چگونه می توانید یک معمار شوید؟
10
مرداد

چگونه معمار شوید؟

چگونه می توانید یک معمار شوید؟

آیا قدرت تخیل بالایی دارید و آیا می توانید از خود خلاقیت داشته باشید؟ اگر در فکر این هستید که معمار شوید باید بتوانید از خود خلاقیت داشته باشید و بهترین ایده ها را در همان ابتدای کار در تخیل خود شکل دهید زیرا که معماران فقط طراح نمی باشند بلکه آن ها این توانایی را دارند که رویا پردازی کنند و آن رویا را در قالب طرح و اجرا بگنجانند.

در سر هر معماری یک مغز منحصر به فرد قرار گرفته و با فکری فوق العاده توانایی این را دارد که اعداد و طرح ها را در کنار هم قرار دهد و طرحی زیبا را به وجود بیاورد.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

 

چگونه می توانید یک معمار شوید؟

ما در این مطلب قصد داریم تا به شما کمک کنیم که چگونه یک معمار حرفه ای شوید پس با ما همراه باشید:

آیا باهوش هستید؟

برای اینکه یک معمار خلاق و ایده پرداز شوید چیزها و کارهای زیادی هست که باید انجام دهید. بررسی دقیق و درک کامل از نظام های یک ساختمان، ویژگی است که یک معمار و طراح باید به آن واقف باشند که این دانش اصولی تنها مربوط به ساختمان نیست بلکه باید آشنایی دقیق با سیستم برق و حتی مکانیک آن باشد.

باهوش بودن یک زیر بنای بسیار خوب برای یک معمار می باشد اما این هوش زیاد از شما یک معمار حرفه ای نمی سازد به همین جهت اگر به اندازه کافی دقت کنید و از هوش خود استفاده کنید می توانید به راحتی محاسبات یک ساختمان را انجام دهید و با بررسی این اصول این توانایی را خواهید داشت تا یک بنای زیبا و ایمن بسازید.

 

آیا سخت کار کردن را دوست دارید ؟

در هر کار حرفه ای، مهمترین ویژگی و امتیاز تعهد کاری است و برای یک معمار این تعهد کاری باید جز اولویت های او باشد و زمان بسیاری از زندگی اش را دراختیار این حرفه بگذارد و این بدان معناست که باید ساعت های طولانی را در دفتر با کار کردن بر روی دیتیل ها و جزئیات سپری کند.

 

آیا می توانید حلال مشکلات باشید؟

اگر شما قصد دارید که معمار شوید باید توان روبرو شدن و حل مشکلات را داشته باشید و بتوانید برای آنها راه حلی منطقی پیدا کنید. باید بدانید در معماری چه در طراحی و چه در اجرا به بن بست هایی خواهید خورد و یک معمار موفق یا راهی خواهد یافت و یا راهی خواهد ساخت که طبق خواسته ها و نیازهای کارفرما مسیری مشخص جهت پیشروی پروژه را هموار سازد تا در ضمن زیباشناسی بتوانید نیازهای کار فرما را مرتفع کند.

 

آیا شما مهارت گفتگو دارید؟

ضمن داشتن تعهد کاری برای یک معمار توانایی در ارتباط اجتماعی از ویژگی های بسیار مهم است که بتواند به راحتی با کار فرما ارتباط برقرار کند و بتواند با یک معاشرت کوچک تا حدودی به اخلاقیات کار فرمای خود پی ببرد و بتواند به راحتی ایده ها و طرح های خود را به اشتراک بگذارد.

 

یادگیری برای شما یک تفریح است

معمار شدن به راحتی که شما فکر می کنید نیست و باید یک پروسه بلند مدت را طی کنید و باید این نکته را بدانید که برای رسیدن به این اصل باید چه مقدماتی را انجام دهید که معمولا” دارای سه مرحله مقدماتی می باشد: تحصیل، تجربه و آزمایش.

