عملیات نقاشی و پتینه پروژه دروس
18
اردیبهشت

عملیات نقاشی و پتینه پروژه دروس

عملیات نقاشی و پتینه پروژه دروس

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

عملیات نقاشی و پتینه پروژه دروس

این پروژه به کارفرمایی جناب مهندس رنجکش در اسفند ۱۳۹۹ انجام شد. مدت زمان اجرای عملیات نقاشی و پتینه کاری این پروژه ۱۵ روز کاری به طول انجامید. این پروژه شامل نقاشی، ورق طلا، موتیف، نقاشی‌های سقف، پتینه‌کاری و طلاشور بود که بعد از این که مهندس و معمار پروژه طرح را با جناب آقای رنجکش کارفرمای محترم پروژه مذکور نهایی کردند و هزینه های پروژه برآورد و خدمت کارفرما ارائه داده شد، این پروژه وارد مرحله ی اجرا شد. صفر تا صد انجام این پروژه توسط گروه پتینه کاری و نقاشی گروه رها آرت انجام شد که تحت نظر شرکت معماری و طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی دکوطرح می باشد.

ویدیوی پروژه عملیات نقاشی و پتینه پروژه دروس

 

 

پتینه کاری چیست؟

عملیات نقاشی و پتینه پروژه دروس | پتنه کاری دارای انواع مختلفی می باشد که حال می خواهیم به صورت مختصر و مفید به آن ها بپردازیم.

شایان ذکر است که مطالب مفید و کاربردی در مورد پتینه کاری و انواع آن در سایت شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح بار گذاری شده است که شما می توانید با یک سرچ کوچک به آنها دسترسی کامل داشته باشید و مورد مطالعه قرار دهید. با ما همراه باشید:

۱. پتینه پلاستر

پتینه پلاستر همان پتینه کاری با گچ است که در آن طراحی ها و نقش بندی های دیوار و سقف با گچ اتجام می شود.

۲. پتینه اکریلیک

احتمالا تا به حال دیوار هایی را دیده اید که با رنگ های خاص و به صورت ابر و بادی رنگ شده اند. در اصطلاحات معماری به این کار پتینه اکریلیک گفته می شود. چرا که این طرح ها را با استفاده رنگ های اکریلیک انجام می دهند که معمولا قابل شست و شو نمی باشند.

۳. پتینه رنگ روغن

پتینه رنگ روغن مانند پتینه اکریلیک است اما با استفاده از رنگ روغن انجام می شود.

۴. پتینه طرح سنگ

این نوع از پتینه کاری دارای طرحی مثل سنگ ها به ویژه سنگ های مرمر هستند. طرح هایی دارای رگه های طلایی و براق و به طور کلی شگل سنگ.

۵. پتینه ایتالیایی

پتینه ایتالیایی دارای ترکیب رنگ های سبز و خاکستری و گاهی کمی آبی است. این پتینه کاری بیشتر به خاطر ترکیب رنگ هایش معروف است.

۶. پتینه برجسته

همانطور که از نامش پیداست، پتینه برجسته به نوعی از پتینه کاری گفته می شود که دارای طرح های برجسته می باشد.

۷. پتینه و ورق طلا

حتما تا به حال به خانه هایی رفته اید که طراحی های پتینه کاری شان دارای رنگ طلایی است. این ها رنگ نیستند، در واقع ورقه های طلایی رنگی هستند که روی پتینه کاری های برجسته یا غیر برجسته آمده و آن را طلایی رنگ می کنند.

۸. پتینه فرشته

پتینه فرشته که بیشتر برای سالن های خاص با سقف های بلند کاربرد دارد، دارای نقاشی ها و طرح های فرشته است.

۹. پتینه سقف

پتینه سقف به نوعی از پتینه کاری گفته می شود که بر روی سقف انجام می شود.

۱۰. پتینه داماسکو

پتینه داماسکو، می توان گفت از زیباترین پتینه های ایتالیایی ست که دارای بافت ابریشمی فوق العاده ای است و در رنگ های متالیک اجرا می شود. همچنین از خانواده پتینه های پلاستر هم محسوب می شود.

موتیف

موتیف واژه ای است که بیشتر در زمینه های خلاق مانند هنرهای تجسمی ، ادبیات و طراحی استفاده می شود. این اصطلاح هر ایده کلیدی را که در یک قطعه خلاقانه از طریق تکرار مداوم مورد تأکید قرار می گیرد را توصیف می کند. به تصویر کشیدن یک نقوش می تواند واضح باشد ، مانند یک سری نقاشی که همه یک موضوع مشترک را به تصویر می کشند.

استفاده

در زمینه های طراحی و دکوراسیون داخلی ، نقوش اغلب کاربرد عملی دارند. استفاده از نقش و نگار در این فضا ها به جای بازنمایی ایده انتقادی ، گاهی اوقات می تواند مجموعه ای مشترک از عناصر را توصیف کند که واکنش احساسی خاصی را به همراه دارد. به عنوان مثال ، چیدمان مبلمان به روش های خاص می تواند باعث ایجاد احساس در فضا یا صمیمیت در آن فضا شود. به همین ترتیب ، ممکن است نقاشی از رنگ های اصلی در دکوراسیون داخلی برای ایجاد احساس هیجان در بازدیدکنندگان باشد.

موتیف و نقاشی به طرح هایی گفته می شود که ما غالبا بر روی قسمت های خاصی از فضا که از لحاظ بصری از حساسیت بالایی برخوردار می باشند انجام می دهیم که این طرح و نقش ها در شکل های مختلفی وجود دارند و با توجه به سبک دکوراسیون داخلی و اندازه فضای مورد نظر صورت می پذیرند. نقاشی های از این قبیل را می توان بر روی کاغذ های دیواری هم مشاهده کرد. موتیف ها در واقع طرح های آماده ای هستند که هنگام تزئینات ساختمان صورت می پذیرند و می توانند به دکوراسیون داخلی رنگ و لعاب ببخشند، در اینجا هنر معمار و طراح است که با استفاده صحیح از این نقوش می تواند یک فضای ایده آل را به وجود بیاورد.

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید تا مشاورین ما بتوانند بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهند.

نظرات خود را در ارتباط با عملیات نقاشی و پتینه پروژه دروس برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۷ میانگین: ۵]