بام سبز
05
مرداد

المان در معماری معاصر

المان در معماری معاصر

بدون تردید در این دوران مدرن که در آن جهش به سوی مدرن شدن در تمامی جنبه های زندگی روز مره ما تاثیر گذاشته و روز به روز بر این تاثیر افزوده می شود، از سبک لباس پوشیدن، نحوه معاشرت، خودروهای ما تا طراحی دکوراسیون داخلی محل سکونت یا محل کار و معماری ساختمان ها این تاثیرات به طور چشم گیری قابل مشاهده می باشد.

بسیاری از طراحان و معماران دو اصطلاح معاصر و مدرن را با هم به کار برده و استفاده می کنند و منظور آن ها از بین بردن قواعد و قوانین موجود در سبک های معماری سنتی و فهماندن درک جدید در طراحی مدرن می باشد.

 

طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل

 

المان در معماری معاصر

این درک جدید می تواند از وارد کردن نور طبیعی به محیط تا استفاده از مبلمانی ساده و مینیمال باشد تا با آن بتوانند معماری معاصر و مدرن را وارد فضای داخلی بگنجانند.

هنگامی که گرایش های مدرن در دکوراسیون داخلی پدیدار شد، مدل طراحی در دکوراسیون داخلی تغییر کرد و به همین دلیل بود که دیگر در طراحی دکوراسیون داخلی خبری از اتاق های بسته با پنجره های کوچک نبود و آن ها جای خود را به اتاق های بزرگ با فضایی پر نور دادند و همین جزییات است که طراح به وسیله آن فضای دکوراسیون داخلی را طراحی می کند و با این دیتیل نقشه فضا را ترسیم کرده و با استفاده از فضای اتاق بزرگ چه در فضای عمومی و چه در فضای خصوصی با استفاده از پنجره های بزرگ، نورگیرها و المان های دیگر، نور طبیعی را وارد فضای داخلی ما می کند و دکوراسیون داخلی مطلوب و ایدا آل به وجود می آورد.

برای طراحی و به دست آوردن یک دکوراسیون ایده آل بای بتوانیم از رنگ ها با دانش بیشتر و خلاقانه تر استفاده کنیم و به دنبال رنگ هایی باشیم که در عین داشتن علاقه به آن رنگ به دنبال ایجاد حس آرامش در فضای داخلی خود باشیم.

می توانیم از رنگ های خنثی مانند خاکستری، کرم، سفید و … به عنوان رنگ غالب و اصلی استفاده کنیم و به این دلیل که استفاده از این رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی باعث می شود جزییات و عناصر به کار رفته در فضای داخلی بیشتر به چشم بخورند و بدرخشند و بافت این المان ها بیشتر مشخص شود و به فضا زیبایی ببخشند.

المان دیگری که در معماری معاصر و مدرن نقش بسیار بسزایی دارد مواد و عناصر طبیعی است که ما در فضای داخلی و خارجی خلق می کنیم.

در طراحی دکوراسیون داخلی خود از عناصر و المان های طبیعی و ارگانیک و هم چنین از وسایل تزیینی ساده در قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید.

 

المان در معماری

استفاده از المانها و عناصر طبیعی مانند سنگ، چوب، گیاه، درختچه و دیگر متریال های زیبا حس و حال جدیدی در فضای دکوراسیون داخلی ما به وجود می آورد.

در طراحی مبلمان می توانید از مبلمان ظریف و کوتاه استفاده کنید، ارتفاع کم باعث می شود تا بتوان راحت تر بر روی آن نشست و ظرافت آن باعث حال و هوای بهتر در دکوراسیون و فضای بیشتر در محل زندگی ما می شود.

چیدمان زندگی شما سبگ زندگیتان را مشخص می کند از این رو باید سعی کنید در طراحی خود از تمام تفکرات خود کمال استفاده را ببرید و از تمام ایده های خود که فکر می کنید با سبک و روش زندگی شما متناسب است با هم ترکیب کنید تا به یک نتیجه ایده آل و مطلوب دست پیدا کنید.

پیشنهاد نویسنده: بهترین زمان خرید مبلمان

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۴.۷]