گیاهان مناسب برای روف گاردن
15
تیر

گیاهان مناسب برای روف گاردن

گیاهان مناسب برای روف گاردن

یکی از محیط هایی که در خانه های جدید بسیار استفاده می‌ شود روف گاردن می باشد که به آن می‌ توان گفت بام سبز.

خانه های امروزی و ساخته شده به صورت مدرن و امروزی در فضای داخلی خانه و یا بر روی پشت بام های خانه خود از روف گاردن استفاده می کنند و شما می توانید زمان زیادی را در این محیط سپری کنید.

اما باید بدانید که از چه گیاهانی بر روی بام ساختمان و خانه خود استفاده کنید که باعث مشکل نشود و سالیان سال بتوانید از این گیاهان انرژی مثبت دریافت کنید.

اگر شما جزو افرادی باشید که به دنبال روف گاردن و یا بام سبز بر روی ساختمان و خانه خود می باشید می توانید از این مقاله استفاده کنید.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

گیاهان مناسب برای روف گاردن

گیاه در روف گاردن

همانطور که می دانید در طبیعت گیاهان مختلف وجود دارد که هر کدام ویژگی های متنوع می توانند داشته باشند قسمت بدانید که می خواهید از کدام ویژگی از این گیاهان استفاده کنید.

بعضی از افراد به دنبال زیبایی گیاهان می باشند که می‌ توان گفت مشخصه اصلی را بر روی زیبایی قرار می‌ دهند بعضی از افراد می‌ خواهند از گیاهانی دارویی استفاده کنند تا از وقت دارویی آن ها استفاده کرده و بیماری خود را را درمان کنند.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که شرایط نگهداری گیاهان مورد نظر شما باید مورد توجه قرار گیرد و باید نسبت به محیطی که در آن زندگی می کنید و آب و هوای شهری که در آن ساختمان شما ساخته شده است گیاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

گیاهان مناسب بام سبز

همانطور که گفته شد باید گیاهانی را برای بام سبز خود استفاده کنید که بتوانند شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه شما را تحمل کند و باعث خرابی آن ها نشود.

برای مثال می توان اینگونه بیان کرد گیاهانی که در آب و هوای مرطوب و معتدل می توانند رشد کنند برای موقعیت هایی که آب و هوای گرم و خشک دارند مناسب نمی باشند پس در زمان خرید گیاهان به شرایط نگهداری و آب و هوایی منطقه ای خود توجه کنید.

 

انواع گیاهان روف گاردن

گیاهان پوششی سطح خاک

اگر بخواهید درباره انواع گیاهان روف گاردن اطلاعاتی داشته باشید می توان گفت گروهی از گیاهان می باشد که می تواند سطح خاک را بپوشانند و برای پوشاندن سطح خاک بسیار مناسب می باشند به عنوان مثال گیاه یال اسبی و یا ناز ژاپنی نوعی از این گیاهان می باشند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید و سطح خاک روف گاردن خود را بپوشانید.

 

گیاهان پوششی سطح دیوار

دیگر از گیاهانی که شما می توانید برای روف گاردن و یا بام سبز خود استفاده کنید گیاهان بالا رونده می باشند زمانی که این گیاهان را در کنار دیوار قرار می دهید باعث می شود که از دیوار به سمت بالا رشد کنند و بر روی دیوار رشد خود را ادامه دهند و دیوار را بپوشانند می توان گفت به نوعی سطح دیوار را می پوشانند و فضایی سرسبز و یکدست از گیاهان به وجود می آورند از این گیاهان برای سرسبزی و طراحی تراس ها و بالکن ها استفاده می شود که شما می توانید بر روی روف گاردن خود از آن ها استفاده کنید.

اگر شما به دنبال این باشید که بتوانید قسمتی از دیوار روف گاردن خود را طراحی کنید می‌ توانید از گیاه بالارونده استفاده کنید به عنوان مثال می‌ توان به شیرخشت و یا انواع پیچ مانند پیچ امین الدوله اشاره نمود استفاده کنید.

 

گیاهان برگ سوزنی

گیاهان برگ سوزنی نوعی از گیاهان می باشند که در برابر تمام آب و هوا ها مقاوم هستند و می توان گفت تمام طول سال سبز باقی می مانند و خراب نمی شوند.

گیاهان برگ سوزنی می توان از نام آن فهمید که برگ های آن ها به صورت سوزنی و تیز می باشند و شما می توانید از آن ها در باغچه و یا باغ خود و حتی روف گاردن خود استفاده کنید.

از انواع گیاهان برگ سوزنی می‌ توان به کامیس پاریس اشاره نمود که به صورت یک درختچه کوچک می باشد که شما می توانید از آن بر روی روف گاردن خود استفاده کنید.

 

گیاهان معطر

گیاهان معطر یکی از مواردی می باشد که شما می توانید از آن ها بر روی تراس و یا روف گاردن خود استفاده کنید همانطور که از نام آن ها مشخص است این گیاهان بو و عطر خوبی را برای شما به ارمغان می آورند.

زمانی که شما از گیاهان معطر برای روف گاردن خود استفاده می‌ کنید باید این را بدانید که نور آفتاب برای آن ها بسیار مناسب می باشد و باعث می شود محیط خوبی را برای کاشت این گیاهان در نظر داشته باشید و نور زیاد خورشید باعث می شود این گیاهان به سرعت رشد کنند.

 

فاکتور های انتخاب گیاهان برای روف گاردن

  • نور مناسب برای گیاهان
  • زمان بندی مناسب برای آبدهی گیاهان
  • بررسی آب و هوای مناسب برای گیاهان
  • رشد ریشه گیاهان
  • بررسی عمق خاک
  • مقاومت و دوام گیاهان در دماهای مختلف در روف گاردن
  • هرس کردن گیاهان روف گاردن

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]