عوامل موثر درهزینه بازسازی ساختمان
30
تیر

عوامل موثر در هزینه بازسازی ساختمان

عوامل موثر درهزینه بازسازی ساختمان

اولین و مهمترین دغدغه های افرادی که قصد بازسازی ساختمان و منزل مسکونی خود را دارند هزینه های مربوط به آن می باشد و با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر پرداختن به این امور باید با دقت بالا انجام شود تا بتوان یک پروژه بازسازی را با کمترین هزینه وبهترین کیفیت به اتمام رساند و ما در این مطلب می خواهیم به این مورد بپردازیم پس با ما همراه باشید:

شما برای ایجاد تغییرات در محل کار و یا زندگی خود می توانید بهترین راه یعنی بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی را انتخاب کنید که این تغییرات کوچک و بزرگ در ساختمان می تواند نتایج شگفت انگیزی به همراه داشته باشد که هر کدام از این تغییرات فضا های مورد نظر را دستخوش تغییر قرار می دهد اما مهمترین مساله که در این میان نقش بسیار مهمی دارد هزینه مربوط به بازسازی خانه و محل کار می باشد.

اگر شما قصد بازسازی ساختمان و محل کار خود را دارید باید در مرحله اول برآورد هزینه تعمیرات و بازسازی ساختمان را انجام دهید.

بازسازی ساختمان بخش های مختلفی را در بر می گیرد که از جمله این فضا ها می توان به سرویس بهداشتی، آشپزخانه، پذیرایی، اتاق ها و یا بخش های عمومی مانند آسانسور و پارکینگ اشاره داشت.

نکته ی قابل توجه ای که در بازسازی ساختمان بسیار مهم می باشد بازسازی فضا های مشترک ساختمان است که باید تمام واحدهای مسکونی در جریان کار قرار بگیرند و با بازسازی موافقت نمایند.

در بازسازی ساختمان و یا منزل مسکونی عواملی وجود دارند که می توانند هزینه های بازسازی را تا حد بسیار بالایی دستخوش تغییر قرار دهند که مدیریت صحیح آنها می تواند عامل مهمی در کاهش هزینه ها باشد و ما در ادامه این مطلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

عوامل موثر درهزینه بازسازی ساختمان

محاسبه هزینه کلی بازسازی

برای محاسبه کلی هزینه های تخریب و بازسازی باید قیمت را با توجه به هر متر مربع در نظر گرفت که این هزینه ها به عوامل مختلفی مانند سبک طراحی و میزان بازسازی بستگی دارد که با توجه به این موارد و متراژ ساختمان محاسبه می شود. در مرحله ی بعد از انتخاب سبک مورد نظر برای  فضای شما و انجام عملیات طراحی و تایید آن توسط کار فرما با توجه به المان های دیده شده در طرح و دستمزد پیمان کاران مربوطه می توان برآورد هزینه را انجام داد پس در مرحله اول بهتر است که از ویژگی های مثبت و منفی هر یک از طراحی های داخلی مدرن، سنتی و کلاسیک اطلاعات کافی داشته باشید.

به طور مثال می توان گفت در خانه های مدرن و امروزی سبک های گچبری بی معنا می باشد و در فضاهایی که به سبک مدرن طراحی و اجرا می شوند دیوار ها به صورت مدرن طراحی و اجرا می شوند و یا اینکه در سبک مدرن شما از کابینت های طرح کلاسیک استفاده نخواهید کرد که این دو مورد خود به تنهایی هزینه های طراحی و اجرا را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

اگر در فکر این هستید که منزل مسکونی خود را بازسازی کنید ابتدا در نظر داشته باشید که چه نوع سبکی را می پسندید و آیا فضای شما کشش طراحی آن نوع سبک را دارد یا خیر، بعد با توجه به این مراحل وارد فاز بعدی شوید.

 

تاثیر هزینه بازسازی آشپزخانه بر قیمت بازسازی ساختمان

آشپزخانه به دلیل اهمیت بالایی که در هر خانه دارد و اعضا خانواده بیشترین وقت خود را در آن فضا به سر می برند جز مهمترین فضا ها محسوب می شود و اگر  شما قصد دارید در بازسازی منزل مسکونی خود، بازسازی آشپزخانه را هم انجام دهید باید این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه های تغییراتی که در آشپزخانه  انجام می دهید بسیار بالا می باشد و هزینه بازسازی آشپزخانه می تواند بر متوسط هزینه بازسازی منزل مسکونی شما تاثیر مستقیم بگذارد پس بهترین کار این است که با توجه به طرح و متراژ آشپزخانه برآورد دقیقی از هزینه بازسازی آن فضا داشته باشید.

نکات بالا در خصوص کابینت آشپزخانه بود اما دربازسازی فضای آشپزخانه، قسمت های مختلف آشپزخانه اعم از، کاشی بین کابینت، سرامیک کف آشپزخانه، شیرآلات مربوط به ظرفشویی، سینک آشپزخانه، گچ کاری سقف و نقاشی آشپزخانه ممکن است نیاز به تعمیر و بازسازی داشته باشند که هر کدام از این مواردی با توجه به مواد و مصالح  مورد نیاز و متریال هایی که در طرح دیده می شود می تواند هزینه های متفاوتی داشته باشد که باید در این خصوص برآورد هزینه دقیقی انجام شود و با نظر و تایید کار فرما وارد فاز اجرا شود.

