اندازه های استاندارد متریال در طراحی
14
تیر

اندازه های استاندارد متریال در طراحی

اندازه های استاندارد متریال در طراحی

عنوان این مقاله مشخص است شما باید برای هر قسمت از طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان خود اندازه های استانداردی را در نظر داشته باشید و باید بدانید از چه اندازه ای برای طراحی قسمتی از دکوراسیون داخلی و یا خارجی استفاده کنید.

زمانی که شما وارد خانه می شوید و می بینید که اندازه های درست و طراحی دقیق در دکوراسیون داخلی خانه صورت گرفته است می‌ توان گفت لذت بسیار خوبی به شما می دهد.

اگر به دنبال زیبایی منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی می باشید باید بدانید که می توانید با رعایت اندازه ها در در زمان طراحی ساختمان این حس را به وجود بیاورید که ساختمان شما منحصر به فرد می باشد و زمانی که شخصی وارد ساختمان شما می شود این حس را داشته باشد که زیبای خاصی در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

اندازه های استاندارد متریال در طراحی

معماری صحیح

معماری صحیح و درست یکی از مواردی می باشد که شما زمانی که زمینی را به معماری می سپارید باید به او توضیح دهید که چه گزینه هایی برای شما مهم می باشد و زمانی که به شخص معمار و طراح اندازه استاندارد را یادآوری می کنید باعث می شود این دو شاخص بتوانند طراحی و نقشه بسیار خوبی را برای شما طراحی کنند.

در اکثر موارد شما شرکت های معماری و طراحی بسیاری همکاری می کنید تا بتوانید دکوراسیون داخلی و اندازه های استاندارد داخلی درستی را برای ساختمان خود داشته باشید پس باید بدانید که شرکت معماری که کار خود را به خوبی انجام می‌ دهد می‌ تواند اندازه های استاندارد را برای طراحی خانه شما به وجود بیاورد.

 

ابعاد استاندارد در آشپزخانه

در آشپزخانه می توان از ابعاد آشپزخانه استفاده کرد ولی به تنهایی جوابگوی این موارد نمی‌ شود و باید بدانید که اندازه کابینت ها در آشپزخانه از مواردی می باشد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید تا زیبایی منحصر به فردی را برای دکوراسیون داخلی خانه و همچنین آشپزخانه خود به وجود بیاورید.

یکی از کارهای اشتباهی که در آشپزخانه ها برای پیشخوان آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد اندازه پیشخوان می باشد که به صورت معمول از اندازه ٩١.۴ سانتی متر استفاده می شود ولی باید گفت نسبت به ابعادی که بدن انسان دارد این اندازه ها هماهنگی لازم را برای شما به وجود نمی آورد و باید بدانید که اندازه پیشخوان آشپزخانه باید ارتفاعی کمتر از ٩١.۴ سانتی متر داشته باشد.

این موردی که گفته شد یکی از مواردی می باشد که در اندازه گیری و هماهنگی اندازه ها درست صورت نمی گیرد دقت لازم را برای اندازه گیری و ابعاد استاندارد داشته باشید.

 

ابعاد استاندارد در مبلمان

زمانی که می خواهید مبلمان مناسبی را برای خانه خود انتخاب کنید باید به ابعاد آن توجه داشته باشید و بدانید از چه ابعادی برای دکوراسیون داخلی خود برای مبلمان ها استفاده کنید.

اما این را بدانید که انتخاب مبل برای همه نوعی چالش می باشد که می توان گفت بیشتر افرادی که مبلمان را خریداری می‌ کنند با آن درگیر هستند.

کارگاه های تولید مبل از اندازه های استاندارد برای ساخت مبلمان های خود استفاده می کنند و می توان گفت برای شما این مورد آسان می باشد و باید بدانید که از چه اندازه مبلی برای دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید و این را بدانید که اگر مبل خود را اشتباهی خریداری کنید می توان گفت هزینه ای هنگفت و زیادی را هدر داده اید و ممکن است خرید برای شما پشیمانی به بار بیاورد.

پس سعی کنید زمان خرید مبلمان های خود دقت لازم را داشته باشید و اندازه درست و صحیح را برای دکوراسیون داخلی خانه خود برای مبلمان ها به کار ببرید.

 

ابعاد استاندارد در میز ناهارخوری

باید بدانید که میز نهارخوری یکی از مواردی می باشد کمی توانید نسبت به افرادی که می خواهند از میز ناهار خوری استفاده کنند ابعاد آن ها را تغییر دهید.

به عنوان مثال زمانی که شما ۶ نفر می باشید می توانید از یک میز ناهار خوری ۶ نفره استفاده کنید زمانی که تعداد شما کم و یا زیاد می‌ شود و از میز هایی با تعداد صندلی های مختلف استفاده کنید و این به اعضای خانواده بستگی دارد.

از ابعاد میز ناهار خوری می توان گفت ارتفاع میز ناهارخوری از زمین تا قسمتی که می توانید بر روی آن وسایل خود را قرار دهید تا ۷۶ سانتی متر می باشد و این اندازه استاندارد میز ناهار خوری بوده است و ارتفاعی که صندلی می‌تواند داشته باشد ۵۰ سانتی متر می باشد زمانی که شما روی صندلی می نشینید می توانید پاهای خود را به راحتی بر روی زمین قرار دهید و فاصله‌ ای بین پای شما و زمین وجود نداشته باشد.

یا یکی از مواردی که می توان آن را بیان کرد برای میز چهار نفره شما می توانید از یک میز ۹۰ در ۹۰ سانتی متر استفاده کنید و این می تواند برای ۴ نفر مناسب باشد.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]