روش نصب پارکت
01
آبان

روش نصب پارکت

روش نصب پارکت

برای خانه های امروزی و حتی می توان گفت اداره های خصوصی کف آن ها را از لمینت و پارکت استفاده می کنند و می توان گفت که این جزوی از سلیقه هر فرد است که می خواهد برای کفپوش خانه ها از چه جنس و متریالی استفاده می کنند.

زمانی که نصاب می خواهد پارکت چوبی یا پارکت لمینت را انجام دهد و اجرایی سازد باید اقداماتی را انجام دهد که بتواند به راحتی آن ها را پیاده سازی کند.

برای این که بتوانید طراحی دکوراسیون داخلی خود را زیبا و منحصر به فرد نشان دهید می توانید از پارکت و لمینت استفاده کنید.

با این که نصب این مدل از کفپوش ها فوق العاده ساده و راحت می باشد ولی شما باید نکات کلیدی مهمی را رعایت کنید تا بتوانید کفپوش خود را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید.

می توان این گونه بیان کرد که نصب کفپوش پارکت و کفپوش لمینت کمی باید دیگر متفاوت می باشد و با این که این دو از یک نوع متریال می باشند از این رو شرکت هایی که پارکت تولید می کنند نیز می توانند لمینت را نیز تولید کنند.

اگر از نصاب حرفه ای استفاده کنید می تواند برای شما کفپوش بدون نقصی نصب کند و این کفپوش ها به هیچ وجه خراب نمی شوند ولی اگر در نصب کفپوش ها به مشکل بربخورد باعث می شود براثر ضربه به روی آن نیز آن ها شکسته شوند و یا ترک بردارند، برای همین باید در نصب آن ها دقت شود.

 

روش نصب پارکت

نصب پارکت ها

برای نصب پارکت ها نیز باید اقداماتی را رعایت کنید و شما نیز برای این کار به وسایلی نیز نیاز دارید، اگر وسایل را ندارید باید آن ها را خریداری کنید.

در نصب پارکت ها قبلا از چسب های مخصوص استفاده میشد تا بتوان این قطعات را کنار هم بچسبانید.

همین چسب پارکت ها باعث می شود تا مراحل نصب را دو برابر سازد و نصب آن ها کمی طولانی شود، به خاطر چسبی که به کنار پارکت ها زده می شود و این پارکت ها به دلیل این که با چسب با فشار به یک دیگر متصل می شوند هر چند که این فشار ها کم باشد باز هم بعد از یک مدت باعث می شود که این پارکت ها کیفیتشان پایین بیاید.

می توان این گونه بیان کرد که این فشار ها بعد از مدتی باعث می شود که پارکت ها باعث شکستگی شود و این نیز برای شما باعث می شود که دوباره کار پارکت خانه و یا فضای داخلی را شروع کنید.

همین طور می توان گفت که بهترین کار این می باشد که در نصب پارکت عجله نشود و این کار با دل صبر انجام شود از روی اصول کار ها پیش برود.

 

نکات مهم در نصب پارکت

  • برای نصب پارکت حتما باید زیر پارکت ها صاف و یک دست باشد و برجستگی و یا فرورفتگی نیز نداشته باشد و اگر چنین مشکلاتی را دارید باید آن ها را برطرف کنید.
  • زمانی که پارکت های خود را سفارش می دهید بهترین کار این می باشد که به مدت ۲ الی ۳ روز آن ها را در فضایی که می خواهید نصب کنید قرار دهید تا با محیطی که در آن قرار است نصب شود سازگار شود.
  • حتما قبل از نصب پارکت ها از سطح زیر آن مطلع شوید و از سالم بودن آن حتما مطمئن شوید.
  • به میزان رطوبت و دمای هوا دقت کنید.
  • اگر شما در مناطق مرطوب می باشید و نیاز به سم پاشی دارید باید این کار را قبل از شروع کردن پارکت انجام دهید.
  • اگر سطح زیر پارکت شما از سرامیک می باشد باید به این نکته توجه داشته باشید که سرامیک ها لق نباشد و بندکشی آن ها نیز سالم باشد.
  • به طول و عرض محیط داخلی خود توجه داشته باشید.
  • زمانی که نکات مهم را قبل از نصب پارکت مرور کردید و نصاب آن ها را تایید کرد باید نصاب با استفاده از کاردک، چکش، متر و بقیه ابزار خود شروع به نصب پارکت کند.

 

مراحل نصب پارکت

اول از همه شما باید زیر سازی پارکت را انجام دهید و حتما برجستگی ها و فرورفتگی های آن ها را برطرف کنید.

بعد از برطرف کردن مشکلات کف باید با استفاده از فوم مخصوص کف محیط را بپوشانید تا بتوانید عایقی ایجاد کنید تا بتوان سطح پارکت را در برابر کف محافظت کنید.

بعد از گذاشتن فوم باید چسب مخصوص پارکت را بریزید تا بتوانید پارکت را روی آن بچسبانید.

به قطعات پارکت که کوچک می باشند را تایل می گویند و باید آن ها را از بسته های مخصوص خود باز کنید و به آرامی و با دقت در کنار هم قرار دهید و با چسب درز های آن ها را بپوشانید.

اگر شما به آخر دیوار می رسید و یا با مانعی برخورد می کنید بهترین کار این می باشد که آن ها را به دقت برش دهید تا بتوانید پارکت خوبی داشته باشید.

زمانی که تایل با دیوار و یا مانعی برخورد می کند بهتر است فاصله کمی را با دیوار خالی بگذارید، البته می توان این گونه بیان کرد که در آخر کار از قرنیز استفاده می شود و این فاصله را می پوشاند.

بعد از این که نصب پارکت به پایان می رسد می توان آن ها را با پارچه تمیز خاک ها و گرد و غبار آن ها را به آرامی پاک کنید.

بعد از این کار نصاب با دقت زیاد پارکت را بررسی می کند و آن ها را نگاه می کند و اگر مشکلی داشته باشد با وسایلی چون سمباده و لاک مخصوص پارکت و از این قبیل وسایل آن ها را بر طرف می کند.

و در آخر برای این که کفپوش به خوبی سفت شود بر روی آن ها پولیش زده می شود.

 

پیشنهاد نویسنده: تعمیرات ساختمان مسکونی و تعمیرات خانه

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی روش نصب پارکت برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]