نصب و تجهیز UPS خانگی چگونه است؟
15
تیر

نصب و تجهیز UPS خانگی چگونه است؟

نصب و تجهیز UPS خانگی چگونه است؟

اگر بخواهید یو پی اس را بدانید که چه وسیله ای می باشد می توان اینگونه بیان کرد که یک منبع تغذیه بدون وقفه است و شما می توانید از آن در زمانی که برق وجود ندارد استفاده کنید می تواند برق را درون خود ذخیره کند و زمانی که شما نیاز به فرق اضطراری دارید از این دستگاه می توانید استفاده کنید.

‏ups یکی از دستگاه‌ هایی می باشد که خود آن به صورت مستقیم به برق شهری وصل می شود و برق را درون باتری های خود ذخیره می کند و باتری های خود را شارژ می‌ کند.

زمانی که برق ساختمان قطع می‌ شود می‌ توان گفت دستگاه یو پی اس می تواند بلافاصله بعد از قطع شده اند دستگاه‌ هایی که به برق نیاز دارند را تجهیز کند و به آن ها برق رسانی کند.

امکان خوبی که دستگاه یو پی اس می‌ تواند داشته باشد این است که زمانی که برق قطع می شود بدون لحظه ای درنگ دستگاه می‌ تواند برق وسایل برقی را فراهم کند.

 

نصب و تجهیز UPS خانگی چگونه است؟

طرز کار UPS

دستگاه یو پی اس می توان گفت به نوعی پاوربانک به حساب می‌ آید و زمانی که برق ساختمان قطع می شود شارژ باتری ها به کار می‌ افتد و شما می توانید به راحتی برق برای ساختمان خود داشته باشید این دستگاه همیشه به برق شهری متصل می باشد و باتری های خود را شارژ می کند و زمان قطعی برق این دستگاه ها به سرعت شروع به کار می‌ کنند.

 

قابلیت های UPS

یکی از قابلیت های دیگری که می توان گفت دستگاه‌ های یو پی اس می‌ تواند داشته باشد این است که این دستگاه ها از افزایش و افت ولتاژ برق شهری جلوگیری می کنند و باعث می شوند برق به صورت یکنواخت به دستگاه‌ های برقی شما برسد و باعث سوختن آن ها نشود.

همچنین می‌ تواند نوعی ز برق و همچنین تغییرات فرکانسی که از ورودی برق ها دریافت می شود را از بین ببرد.

به عنوان مثال زمانی که رعد و برق به وجود می آید باعث می شود که دستگاه ها با تغییر در ولتاژ رو به رو شوند و این دستگاه ها این تغییرات را از بین می برند و باعث می شوند که دستگاه شما نسوزد.

 

استفاده از UPS

این دستگاه ها به دلیل قیمت بالایی که نسبت به ژنراتور ها و اینورتر ها دارند در مکان هایی که برق برای آن ها اضطراری می باشد به کار گرفته می شود و از این دستگاه ها اکثر اوقات در بیمارستان ها نیز به کار برده می شود.

در ساختمان های مسکونی و اداری این دستگاه ها به دوربین های مداربسته و آسانسور ها و اتاق های سرور شبکه متصل می شوند تا در نبود برق از آن ها استفاده شود.

برای تجهیزات نظامی و امنیتی که می تواند نبود برق باعث مشکل شود از این دستگاه ها استفاده شده است.

 

‌انواع دستگاه های UPS

دستگاه های یو پی اس می تواند برای مصارف مختلفی که شما می‌ خواهید از آن ها استفاده کنید دسته بندی شوند به عنوان مثال دستگاهی که شما می‌ خواهید در خانه از آن استفاده کنید با دستگاهی که برای اداره ها و یا صنعتی استفاده می شود می‌ تواند متفاوت باشد و همچنین می توان گفت نسبت به توان دسته بندی می شوند.

دستگاه یو پی اس خانگی که شما می توانید از آن ها برای خانه ها استفاده کنید توان کمتری را دارند و شما می توانید مدت زمان کمتری را برای تامین برق خانه خود استفاده کنید باید گفته شود که این دستگاه ها سایز کوچکی دارند و شما می توانید آن ها را در هر جایی قرار دهید و همچنین می توان گفت این دستگاه ها را شما می توانید با توان یک کاوا تا سه کاوا که در بازار موجود می باشند خریداری کنید.

 

دستگاه یو پی اس اداری

این دستگاه ها برای اداره ها استفاده می شوند و شما می توانید از آن ها برای تجهیزاتی چون دوربین مداربسته و سرور های بزرگ و کوچک و همچنین دستگاه‌ های atm استفاده کنید دانشگاه‌ ها می‌ توانند توانی بین یک کاوا تا ده کاوا و همچنین بیشتر را برای اداره شما فراهم کند.

زمانی که شما این دستگاه را خریداری می‌ کنید می‌ توانید از باتری‌ های بیشتری استفاده کنید و باتری‌ های بیشتری را به این دستگاه متصل کنید تا بتوانید زمان تامین برق را در آن ها افزایش دهید.

 

دستگاه ‏ups صنعتی

دستگاه یو پی اس صنعتی توان بالایی را در خود دارند و می تواند برق بسیار زیادی را در خود ذخیره کنند و این دستگاه ها می توانند مقیاس زیادی از برق یک ساختمان را تامین کنند به عنوان مثال می توان اینگونه بیان کرد که زمانی که این دستگاه در بیمارستان به کار برده می شود می تواند تمام کامپیوتر های موجود در یک بیمارستان بزرگ را از نظر برق تامین کنند.

یو پی اس هایی که به صورت صنعتی می باشند می‌ توانند جریان سه فاز را در خود داشته باشند و شما می توانید این دستگاه ها را با توان ۱۰ کاوا تا ۸۰۰ کاوا در بازار خریداری کنید.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]