سبک مدرنیسم در معماری
27
خرداد

سبک مدرنیسم در معماری

سبک مدرنیسم در معماری

یکی از معماری ها و طراحی های جذاب ساختمان ها و خانه ها جریان مدرنیته شدن و معماری مدرنیسم و یا می توان گفت مکتب مدرنیسم می باشد که تاریخچه آن بسیار جذاب بوده است و شما می توانید آن را بدانید این معماری توانسته در مقابل سنت هایی که برای معماری رنسانس می باشد قرار گیرد و آن را ارزیابی کند.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

سبک مدرنیسم در معماری

معماری مدرنیسم

اگر بخواهید درباره معماری مدرنیسم اطلاعاتی داشته باشید می توان گفت این کلمه به معنای نوگرایی و مدرن بودن نیز می باشد اما با تفکری که انسان های امروزی درباره معماری دارند و همچنین تجربه آن ها از معماری مدرن و به کار بردن آن با فناوری و دانش خود یکی از معماری ها و طراحی های جذاب به حساب می آید. این معماری همانطور که نوگرایی و مدرن بودن را نشان می‌ دهد معماران در آن به این فکر می‌ کنند که از تزیینات اضافی خودداری کنند و بتوانند خانه و یا ساختمانی مکعبی شکل و با فرمی ساده را برای افراد مختلف به وجود بیاورند. این طراحی و معماری به شما نشان می دهند که روز به روز زندگی مدرن تر و پیشرفته تر می شود و از تکنولوژی شما می توانید استفاده کنید در راستای فراهم سازی راحتی برای خود و اطرافیان.

 

اصول اساسی معماری مدرن

اگر بخواهید به اصول اساسی معماری مدرن و مدرنیسم توجه داشته باشید می توان گفت یکی از مهم ترین عوامل آن سادگی و طراحی آن به صورت ساده و یکنواخت می باشد که این یکی از مهم‌ ترین اصول آن به حساب می‌ آید. یکی دیگر از ویژگی‌ های آن می‌ توان گفت معماری مدرن بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد آن در هر قسمت از ساختمان سازی می تواند به کار برده شود. اما از اصول دیگری که می توان در معماری مدرن بیان کرد این است که معماری مدرن نشان دهنده سادگی و زیبایی می باشد و شما می توانید در ساخت نمای ساختمان و یا دکوراسیون داخلی از خلاقیت خود استفاده کنید و فرم و نمایی جدید را به وجود بیاورید. از اصول دیگر می توان این را بیان کرد که معماری مدرن از یک رنسانس شروع شد و توانست این رنسانس معماری را از سمت کلاسیک به سمت مدرن بودن تغییر جهت دهد.

 

ویژگی معماری مدرن

اگر بخواهید درباره ویژگی های مدرن بودن اطلاعاتی داشته باشید می توان گفت اولین ویژگی آن می تواند خردگرایی باشد که این بیماری می‌ تواند به خوبی آن را نشان دهد. یکی دیگر از ویژگی های بارز این معماری می توان گفت استفاده از فلز بسیار به چشم می خورد و می توان گفت زمانی که در یک سازه است فلز برای نمای بیرونی آن و یا دکوراسیون داخلی استفاده می شود می توان گفت معماری مدرن را نشان می دهد. زمانی که عنصر فلز وارد معماری مدرن شد و در کنار آن از بتن و شیشه نیز استفاده شد و توانستند این دو عنصر جای خود را در معماری مدرن باز کنند. به عنوان مثال می توان به برج ایفل اشاره کرد که در این برد از سه عنصر و متریال فلز و بتن و شیشه استفاده شده است که می تواند نشان دهنده مدرن بودن باشد. یکی دیگر از ویژگی های بارز آن که در هر قسمت بیان می شود سادگی نما و فرمان می باشد شما می توانید با هر فرهنگ و تاریخی از آن ها استفاده کنید و برای خود معنا و مفهومی را داشته باشید. شما می‌ توانید این معماری را با ویژگی های محلی و بومی خود استفاده کنید و آن ها را به صورت ترکیبی به کار ببرید به این صورت شما می توانید سبک مورد نظر خود را نیز داشته باشید. به عنوان مثال شما می توانید زمانی که ساختمان خود را به صورت مدرن طراحی کردید از نورپردازی های بومی استفاده کنید و چند سبک را به همراه سبک مدرن به کار ببرید. در معماری مدرن شما می توانید از خطوط صاف و یکنواخت استفاده کنید و در کمتر قسمت هایی از معماری مدرن را می توانید از خطوط منحنی استفاده کنید.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۴.۷]