انتخاب لوستر مناسب و زیبا برای خانه
03
اسفند

انتخاب لوستر مناسب و زیبا برای خانه

لوستر | در اینجا راهنمای نهایی شما برای انواع مختلف لوسترهایی است که می توانید انتخاب کنید.

لوسترها آنها نماد ظرافت مدرن هستند و از هر سالن رقص و سالن غذاخوری که می بینیم آویزان است. این روزها ، به نظر می رسد اگر می خواهید به دنبال ظاهری پیشرفته باشید و البته سقف آن به اندازه کافی بلند باشد ، به نظر می رسد لوستر راهی برای رفتن است.

متأسفانه ، وقتی صحبت از لوستر می شود ، یک اندازه برای همه مناسب نیست. لوسترها انواع مختلفی دارند و هر کدام می توانند طیف متفاوتی از سبک ها را تکمیل کنند. بهتر است قبل از تصمیم گیری به خرید به انواع مدل های لوستر بپردازید. چرا که انتخاب درست آن بر دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان شما تاثیر می گذارد.

انواع مختلفی از لوسترها کدامند و چه عاملی باعث منحصر به فرد شدن در لوستر می شود؟ همه اینها در زیر با جزئیات بیشتری بررسی خواهد شد.

 

پیشنهاد نویسنده: لوستر و نورمخفی نیاوران تهران

 

لوستر شمعی

این نوع لوسترها معمولاً حداقل دارای پنج پسوند هستند که هر کدام در انتها نور شمع مانند خود را دارند.

در حالت ایده آل ، این برای کسانی که سبک روستایی تر را ترجیح می دهند مناسب است. خبر خوب این است که این لوسترها به اندازه بعضی از مدل های دیگر بزرگ نیستند ، بنابراین لزوماً به فضای زیادی احتیاج ندارند.

این لوسترها ممکن است در محیط یک اتاق ناهار خوری بهترین جا را داشته باشند. این امر به ویژه اگر در جستجوی ظاهری ساده تر و در عین حال زیبا باشید ، بیشتر صدق می کند.

متأسفانه برای کسانی که در جستجوی اصالت واقعی هستند ، آنها دیگر آنها را با شمع واقعی نمی سازند. در عوض ، آنها از چراغ هایی به شکل شمع استفاده می کنند ، که بدون هیچ گونه خطر و آشفتگی شمع های واقعی ، به امضای ظاهری می رسد.

یک سبک با قرار دادن آباژور روی شمع ها ، تغییر کمی در سرعت ارائه می دهد و جلوه مدرن تری به قطعه امضا می دهد.

 

لوستر شاخ گوزنی

برای کسانی که به فضای بیرونی علاقه ویژه ای دارند ، لوسترهای شاخ گوزنی کاملاً روستایی است که می تواند خانه شما را به یک رویای دوستدار طبیعت تبدیل کند. خوشبختانه شاخ شاخ واقعی نیست ، بنابراین می توانید این احساس را داشته باشید بدون اینکه به حیوانات وحشی آسیب برساند.

آنها از نظر فضا نیز بزرگ نیستند ، بنابراین برای کارکرد آنها نیازی به عمارت ندارید. به خاطر داشته باشید ، گرچه این کار برای یک احساس پایین تر از زمین مناسب است ، اما سبک های دیگری که به خوبی با شاخ گوزن مطابقت داشته باشند وجود ندارد.

از نظر اتاق ، احتمالاً نباید این اتاق را در آشپزخانه یا اتاق ناهار خوری قرار داد. مشاهده شاخ گوزن ممکن است باعث شود افراد اشتهای خود را از دست بدهند. با این حال ، اگر خانه شما بیشتر سبک کشور دارد ، این در اتاق نشیمن عالی کار می کند.

همچنین ، اگر به اندازه کافی خوشبخت باشید که یک اتاق بازی ، همراه با استخر یا بیلیارد داشته باشید ، عالی خواهد بود. اگر شما یک شکارچی مشتاق هستید ، این نیز یک تعویض عالی برای تعارف غنائم شما است.

 

لوستر کریستالی

سبک بسیار گسترده ای از لوسترها ، لوسترهای بلوری به دلیل موادی که از آنها ساخته شده نامگذاری شده اند. یک لوستر کریستالی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. اگر به دنبال ظرافت ناب هستید ، این انواع لوستر است که می توانید خریداری کنید.

اینها در اتاق ناهار خوری و اتاق نشیمن یا راه پله های بزرگ و مارپیچی به خوبی اتفاق می افتد. اتاق های خواب فضای مطلوبی نیستند ، زیرا در محیط اتاق خواب کمی شرم آور به نظر می رسید.

یکی از محبوب ترین طرح ها برای لوسترهای کریستالی به عنوان لوستر قطره باران شناخته می شود. این سبک تقریباً همان چیزی است که به نظر می رسد ، یک لوستر با کریستال هایی که مرتب شده اند و به نظر می رسد مانند باران است.

