خطرات بازسازی خانه
01
دی

خطرات بازسازی خانه

خطرات بازسازی خانه

هر خانه و منزل مسکونی به طور یقین  بعد از مدتی که در آن زندگی می کنید نیاز به برخی تعمیرات و بازسازی خواهد داشت. این کارها را هم می توانید به کمک شرکت های معماری و برخی افراد متخصص انجام داده و یا با بررسی ‌های لازم در زمینه طراحی و بازسازی دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان به صورت شخصی اقدام به انجام آنها کنید.

نکته ای که باید در مرحله اول بدانید این است که تعمیرات و بازسازی خانه  برخی خطرات پنهان با خود به همراه دارد که باید قبل از انجام عملیات باز سازی آنها را در نظر بگیرید که برای آشنا شدن با خطراتی که ممکن است در هنگام بازسازی یک خانه پیش رو داشته باشید توصیه می کنیم با دکوطرح همراه باشید. ما در این مطلب به برخی از خطرات مهم بازسازی منزل و دکوراسیون داخلی اشاره خواهیم کرد.

 

خطرات بازسازی خانه

خطرات استفاده از چسب کاغذ دیواری

در درون چسب هایی که برای چسباندن کاغذ دیواری از آنها استفاده می شود به منظور جلوگیری از بروز کپک از داروی ضد قارچ استفاده می‌شود که برای بعضی افراد ممکن است که مشکلات پوستی و اگزما به همراه داشته باشد ایجاد حساسیت بکند که این افراد با هربار برخورد  با این مواد حساسیت در بدن خود را احساس می کنند و راه حل آن این است برای نصب کاغذ دیواری از چسب هایی استفاده کنید که درون آنها از داروهای ضد قارچ استفاده نشده باشد .

 

خطرات ممکن در هنگام جلا دادن

در داخل مواد جلا دهنده که برای جلای چوب به کار برده می شود مواد شیمیایی فراری وجود دارد که تنفس این مواد باعث ایجاد سردرد و ایجاد ناراحتی هایی در چشم ‌ها، بینی و گلو می شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که احتمال به وجود آمدن بیماری آسم در کودکانی که در تماس این مواد شیمیایی قرار می گیرند چهار برابر بیشتر از کودکان دیگر می باشد. حتی پژوهش هایی که بر روی این مواد صورت گرفته است ارتباط میان این مواد شیمیایی با سرطان را ثابت کرده است.

راه حل آن این است که درفضا و مکانی که مجبور به استفاده از جلا دهنده شدید  حتما پنجره ‌های آن فضا را باز کنید و حتی توصیه می شود که این کار را در فضای باز انجام دهید ودرهنگام استفاده از جلا دهنده حتما از دستکش استفاده کنید .

وقتی که در معرض این مواد شیمیایی قرار می‌گیرید را محدود کنید و و در حین انجام این عملیات به خود استراحت دهید و این نکته را در نظر داشته باشید که باید هر نیم ساعت یکبار هوای تمیز تنفس کنید از این روهر نیم ساعت کار را رها کرده، به فضای باز رفته و کمی هوای تازه استشمام کنید.

موارد مهم دکوراسیون فضای باز را بخوانید.

 

خطرات ممکن هنگام رنگ کردن خانه

حلال هایی که برای رنگ های خانگی به کار برده می شوند از خطرات بازسازی خانه بوده که دارای تعدادی ترکیبات شیمیایی فرار می باشد که برای سلامتی انسان مضر هستند. زمانی که رنگ شروع به خشک شدن می کند این مواد شیمیایی با هوای اطراف ترکیب شده وتوسط شش ها جذب و وارد گردش خون می شود و باعث بروز سردرد و سرگیجه در انسان می گردد و اگر در فضای در بسته در مجاورت این مواد شیمیایی قرار بگیرید باعث بیهوش شدن شما می شود.

تماس رنگ با پوست نیز می تواند باعث به وجود آمدن حساسیت پوستی شودو این نکته را در نظر داشته باشید که تینری که برای پاک کردن رنگ از روی پوست به کار برده می شود خطرات بسیار بیشتری برای انسان دارد و حساسیت بیشتری را برای انسان به وجود می آورد.

راه حل آن این است که رنگ های پایه آب از رنگ هایی که پایه حلال آن ها موادی مانند تینر می باشند ریسک کمتری را برای انسان به همراه دارند. زیرا هم مواد شیمیایی کمتری در داخل این نوع رنگ ها وجود دارد  و هم بوی کمتری نسبت به رنگهای روغنی  دارند و این نوع رنگ ها آزاد سازی سموم ندارند به این جهت که پایه این نوع رنگ ها آب می باشد ، و فرچه و قلم هایی که برای رنگ کاری در این نوع رنگها مورد استفاده قرار می گیرد به راحتی با آب تمیز می شوند و برای تمیز کردن آنها احتیاج به تینر نمی باشد.

لازم است فضایی که در آن رنگ آمیزی را انجام می دهید حتما دارای پنجره های باز باشد و هوا به طور دائم در آن جریان داشته باشد و یا اگر این امکان را ندارید مداوم به فضای باز بروید وهوای تازه تنفس کنید و تا زمانی که رنگ خشک شود وارد آن قضا نشوید.

حلال ها دارای مواد آتش زا می باشند  و پارچه هایی که به رنگ آغشته شده اند نیز احتمال آتش گرفتن دارند، به همین دلیل آن ها را از هر نوع حرارتی دور نگه دارید و بعد از اتمام رنگ آمیزی پارچه ها، فرچه ها، غلطک ها و سطل های رنگی که از آن ها استفاده کرده اید را دور بریزید.

 

پیشنهاد نویسنده: هزینه بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه، میز ناهارخوری در دکوراسیون داخلی

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]