ویژگی های سبک سنتی در معماری
14
خرداد

ویژگی های سبک سنتی در معماری

ویژگی های سبک سنتی در معماری

اگر به دنبال ویژگی‌ های سبک سنتی در معماری باشید می توانید در این مقاله مواردی را نیز پیدا کنید و درباره آن اطلاعاتی کسب کنید و از ویژگی های سنتی بودن معماری برای یک ساختمان و یا یک سازه می توان به اشکال هندسی آن ها دقت کرد که ساختمان های مختلفی را شما می توانید از گذشته تا به امروز مشاهده کنید که از اشکال هندسی در معماری خود استفاده کرده‌اند.

همان طور که میدانید یکی از جذاب ترین سبک هایی که در معماری به کار برده می شود چه در معماری داخلی و چه در معماری خارجی شما می توانید سبک سنتی را در نظر داشته باشید که می تواند نشان دهنده سوال های گذشته و یا سالیان دور را به دیگران نشان دهد.

اما امروزه شما می‌توانید این را مشاهده کنید که سبک سنتی به تنهایی به کار برده نمی شود ولی شما می توانید سبک سنتی را با سبک دکوراسیون های داخلی مدرن نیز به کار ببرید که جذابیت خاصی را می‌ توانند به محیط داخلی شما بدهند.

در کنار این که شما می‌ توانید خانه‌ ای با سبک مدرن داشته باشید از علائم و المان های سنتی نیز درون دکوراسیون داخلی خود به کار ببریم که به شما حس نوستالژیک را بدهد.

 

ویژگی های سبک سنتی در معماری

خانه ها و ساختمان های مدرن که متراژ بالایی را دارند در قسمتی از دکوراسیون داخلی و یا خارجی خود از سبک سنتی نیز استفاده می‌ کنند و دکوراسیون سنتی را درون سبک مدرن نیز قرار می دهند. یکی از مواردی که شما می توانید از آن ها استفاده کنید خانه های قدیمی می باشند که شما می‌ توانید درون چنین خانه ها و ساختمان ها از سبک مدرن به همراه کلاسیک و سنتی نیز استفاده کنید که جذابیت خاصی را می‌ توانند به افراد آن خانه بدهند.

اگر سبک سنتی و طراحی کلاسیک در کنار یکدیگر به صورت درست به کار برده شوند شما می توانید جذابیت و زیبایی خاصی را نیز در نتیجه کار خود ببینید این مورد فقط بستگی به آن دارد که شما دو سبک متفاوت را به زیبایی و قوانین و قاعده معماری داخلی به کار ببرید.

اگر در خانه‌ های قدیمی به المان ها و علائم دکوراسیون سنتی توجه کرده باشید می توانید این را در یابید که در دکوراسیون سنتی و معماری داخلی به سبک سنتی از چوب به عنوان المان ثابت نیز به کار رفته است. افرادی که میخواهند دکوراسیون داخلی و یا معماری ساختمان خود را به سبک سنتی نیز بسازند می‌توانند این را در نظر داشته باشند که از حیات و یا حوضچه در ساختمان خود استفاده کند یکی از جذابیت هایی که می توان نام برد این است که شما در ساخت ساختمان خود و یا خانه خود از حیاط استفاده کنید.

این حیاط می‌ تواند در جلوی خانه قرار گرفته شود و یا شما می توانید اول ساختمان خانه را نیز بنا کنید و در پشت آن نیز حیاتی کوچک و دنج را برای خود بسازید. از ویژگی های خانه های سنتی و قدیمی می‌ توان به حیاط بزرگ آن اشاره کرد ولی اگر شما می‌ خواهید در صورت متراژ پایین زمین خود از حیاط نیز استفاده کنید می‌ توانید حیاتی کوچک را نیز در نظر داشته باشید که می تواند زیبایی خاصی را به خانه و یا ساختمان شما بدهد.

اما اگر به دنبال این باشید که در دکوراسیون داخلی از سبک سنتی نیز استفاده کنید می‌ توانید از وسایل و عتیقه ها نیز استفاده کنید. یکی از ویژگی های دیگر در دکوراسیون سنتی این می باشد که شما می توانید از آینه به صورت فراوان در اتاق های نشیمن و یا پذیرایی نیز استفاده کنید. شما می توانید در کنار ساختمان های مدرنی که ساخته می‌ شود مشاهده کنید که بعضی از این ساختمان ها پنجره‌ هایی شش ضلعی و یا چند ضلعی با رنگ های مختلف می‌ توانند داشته باشند.

از مواردی که در دکوراسیون سنتی از آن ها استفاده می شود رنگ های خنثی می باشد ولی می توان این را گفت که در چنین محیطی از وسایل تزیینی و وسایل دکوری و همچنین رنگ مبلمان ها نیز به چشم می‌ آید استفاده می شود. همانطور که می‌دانید در دکوراسیون سنتی از فرش ها استفاده می شود که شما می توانید از فرش هایی به رنگ های لاکی و قرمز نیز استفاده کنید زیرا چنین رنگ‌ هایی سبک سنتی را بیشتر بیان می کنند.

 

پروژه ی بازسازی پروژه نئو کلاسیک پاسداران را مشاهده کنید.

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۵]