 

تاثیرهزینه بازسازی سرویس بهداشتی بر هزینه بازسازی ساختمان

به طور کل یک معمار و طراح حاذق باید بعد از طراحی تک تک فضا ها را به صورت جدا گانه برآورد هزینه کند و با در نظر گرفتن هزینه های پنهان کارفرما را در جریان قرار دهد تا کارفرما با توجه به بودجه خود که برای بازسازی در نظر گرفته است تصمیم نهایی را بگیرد.

یکی دیگر از فضاهایی که می تواند در هزینه های بازسازی تاثیر گذار باشد، بازسازی سرویس بهداشتی است که این هزینه ها می تواند شامل هزینه تخریب، هزینه لوله کشی آب و فاضلاب، عایق بندی، خرید و نصب کاشی و سرامیک، تعویض روشویی، تعویض شیرآلات، برق کشی مجدد، گچ کاری و تعمیر سقف سرویس بهداشتی باشد که همه اینها با توجه به نوع متریال هایی که طراح و معمار در طرح خود لحاظ کرده اند متغییر می باشد.

به همین جهت ما قبل از انجام عملیات بازسازی اقدام به طراحی هر فضا می کنیم زیرا در درجه اول کار فرما این امکان را خواهد داشت تا تصویری از اتمام پروژه را داشته باشد و بتواند تغییرات را در طرح لحاظ کند تا مطابق با سلیقه ی وی باشد و تصمیم نهایی را در مورد تک تک فضا ها بگیرد که این خود بسیاری از هزینه های اضافی در پروژه را کاهش می دهد و مسیر بازسازی را هموار می کند و در درجه دوم می توان میزان هزینه های پروژه  را راحتر برآورد کرد و کار فرما می تواند با توجه به بودجه خود تصمیم نهایی را در مورد میزان تغییرات در بازسازی منزل مسکونی بگیرد و با دیدی باز اقدام به عقد قرارداد و شروع عملیات اجرایی کند.

 

موارد مهم در افزایش و کاهش هزینه بازسازی

همان طور که قبلا به آن اشاره داشتیم بازسازی داخلی ساختمان می تواند مجموعه ای از موارد گوناگون باشد که مجموع آنها بازسازی کل پروژه را شامل می شود.

شما در یک بازسازی می توانید با برداشتن یک یا چند دیوار حائل فضایی بهتر را طراحی و اجرا کنید و دسترسی های فضا ها را مفید تر در نظر بگیرید.

در بازسازی فضاهای داخلی هزینه ها باید به صورت جداگانه مشخص شود به عنوان مثال گچ کاری دیوارها و سقف، نقاشی دیوارها، سرامیک ویا پارکت کف خانه، نوع کاغذ دیواری و هزینه نصب آن برهزینه بازسازی ساختمان تاثیرگذار هستند. به طور مثال کاغذ دیواری  خود دارای  قیمت های متفاوتی می باشد و از کاغذ دیواری های معمولی با قیمتی متوسط تا کاغذ دیواری های لوکس با قیمت های بالاتر می تواند هزینه های شما را دستخوش تغییر قرار دهد که شما باید با توجه به بودجه ای که برای بازسازی خانه در نظر گرفته اید متریال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

دستمزد پیمانکاران در هزینه بازسازی

مبلغ دستمزد کارگر ساختمان و پیمانکار ساختمان از دیگر عوامل مهمی می باشد که در بازسازی ساختمان تاثیر بالایی دارد و به همین دلیل است که شرکت های معماری و دکوراسیون داخلی در اجرای هر بخش از پیمان کاران متفاوت استعلام می گیرند و با توجه به قیمت مناسب و نمونه کارهای هر پیمانکار عملیات اجرایی را انجام می دهند.

شایان ذکر است روند اجرا در پروژه های بزرگ به دلیل تنوع در خدمات و مدت زمان اجرا ی بازسازی، دارای هزینه نسبتا” بالایی نسبت به پروژه های کوچکتر هستند.

 

محاسبه هزینه بازسازی خانه کلنگی

مواردی که باید در بازسازی خانه های کلنگی در نظر داشت شامل موارد زیر می باشند که به آنها اشاره خواهیم داشت:

  • هزینه تخریب ( که می تواند به صورت روز مزد و یا کنترات باشد)
  • هزینه تاسیسات که شامل لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب می باشد
  • هزینه کف سازی در منزل مسکونی
  • هزینه تغییرات در سقف با توجه به طرح
  • هزینه برق کشی در صورت جابجایی و نیاز
  • هزینه گچ کاری ساختمان
  • هزینه بازسازی سرویس بهداشتی
  • هزینه نقاشی بر حسب متر مربع و نوع رنگ مصرفی
  • هزینه بازسازی آشپزخانه با توجه به متریال های به کار برده در طرح
  • هزینه بازسازی نمای ساختمان در صورت نیاز

مواردی که در بالا ذکر شده است به صورت کلی می باشد و در هر بازسازی متغییر است و با توجه به میزان فرسودگی و تغییرات در طرح صورت می پذیرد.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]