طراحی پیچیده دیگر ، که نیازی به ذکر نیست نفس گیر است ، به عنوان لوستر راه پله شناخته می شود. کریستال های لوسترهای راه پله به گونه ای مرتب شده اند که به صورت مارپیچ به سمت پایین امتداد یافته و شبیه راه پله پیچ در پیچ هستند.

 

شیشه ای

لوسترهای شیشه ای که به دلیل مواد دیگر از این نوع لوسترها نام می برند ، بیشتر به دلیل تنوع مورد علاقه آنها هستند. آنها در طیف گسترده ای از طرح ها ساخته می شوند ، بنابراین شما در یافتن یکی از آنها متناسب با سبک خود مشکلی نخواهید داشت.

همچنین ، با توجه به انواع مختلفی که لوسترهای شیشه ای می توانند داشته باشند ، شما باید بتوانید یکی از آنها را به راحتی متناسب با فضا پیدا کنید. بعلاوه ، این تنوع به این معنی است که اتاقهای زیادی وجود ندارد که یک لوستر شیشه ای در آنها قرار نگیرد ، به شرطی که بتوانید اتاقی متناسب با روحیه اتاق پیدا کنید.

 

لوستر مدرن

برای کسانی که به دنبال ظاهری آوانگارد هستند ، لوسترهای سبک مدرن فضای بیشتری را در آینده ایجاد می کنند. سبک آنها از لبه های واضح و اشکال هندسی است که کاملاً تعارف دنیای عصر دیجیتال را به همراه دارد.

این بدان معنا نیست که شما نمی توانید با یک طراحی انتزاعی یا اصیل تر بروید ، اما چنین طراحی احتمالاً به روش هندسی انجام می شود. مدرن همچنین به دلیل پیچیدگی هایش شناخته شده نیست ، بنابراین اگر نمی توانید ایده خود را بدون جزئیات خاصی عملی کنید ، ممکن است بخواهید به این یکی پاس دهید.

اینها به دلیل اندازه آنها مورد توجه نیستند ، بنابراین باید در اکثر فضاها مناسب باشند.

در حالت ایده آل ، این موارد باید در اتاق نشیمن یا راه ورودی استفاده شوند. سبک آنها احساساتی به جا می گذارد ، اما می تواند در سایر تنظیمات مانند آشپزخانه یا اتاق خواب کمی جلوه کند.

 

طبل

شکلی از لوسترهای سایه دار ، لوسترهای طبل به دلیل شکل خاص خود نامگذاری شده اند. گرچه لزوماً برای هر قطعه از این دسته صدق نمی کند ، اما بسیاری از آنها روی همه چراغ ها سایه ای گرد و منفرد دارند که تا حدی شبیه طبل است.

سایه ها می توانند به درخشش عاشقانه شما کمک کنند ، بنابراین اگر به دنبال چیزی متناسب با لانه عشق خود هستید ، با یک لوستر طبل همراه شوید. اندازه آنها می تواند متفاوت باشد ، بنابراین بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد مناسب بودن در خانه ، به چند مدل نگاه کنید.

 

لوستر انتقالی

 

ترکیبی از لوسترهای انتقالی دبستانی و مدرسه ای جدید ، تمام وضوح آینده یک لوستر مدرن را با تمام ظرافت روستایی یک مدل قدیمی ترکیب می کند. یک نکته مثبت در مورد این نوع لوسترهای منحصر به فرد این است که باید کاملاً با هر یک از سبک ها و شاید با چند سبک دیگر نیز متناسب باشد. اینها در اتاق های ناهار خوری و ورودی ها به خوبی کار می کنند ، البته لزوماً در اتاق های خواب نیستند.

 

کاسه ای

در میان ساده ترین طرح ها ، لوستر کاسه یک چراغ دستی است که شبیه یک کاسه است. این شکل می تواند جلوه نوری جالبی را به همراه داشته باشد ، چراکه نور بیشتر به سمت سقف هدایت می شود ، یا از سوراخ های موجود در طراحی بیرون می رود و کاسه نیز درخشش با سلیقه ای را از خود نشان می دهد.

این سبک می تواند با چندین حالت مختلف مطابقت داشته باشد ، هرچند که ممکن است برای کسانی که ظاهر کم رنگ و شیک تر را ترجیح می دهند مناسب باشد. همچنین این ممکن است راهی برای کسانی باشد که نور زیاد را به خوبی تحمل نمی کنند.

لوسترهای کاسه ای در اندازه های مختلفی وجود دارند که عمدتا بر اساس میزان آویزان بودن کاسه در بعضی از مدل ها است. با این حال به نظر نمی رسد بیشتر آنها فضای زیادی را اشغال می کنند. به دلیل درخشش کم آن ، در اتاق خواب ها یا آشپزخانه ها به خوبی کار می کند.

 

لوستر مهره دار

این مدل های هوشمندانه لوسترها می توانند ظاهر عجیب تری به خانه شما بدهند. آنها همچنین می توانند یک قطعه مکالمه باشند ، زیرا تقریباً کاملاً از مهره ساخته شده اند.

