استفاده از فرش های ایرانی
29
مهر

استفاده از فرش های ایرانی

استفاده از فرش های ایرانی

همه خانه های ایرانی دارای فرش های متنوع ایرانی نیز می باشند بعضی از افراد نیز می توانند با این فرش ها دکوراسیون کامل خانه خود را تیز تغییر دهند و این شما هستید که می خواهید دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان خود را چگونه انجام دهید و چه سبکی را در خانه خود پیاده سازی کنید.

خانه های سنتی همیشه کف را در نهایت با فرش های رنگارنگ زیبا می کردند و از آن ها در خانه های سنتی ایرانی استفاده فراوان می کردند.

شما کافی بود که وقتی وارد خانه های ایرانی می شدید و به کف زمین آن ها نگاه می کردید فقط و فقط فرش میدید، امروزه نیز وقتی از متریال های دیگر برای کف استفاده می کنند می توان در مرکز پارکت ها و یا سرامیک ها فرش های سنتی را نیز مشاهده کنید بدون آن که دکوراسیون خانه های مدرن را تغییر دهد.

 

استفاده از فرش های ایرانی

تاثیر فرش بر روی دکوراسیون داخلی

استفاده از فرش های ایرانی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089

انتخاب فرش ایرانی

در اکثر مواقع زمانی که شما می خواهید دکوراسیون داخلی خود را زیبا و جذاب نشان دهید و یک فضای کاملا شیک و لاکچری داشته باشید باید بدانید که اگر از فرش استفاده نکنید کار شما سخت و یا غیر ممکن می شود اگر شما از فرش های ایرانی استفاده نکنید.

یکی از ویژگی های مثبت فرش های ایرانی این می باشد که شما می توانید از فرش هایی با طرح ها و نقش های زیادی استفاده کنید و بسته به سلیقه شما نیز می توان گفت که این طرح ها متنوع می باشند و شما می توانید آزادانه طرحی را انتخاب کنید بدون این که در فشار قرار گیرید.

برای همین کافی است شما سلیقه و طرح مورد نظر خودتان را انتخاب کنید، و نسبت به دکوراسیون خود آن را در بازار یافت کنید زیرا ایران را به مهد فرش ایرانی شناخته می شود و شما می توانید از هر طرحی که خوشتان می آید استفاده کنید و آن ها را پیدا کنید.

 

نکات مهم انتخاب فرش

  • اگر شما برای دکوراسیون خانه خود از رنگ روشن و استفاده کرده اید و دکوراسیون را با وسایل رنگ روشن به وجود آوردید، می توانید از فرش هایی با زمینه تیره استفاده کنید و اگر زمینه تیره نمی باشد از طرح هایی با گل های درشت استفاده کنید.
  • یکی از ویژگی هایی که باید در زمان انتخاب فرش مورد نظر داشته باشید این است که کمی با صبر و گذاشتن وقت می توانید محیط لازم را اندازه گیری کنید و فرشی را انتخاب کنید که اندازه فضای داخلی شما باشد.

یکی از ویژگی های مثبت فرش های ایرانی این می باشد که شما می توانید فرش ها را در هر طرح و رنگی و اندازه ای پیدا کنید و این به شما کمک می کند تا بتوانید فضای خود را مهیج و جذاب کنید.

  • اگر دکوراسیون داخلی خود را با سبک کلاسیک طراحی کرده اید می توانید از فرش های ایرانی استفاده کنید با این وجود که باید فرش ها دارای بافت زیاد و جزئیات زیادی باشند، که این فرش ها می توانند به دکوراسیون شما بسیار کمک می کند.

اگر محیط داخلی شما کوچک می باشد باید از فرش هایی استفاده کنید که دارای طرح های بزرگ می باشند زیرا وقتی از فرش هایی با طرح های ریز و زیاد استفاده می شود باعث می شود فضا کوچک تر به نظر برسد ولی اگر شما فضای بزرگ می باشد می توانید از فرش هایی استفاده کنید که طرح های آن ها با جزئیات و طرح های ریز می باشد.

زمانی که شما از دکوراسیونی با سبک کلاسیک استفاده می کنید در این سبک نباید به هیچ وجه از فرش هایی با رنگ های قرمز و لاکی و یا زرشکی استفاده کنید.

  • اگر شما در دکوراسیون خانه خود از سبک مدرن و امروزی استفاده می کنید باید حواستان باشد که نباید از فرش هایی با طرح ها و نقش هایی چون گل و بوته و یا طرح های سنتی و یا طرح های شلوغ استفاده کنید.
  • اگر شما از فرش هایی استفاده می کنید که طراحی آن ها مرکز گرا باشد بهترین حالت برای این فرش ها این می باشد که مبلمان ها را به صورت گرد و نزدیک به هم قرار دهید تا بتوانید حس صمیمیت را در بین آن ها به وجود آورید.

اگر فرش های شما دارای قاب دور آن ها می باشد شما می توانید مبلمان های خود را به صورت خطی و مستطیلی دور فرش قرار دهید.

 

پیشنهاد نویسنده : استفاده از فرش در دکوراسیون

 

فرش های پوستی

این فرش ها همان طور که از نام آن ها مشخص می باشد می توان فهمید که از جنس پوست می باشند.

استفاده از فرش های ایرانی | شرکت معماری دکوطرح 09122460089شما می توانید این فرش ها را در دو نوع مختلف مشاهده کنید و این ها دارای دو نوع می باشند، فرش های پوستی از نوع پرزبلند و فرش های پوستی پرزکوتاه می باشد.

همان طور که در دکوراسیون های مدرن و غربی نیز مشاهده کرده اید این فرش ها به دلیل شکل خاصی که دارا می باشند می توان گفت در اکثر خانه ها یافت نمی شود و از آن ها اغلب استفاده نمی شود و بیشتر جزو دکور و دکوراسیون می باشد.

 

فرش ابوسون

این فرش را از شهری در کشور فرانسه که نام ابوسون دارد ساخته می شود و کاملا این فرش متعلق به این شهر و کشور می باشد.

یکی از ویژگی های بارز این فرش ها می توان به این اشاره کرد که این فرش ها دارای رنگ ها و نقش و نگار های شلوغ می باشد، که این فرش ها را می توان از روی این ویژگی شناخت.

این فرش ها را می توان از طرح های گل هایی که به کار رفته نیز از عناصر معماری گرفته شده است که می توان این طرح ها را با رنگ های ملایم نیز شناخت که با رنگ های ملایم و ساده بافته می شود.

این فرش ها دارای ظرافت های زیادی می باشند که بیشتر از این فرش ها برای قسمت هایی استفاده می شود که در آن رفت و آمد کم می باشد و می توان گفت این فرش ها را در فضا های تجملاتی استفاده می کنند.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]