باید یک دانشگاه معماری مناسب برای این کار در نظر بگیرید و این دانشگاه باید مورد تایید هیئت های معماری بین المللی باشد. و در مرحله بعد باید در کنار دانشگاه کار و تجربه در این رشته را کسب کنید و در حین تحصیل فعالیت خود را به عنوان کار آموز با گرو ههای معماری مختلف انجام دهید و در این مورد که سابقه کار ندارید به هیچ عنوان خجالت نکشید و با پشتکار تمام مشکلاتی که در حین کار دارید جویا شوید زیرا این خود می تواند تجربه کاری باشد و این مهم است که شما چگونه این تجربه کاری را به دست می آورید و چگونه می توانید آن را در پروژه های خود پیاده کنید.

 

شما متفکر و خلاق هستید

یکی دیگر از ویژگی های بارز یک معمار قوه تخیل و تفکر او می باشد. گاهی در یک گوشه نشسته اید و ایده های بسیار زیبایی از طراحی یک بنای بسیار شیک و خاص از ذهنتان عبور می کند که تنها عامل این اتفاق می تواند خلاقیت شما باشد پس به راحتی از آن عبور نکنید معمار باید این توانایی را داشته باشد که به راحتی از مغز خود برای کنترل و مهار کردن افکار منطقی و ریاضیاتی استفاده کند و آن را به یک ایده و خلاقیت منسجم تبدیل کند.

اگر به طراحی علاقه مند هستید و اگر محاسبات ریاضی را می توانید بسیار سریع انجام دهید شک نکنید که می توانید یک معمار فوق العاده شوید.

 

آیا ذهن ریاضیاتی دارید؟

همان گونه که برای خلق یک ساختمان زیبا باید ایده پردازی کنیم پس باید این توانایی را داشته باشیم که این ایده پردازی را با عناصر ریاضیات دخیل کنیم و این تنها با قرار گرفتن هنر و علم در کنار یکدیگر میسر می باشد.

ترکیب عناصر و مفاهیم از توانایی هایی می باشد که یک معمار موفق باید به آنها تسلط داشته باشد و از طرف دیگر باید آگاهی را داشته باشد که شاید مواد و عناصر با هم تناظر مناسبی نداشته باشند که اگر این ویژگی ها را داشته باشید، می توانید ساختمانی بسازید که تمام ویژگی های لازم را دارا باشد.

 

آیا به عناصر ساختمان آشنا هستید؟

یک معمار باید علاقه و آشنایی کافی به سازه های مختلف را داشته باشد و این موضوع شامل کسی که طراحی و کسی که نظارت می کند می باشد زیرا شما بدون داشتن علم کافی از مواد و عناصر ساختمان و بدون آشنایی با استانداردهای آنها، به هیچ عنوان نمی توانید یک طرح کامل ارائه دهید و این بسیار مهم است که قبل از شروع طراحی نسبت به ابعاد و اندازه ها آگاهی کامل داشته باشید که واژه مهم در معماری کار با ساختمان و طراحی می باشد.

 

باید منبع اطلاعات باشید

یک معمار باید دامنه وسیعی از مهارت ها باشد و باید این اصل را بدانید که معمار شدن چیزی بیشتر از فکر کردن است که شما خواسته یا نا خواسته به طور غیر مستقیم با آن در ارتباط می باشید و این ابعاد باید در ارتباط اجتماعی مناسب، تجارت قوی، بازاریابی دقیق و موضوعات مربوط به طراحی و ساختمان سازی خلاصه شود و مهم تر از همه این است که دانستن این موارد کافی نمی باشد و شما باید این را در خود ببینید که بتوانید از این مهارت ها به بهترین شکل ممکن بهره ببرید.

 

باید عاشق طبیعت باشید

جدا از موارد بالایی که به آن اشاره کردیم یک معمار باید عاشق طبیعت باشد. معماران مشهور معتقد هستند طرح هایی که خلق می شوند نباید در طبیعت خللی به وجود بیاورند بلکه باید در خلق آنها از طبیعت الهام گرفت.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]