مراحل اجرای پروژه هفت تیر | شرکت معماری دکوطرح 09122460089
14
مهر

مراحل اجرای پروژه هفت تیر

مراحل اجرای پروژه هفت تیر

طراحی ، نظارت و اجرای پروژه مسکونی جناب آقای بهاروند واقع در هفت تیر به متراژ ۱۹۵ متر مربع توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکو طرح.

در این نوشته ویدیوی تخریب پروژه ی هفت تیر شرکت دکوطرح را مشاهده کنید.

 

مراحل اجرای پروژه هفت تیر

مدت قرارداد ۴۵ روز کاری

 

ویدیوی پروژه هفت تیر

 

 

 

 

تخریب براى ساختمان ها و سازه ها

تخریب به یک عملیات برنامه ریزى شده براى ویران کردن یک ساختمان و یا سازه اطلاق می شود که در آن باید همه اقدامات احتیاطى در نظر گرفته شود.

قبل از شروع عملیات تخریب در ساختمان حتماً باید برنامه ریزى دقیق و جامعی انجام شود و باید قبل از شروع انجام تخریب جلسه اى ترتیب داده شود تا خطرات احتمالى ارزیابى شود تا همه افراد و پیمانکاران در هر قسمتی که هستند نسبت به وظایف خود آگاهى پیدا کنند.

در شروع انجام عملیات تخریب ابتدا باید انشعابات تأسیسات اصلی را قطع کرده و ساختمان را از خطر احتمالی ناشی از تأسیساتی که در ساختمان وجود دارد و برای عوامل انسانی مشغول در کارگاه خطرناک است دور می کنیم و در مرحله بعدی در صورت وجود چاه جذبی فاضلاب یا آب باران آنها با مواد مناسب پر می کنیم.

چاه هایی که در معرض تداخل با پی ساختمان و فوندانسیون می باشند باید زیر نظر طراح و ناظر ساختمان پر شوند و آنها باید در این مرحله نظارت دقیق داشته باشند.

پس از مرحلۀ باز کردن تجهیزات تأسیساتی چنانچه دیوارهای ساختمان با آجر فشاری و ملات ماسه آهک کار شده باشد با نیروی انسانی درابتدا اقدام به تخریب دیوارها و سپس جدا کردن آجر از ملات می کنیم واین عمل برای بدست آوردن آجرهای استفاده شده انجام می‌گیرد که بتوان بعد ها در دیوار پارکینگ‌ها و راه‌پله و طبقات منفی استفاده کرد.

عایق رطوبتی روی بام بسیاری از بنا های قدیمی از قیرگونی و آسفالت می باشد و به همین دلیل باید ابتدا آسفالت روی بام جمع شود.

چنانچه ساختمان دارای اسکلت فلزی است از نیروی برش کار برای تخریب آن استفاده می شود که پس از اتمام عملیات تخریب و جمع آوری ضایعات آهن آلات بدست آمده می توان آنها را با قیمت پایین تری به فروش رساند  که در این مرحله معمولاً پس از جدا سازی آهن آلات  از سایر ضایعات ، مواد به دست آمده از تخریب بارگیری و به خارج از کارگاه برده می شوند.

 

 

علم تخریب

در مراحل تخریب یک ساختمان به برنامه ریزی دقیق و تجهیزات کامل احتیاج می باشد هم چنین قبل از شروع عملیات باید بررسی هایی صورت بپذیرد و سپس وارد فاز عملیات تخریب شویم.

این بررسی ها برای هر ساختمانی به صورت مجزا می باشد اما به طور کل برای همه ی سازه ها مواردی باید بررسی گردد.

در عملیات تخریب حجم مواد به دست آمده از تخریب باید قبل از شروع بر حسب مترمکعب و تن تخمین زده شود زیرا این امر برای به کارگیری ماشین آلات مناسب و در نظر داشتن زمان مناسب و برنامه‌ریزی اجرایی دقیق و زمان بندی عملیات تخریب می ‌باشد.

به طور کلی عملیات تخریب به علت حساسیت بالا باید توسط پیمان کاران با تجربه انجام شود و در حین انجام این عملیات باید ناظر و معمار ، نظارت دقیق داشته باشد و در این مرحله باید موارد ایمنی به صورت جدی انجام شود.