این مهره ها می توانند به اشکال مختلفی وجود داشته باشند ، بعضی از آنها از شیشه ، برخی دیگر از چوب ساخته می شوند و برخی کاملاً به نفع پوسته از مهره ها چشم پوشی می کنند.

با دیدن اینکه برای ساخت یک لوستر مهره بزرگ کار زیادی لازم است ، احتمالاً اندازه اکثر آنها مناسب است و در بیشتر اتاق ها جای می گیرد. فقط برای تکرار ، این یک نوع طراحی بسیار ضربه زننده یا فراموش شده است ، بنابراین فکر کنید و شاید قبل از سرمایه گذاری در هر چیزی نظر خود را بپرسید.

از نظر اتاق ها ، اگر شما به دنبال طراحی جدید یا عجیب و غریب هستید ، این می تواند در اتاق خواب کار کند. آنها همچنین می توانند در آشپزخانه یا ورودی ها کار کنند. در واقع ، می تواند به هر جایی برسد که با سبک مطابقت داشته باشد.

 

لوسترهای قفس شده

در آنچه شاهدی عظیم برای معماری مدرن است ، لوسترهای قفس شده طرح های پیچیده ای هستند که در آنها نور خود در مرکز قفس آراسته است. برخی از این طرح ها از رویکرد واقعی تر به مفهوم “قفس” طرفداری می کنند ، در حالی که برخی دیگر با استفاده از روش انتزاعی ، یک قفس گرد از میله های دایره ای متقاطع ایجاد می کنند.

در هر صورت ، این نوع لوسترها از نظر بصری خیره کننده هستند و باید توجه بسیاری را به خود جلب کنند. لوسترهای قفس شده اندازه نسبتاً متوسطی دارند و باید بدون دردسر زیادی متناسب باشند.

به دلیل اندازه و طراحی خیره کننده ، یک لوستر در قفس اغلب یک قطعه ورودی عالی ایجاد می کند و در فضای باز بالای در آویزان می شود تا مهمانان را تحریک کند. همچنین می تواند در آشپزخانه یا اتاق ناهار خوری و اتاق نشیمن کار کند اما به نظر نمی رسد که قسمت زیادی از اتاق خواب باشد.

از نظر روحیه ، من از روستایی دور می مانم. اگر مشکلی با داشتن عنصر کمی استیمپانک ندارید ، می تواند با ظاهری مدرن ، یکپارچهسازی با سیستمعامل و یا حتی ویکتوریایی تر همراه باشد. گفته شده ، قفس را متناسب با سبک آن انتخاب کنید. اگر در اتاق خود ظاهری ویکتوریایی بیشتری دارید ، باید به قفسی با ظاهری کلاسیک تر بروید.

 

لایه ای

 

اگر شما به دنبال طراحی های واقعا تزئین شده هستید ، احتمالاً باید به دنبال لوسترهای طبقه بندی شده باشید. لوسترهای لایه ای در طیف وسیعی از سبک ها انجام شده اند ، اگرچه همه آنها به یک چیز خلاصه می شوند – چند لایه و بازوهای اضافی.

مفهوم لایه بندی باعث می شود لوسترهای طبقه ای بلندتر از انواع دیگر باشند ، اگرچه طرح هایی وجود دارد که حتی بلندتر هستند ، لوسترهای قطره باران و راه پله دو مورد از آنها هستند.

اصولاً با لوستر طبقه ای همراه نشوید ، مگر اینکه فضای زیادی داشته باشید. در غیر این صورت ، سعی کنید قسمت طبقه بندی شده را هنگام طراحی از ذهن خود خارج کنید. اگر یک لوستر سنتی کار نمی کند ، یک طبقه سنتی نیز کار نمی کند. تقریباً در هر سبکی که انواع طبقه بندی شده ارائه می شود ، همین مورد است. اگر می توانید آنها را متناسب کنید ، آنها یک قطعه عالی برای اتاق های ناهار خوری ، ورودی ها و اتاق های زندگی می سازند.

 

 

جمع بندی

 

صرف نظر از سبک شما ، یک لوستر وجود دارد که کاملا متناسب با آن است. سفر شما با لوسترها واقعاً فقط شروع شده است.

اکنون که درباره انواع لوسترها از شیشه گرفته تا بلور ، سنتی تا مدرن اطلاعات بیشتری کسب کرده اید. شما اکنون وظیفه پیدا کردن مکانی مناسب برای فروش لوستر را دارید.

نگران نباشید ، زیرا ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. ما یک شرکت چینی-آمریکایی در حال رشد هستیم که به یکی از بزرگترین مراکز توزیع روشنایی در جهان دسترسی داریم. ما همچنین واسطه را قطع کرده و مستقیماً به شما می فروشیم که در صرفه جویی در هزینه شما بسیار کمک می کند.

 

پیشنهاد نویسنده: لوستر تی وی روم، لوستر در دکوراسیون داخلی

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

پروژه طراحی داخلی سلیمی

ویدیوی طراحی و‌ اجرای پروژه مسکونی پیروزی

طراحی پروژه مسکونی پاسداران

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]