طراحی، نظارت و اجرای پروژه تجاری آجر نسوز شرکت آذرخش
13
مرداد

طراحی، نظارت و اجرای پروژه تجاری آجر نسوز شرکت آذرخش

طراحی، نظارت و اجرای پروژه تجاری آجر نسوز شرکت آذرخش

  • کار فرما : جناب آقای مقدم
  • متراژ پروژه : هشتاد متر مربع
  • مدت قرارداد طراحی : هفت روز کاری
  • مدت زمان اجرا : چهل و پنج روز کاری
  • لوکیشن پروژه : مجتمع تجاری حیات سبز واقع در نیاوران

برای اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی و اجرای پروژه های تجاری خود می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته تا مشاورین ما بتوانند بهترین راهنمایی را برای شما داشته باشند.

 

طراحی، نظارت و اجرای پروژه تجاری آجر نسوز شرکت آذرخش

ویدیوی پروژه تجاری

 

نکات مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری

مجتمع تجاری به مجموعه ای از فضا های تجاری در یک ساختمان را می گویند که نیازهای مختلف مردم درقالب خرید و فروش و گذراندن اوقات فراغت را به بهترین نحو ممکن پوشش می دهد. لذا می توان با در نظر گرفتن معیارهای صحیح در طراحی یک مجتمع تجاری با بازدهی اقتصادی مناسب را طراحی و اجرا کرد.

در ابتدا و قبل از هر چیز باید ضمن طراحی فیزیکی محیط ، تمام بخش هایی که در مجموعه تجاری وجود دارند را در نظر داشت که این بخش ها می تواند شامل معابر، ورودی ها، پارکینگ، پیاده رو، امکانات مسیر، نور، مبلمان ودکوراسیون فضا باشد.

یک فضای داخلی باید طوری طراحی شود که تأثیر مثبتی بر روی افراد حاضر درآن مکان را داشته باشد و در دکوراسیون داخلی یک مجتمع تجاری نوع رنگ‌بندی، چیدمان، نورپردازی، المان‌های تصویری از جمله عوامل موثری است که باید به آن توجه داشت و نمی توان آن ها را نادیده گرفت.

 

نکاتی در طراحی مجتمع تجاری

سیرکولاسیون مناسب از پارامترهایی است که در طراحی این مراکز بسیار مهم می باشد و معماران و طراحان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

از مهمترین قسمت های اولیه در طراحی مجتمع تجاری ورودی آن می باشد که طراحی یک ورودی مناسب می تواند تا حد بسیار زیادی در جذب مشتری تاثیر گذار باشد و نکته بعدی محوطه های میانی می باشد که دارای اهمیت خاصی هستند ویک طراح حرفه ای می تواند از این فضا های میانی به جهت مکانی برای استراحت، ملاقات دوستان و یا تجدید قوای جسمی استفاده کند.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشت، طراحی درست فضاهای کسب کار و فروش کالا می باشد و تفاوت آنها در نوع کالایست که  عرضه می کنند که این خود سبب تغییرات در دکوراسیون داخلی آنها می شود و باید فضای آنها با توجه به صنف آنها تعبیه و طراحی شود. به عنوان مثال می توان گفت یک سوپرمارکت، یک بوتیک و یک کتاب فروشی هر سه نوعی فضای تجاری محسوب می شوند و دارای هویت فروش کالای یکسانی می باشند اما تفاوت آنها در نوع دکوراسیون داخلی آنها می باشد زیرا کالایی که عرضه می کنند با یکدیگر متفاوت است پس باید جانمایی آنها به گونه ای باشد که تناسب در مجموعه تجاری رعایت شود.

از جهت دیگر این طراحی به مشتری کمک می کند که با توجه به نیاز خود به محدوده مشخصی در مجتمع تجاری برود و نیازهای خود را رفع کند

 

استفاده از فضای سبز

استفاده از فضای سبز یا آبنما در طراحی محوطه میانی می تواند بسیار جذاب باشد و باعث ایجاد طراوت در آن فضا شود اما باید به این نکته توجه داشت که طراحی فضای سبز در مجتمع تجاری زمانی به اوج خود می رسد که شما امکان تعبیه نورگیر در آن فضا را داشته باشید.

 

طراحی سبک و کم حجم

نکته بسیار مهمی که در طراحی مجتمع تجاری باید در نظر داشت این است که باید به گونه ای طراحی شود که از لحاظ بصری سنگین نباشد زیرا سنگینی این فضا ها باعث جلب توجه بیش از حد مشتری شده و جایی برای توجه به محصولات مغازه داران موجود در آن فضا را نخواهد گذاشت در صورتی که شما با یک طراحی سبک و خاص ضمن زیبا سازی محیط این شرایط را فراهم خواهید کرد که بیش از هر چیز ویترین و نوع دکوراسیون مغازه داران به چشم بیاید.

 

طراحی ویترین

ویترین قسمت اصلی مغازه می باشد که محصولات قابل عرضه در آن به نمایش در می آید و ضمن معرفی نوع فعالیت باعث جلب توجه مشتری می شود و چگونگی طراحی آن به جانمایی و پلان مغازه ارتباط مستقیم دارد و طراح با توجه به موقعیت آن می تواند ویترین را طراحی کند.

ویترین از عوامل مهمی است که در جذب مشتری حاظر در مجموعه تجاری نقش بسیا مهمی را ایفا می کند لذا طراحی آن باید بسیا ماهرانه انجام شود و عاملی باشد تا مشتری نا خواسته جذب مغازه شما شود و برای بازدید اجناس درون مغازه شما کنجکاو شود.

 

کف سازی پروژه تجاری

یکی دیگر از عواملی احساس بازدید کنندگان و کاربران موجود در فضا را تحت الشعاع قرار میدهد و توجه انها را جلب می کند نوع پوشش کف می باشد که متریال استفاده شده در کف با نور پردازی اصولی می تواند تاثیر بسیار مثبتی در ذهن مشتریان بگذارد.

علاوه بر این موضوع و با توجه به رفت و آمد زیاد در درون مجتمع تجاری، نوع کفپوش باید به گونه ای باشد که ضمن زیبایی از عمر و دوام بالایی برخوردار باشد و در برابر سائیدگی فیزیکی گشیده شدن پای افراد و فشار مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

 

تهویه مناسب پروژه تجاری

یکی دیگر از عواملی که سبب می شود مراجعه کنندگان زمان بیشتری را در فضای تجاری سپری کنند تهویه مناسب می باشد.

تهویه مناسب سبب می شود تا مراجعه کنندگان موجود در فضا احساس آرامش داشته باشند و عرصه بر آنها تنگ نشود و با خیال راحت اوقات خود را در آن مجموعه سپری کنند.

به طور کل می توان گفت تهویه مناسب، نور پردازی اصولی، دکوراسیون زیبا از مواردی هستند که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر می توانند سبب دوام مشتری در مرکز تجاری شوند و در رونق کسب و کار در آن مجتمع تجاری تاثیری مثبت بگذارند.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این پروژه برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]