند.

 

دکوراسیون داخلی منزل دوبلکس

بعد از تصمیم گیری در مورد نمای ساختمان نوبت به طراحی داخلی آن می رسد.

با توجه به سبکی که برای نمای ساختمان در نظر گرفته اید داخل نیز باید به همان سبک طراحی و اجرا شود تا تناسب بین خارج و داخل ساختمان برقرار باشد.

 

راه پله منزل دوبلکس

مهم ترین عنصری که در یک خانه ی دوبلکس به چشم می خورد راه پله ی آن می باشد.

در بازسازی منزل دوبلکس اول باید به سراغ راه پله بروید و فرم آن را مشخص کنید. البته به این نکته توجه کنید که انتخاب فرم راه پله بستگی به متراژ و محدودیت فضای شما دارد.

در اکثر موارد پله های گرد گزینه ی مناسبی برای راه پله هستند که با هر دو سبک معماری مدرن و کلاسیک هم خوانی دارند ولی به شرطی می توان از پله ی گرد استفاده کرد که در چیدمان فضا ها محدودیتی ایجاد نکند.

اگر سبک خانه ی دوبلکس شما مدرن هست از راه پله های مدرن نیز می توانید استفاده کنید این پله ها که معمولا به شکل مستطیل های جدا از هم تعبیه میشوند با یک نورپردازی زیبا زیر این پله ها جلوه ای ویژه و لاکچری به فضای شما می دهند.

 

تقسیم بندی فضا ها در منزل دوبلکس

از طراحتان بخواهید در مورد تقسیم بندی فضا ها نسبت به متراژ منزل ، شما را راهنمایی کند زیرا در بازسازی شما می توانید با برداشتن دیوار های اضافی و یا قرار دادن دیوار جدید فضاهایی جدید در منزل خود ایجاد کنید.

همان طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم به طور کلی فضاهای عمومی در طبقه ی اول و بخش های خصوصی در طبقه ی بالا قرار میگیرد. ولی با این حال شما باید پتانسیل منزل خود را در نظر بگیرید و اگر متراژ منزل شما بزرگ است به نیاز های اعضای خانواده توجه کنید و از طراح بخواهید تا فضاها را متناسب با نیاز شما طراحی کند.

برای مثال اگر شما فردی سالمند در منزل خود دارید باید به این نکته توجه کنید که برای او بالا رفتن از پله برای استراحت کردن کاری مشکل خواهد بود بنابراین از طراح بخواهید تا یک اتاق خواب در طبقه ی اول برای او تعبیه کند.

و یا اینکه شما شب هنگام ممکن است گشنه و یا تشنه شوید و از پله، پایین رفتن برای بر داشتن وسیله ای از آشپزخانه کاری خطرناک خواهد بود بنابراین اگر فضای شما چنین پتانسیلی دارد میتوانید از طراح بخواهید تا آشپزخانه ای کوچک نه به قصد آشپزی کردن بلکه در حد یک کابینت و یخچال کوچک در طبقه ی دوم منزل برای شما تعبیه کند.

در هر صورت بازسازی منزل کاری تخصصی است و حتما یک طراح ماهر باید شما را در زمینه ی تغییر و تحولات منزل راهنمایی کند تا بعد ها با مشکلی مواجه نشوید.

تیم مجرب طراحان شرکت معماری دکو طرح می توانند در زمینه ی ساخت و یا بازسازی منازل دوبلکس شما را راهنمایی کنند تا با بهره گیری از ایده های خلاقانه ی طراحان این شرکت، منزلی با امکاناتی فوق العاده داشته باشید و زندگی راحت و آسوده ای را در آن سپری کنید.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]