بازسازی منزل یکی از تخصص های اصلی تیم دکوطرح می باشد.

 

 

پروژه آقای بهاروند

مدت زمان قرارداد این پروژه ۴۵ روز بود که به دلایل مختلف از جمله دلایل مالی مدت زمان انجام این پروژه به ۶۰ روز رسید.

یکی از مشکلات عمده ای که در این پروژه وجود داشت این بود که محل این ساختمان در طرح بود و اعضای گروه دکوطرح برای رفت و آمد کمی به مشکل می خوردند. پرداخت هزینه طرح برای ماشین های ساخت ساختمان از جمله خاور های تخلیه نخاله و خاور هایی که بار ساختمان را حمل می کنند، همگی بر عهده شرکت پیمانکاری معماری است. همین موضوع باعث بالاتر رفتن هزینه های پروژه خواهد شد.

گاهی هم ممکن است شما به عنوان کارفرما ساختمانی برای بازسازی یا تعمیرات یا طراحی دکوراسیون مد نظر داشته باشید و شرکت معماری و پیمانکاری شما نیز در همان اطراف باشد.

مسئله دیگری که درباره این ساختمان و پروژه وجود داشت قدمت آن بود. مدت زمان ساخت این ساختمان ۲۰ سال بود و همین موضوع باعث شده بود که لوله های فاضلاب، آّب سرد و گرم و لوله های شوفاژ ساختمان تا مقدار زیادی فرسوده شود. همچنین سیم های برق و اجزای مربوط به برق همگی فرسودگی زیادی پیدا کده بودند.

گروه دکوطرح نیز برای رفع این مشکل تمامی لوله ها و سیم کشی ها را از نو تعویض و جاسازی کرد. همچنین جای رادیات را تغییر داد و به طور کلی خانه را به سبک مدرن در آورد.

برای سرویس های بهداشتی و حمام که همگی به سبک مدرن طراحی شده بودند، برای کاشی کاری از کلکته ۰.۶ در ۱.۲۰ استفاده شد. برای کاشی کاری کف نیز از سرامیک کلکته سفید رگه دار ۱ در ۱ استفاده شد.

کابینت های آشپزخانه نیز از چوب ممبران ساخته و جاگذاری شد. روشویی ها و شیرآلات هم شولدر در نظر گرفته شد.

این واحد در طبقه پنجم ساختمان قرار داشت و دارای آسانسور بسیار کوچکی بود. نکته قابل توجه در ساخت و بازسازی ساختمان ها این است که در برخی مواردی که واحد مسکونی در طبقاب بالا قرار دارد، گاهی امکان نصب بالابر برای حمل وسایل وجود دارد. اما در مواردی پیش می آید که نه می توان بالابر نصب کرد و نه می توان از آسانسور استفاده کرد. به همین دلیل در این پروژه کارگر های روزمزدی که می آمدند برای مواد و مصالح، تخلیه نخاله ها، آوردن متریال و المان های مصرفی پروژه باید هربار ۵ طبقه وسایل را بالا می بردند که خود ین موضوع باعث به وجود آمدن یک بازه زمانی نسبتا طولانی شد و باعث می شد که روند پروژه تا حدودی کند و طولانی شود.

یکی دیگر از مشکلات اصلی این ساختمان در این پروژه این بود که به دلیل این که واحد در طبقه پنجم و طبقه آخر ساختمان قرار داشت، طاق و سقف آن تیر بود و آن را با آجر کرده بودند و به خاطر بالا بودن سن ساختمان رگه های تیرچه بر روی سقف آن افتاده بود و دیده می شد. این رگه ها به طوری است که اگر گروه دگوطرح آن را رنگ هم می کرد باز هم در طی گذر زمان این رگه ها دیده می شدند.

به دلیل مشخص بودن رگه های تیرچه در سقف پنل های کناف را در آن ها خوابانده و صفر سقف را کناف در نظر گرفتیم که بعد از آن دور باکس ها و نور های مخفی روی آن اجرا شد. این کار برای این انجام شد تا رگه های تیرچه ها دیده نشود و بتوانیم یک سقف یکپارچه را به وجود بیاوریم.

 

سایر مراحل این پروژه را در لینک های زیر ببینید:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۹ میانگین: ۵]