انواع مبلمان و صندلی برای منزل
11
بهمن

انواع مبلمان و صندلی برای منزل

اهمیت مبلمان برای منزل گاهی اوقات نادیده گرفته می شود، در حالی که یک صندلی کاملاً مناسب می تواند طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل و اتاق نشیمن را به زیبا ترین حالت خود تبدیل کند یا مکانی غیر استفاده را به یک مکان نشیمن مفید یا محل استراحت تبدیل کند. اگر قصد خرید مبلمانی را دارید که دارای صندلی هایی با کیفیت بالا هستند، یا قصد دارید یک جفت صندلی برای اتاق نشیمن منزلتان خریداری کنید، در ابتدا بهتر است با انواع مبلمان در تزئینات خانه آشنا شوید. با وجود انبوهی از طرح های ارائه شده، ما فکر می کنیم با نشان دادن اشکال و سبک هایی که ارائه می شود، می توانیم به شما کمک می کنیم تا تصمیم شما کمی آسان تر شود. با ما همراه باشید.

معرفی انواع مبلمان

۱. صندلی راحتی مدل Highback armchair

صندلی راحتی دارای پشتی بلند و کشیده است و در اتاق با سقف های بلند بسیار زیبا به نظر می رسد زیرا متناسب با فضا است. این نوع از مبلمان، جایی برای نشستنی قائم تر از برخی سبک های نرم تر فراهم می کند، که می تواند جای نشستن راحت تر و آرام تری را ایجاد کند. همچنین با انتخاب بازو ها و دسته های سنتی و نسبتا کوچک، هنگام خواندن یک کتاب یا خوردن یک نوشیدنی، باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

۲. صندلی راحتی مدل Mid-century armchair

اگر شما عاشق طراحی های اواسط قرن هستید (و البته که بسیار خوش سلیقه هستید)، صندلی راحتی با طراحی Mid-century armchair همان طراحی و مبلمانی است که شما به دنیال آن هستید و سلیقه و ذهن شما را راضی خواهد کرد. این نوع از مبلمان وقتی در حالت عادی قرار دارند،‌شمایل ایستاده به خود می گیرند، بنابراین یک گزینه عالی برای اتاق خواب ها و راهرو ها هستند. مبلمان Mid-century armchair در حالت کلی دارای دسته های چوبی و باریک و پشتی آن ها راحت بوده و کل کمر شما را می پوشاند.

۳. مبلمان چسترفیلد یا Chesterfield armchair

یکی دیگر از انواع مبلمان کلاسیک، سنتی و همه جانبه، صندلی راحتی چسترفیلد است. صندلی چسترفیلد دقیقاً مانند مبل کلاسیک چسترفیلد دارای پشت دکمه ای و بازو های اسکرول بزرگ و ظریف است. این نوع صندلی بسیار بزرگتر از بسیاری از طرح های همانند خود است، بنابراین به فضای اطراف کافی احتیاج دارد تا بتواند به تنهایی خود نمایی کند.

۴. مبلمان معاصر یا Contemporary armchair

یک صندلی راحتی به سبک معاصر در مقایسه با لبه های منحنی و گرد، دارای خطوط تیز و زاویه دار است. این نوع مبلمان اغلب با ویژگی های مدرن تر، مانند پوشش های شل یا قابل جابجایی ، و پاهای مخروطی صاف ، باریک یا پایه های مربع کوتاه به سبک جعبه ای ارائه می شود.

۵. مبلمان راحتی سنتی یا Traditional armchair

اگر بیشتر اهل مبلمان سنتی هستید، سبک های زیادی برای پوشاندن خانه ی شما در وجود دارد. یک صندلی راحتی معمولاً بسیاری از ویژگی های مشابه کمر یا بال عقب، با ویژگی های اضافی مانند جزئیات دکمه و پاهای چوبی خوش فرم و گرد، دارد.

۶. Wingback chair

این صندلی که می تواند هم در خانه هایی با دکوراسیون کلاسیک و سنتی و هم در خانه هایی با دکوراسیون معاصر قرار بگیرد، دارای صفحه های جانبی باز و بزرگی است که از صندلی عقب (اغلب بلند) امتداد دارد.

۷. Club chair

صندلی چوبی، جادار، مخمل خواب دار و به طور معمول در چرم فروخته می شود، یک قطعه مبلمان اتاق نشیمن کلاسیک است که با منحنی های گرد برای بهینه سازی راحتی طراحی شده است.

۸. Windsor chair

این نوع از صندلی با طرح چوب جامد و پشت و پا های کاملاً سنگ دار، تنها برخی از خصوصیات تعیین کننده صندلی ویندزور است. این صندلی از بسیاری از تکرار های مدرن الهام گرفته و اغلب در اتاق های ناهار خوری استفاده می شود.

۹. Egg chair

در اصل توسط آرن جاکوبسن برای هتل SAS Royal در کپنهاگ طراحی شده است. صندلی Egg که اکنون بسیار مشهور و محبوب است، بر روی پایه چرخشی قرار می گیرد و با طراحی صندلی بالگرد و پشت و صاف آن تعریف می شود.

۱۰. Wishbone chair

این صندلی طراحی شده توسط هانس وگنر که به وسیله ی پشتی خمیده و صندلی دستباف خود مشخص شده است، از صندلی های مینگ الهام گرفته و دارای طراحی ظریف است. در حالی که به لطف گرد بودن پشت بسیار راحت است.

۱۱. Tulip chair

این صندلی طراحی شده برای ست شدن با میز مکمل. همچنین صندلی پیش روی شما در اواسط قرن توسط Eero Saarinen طراحی شده و از ویژگی های بارز آن می توان به پایه هایش اشاره کرد که جذابیت براق و بی نظمی را ارائه می دهد.

۱۲. Barrel chair

طرح ساده و گرد صندلی بشکه ای جادار، همراه با مخمل خواب دار و بسیار راحت است که در یک قطعه بزرگ ساخته شده است. بسیاری از نسخه های مدرن بدون پایه طراحی شده اند. اگرچه صندلی های بشکه ای در انواع مختلف و روکش مبلمان موجود هستند.

۱۳. Desk chair

در حالی که تنوع صندلی های میز موجود در بازار بی پایان است ، این مدل از صندلی معمولاً دارای طراحی ارگونومیک، دارای چرخ، تنظیم کننده ارتفاع و صندلی به سبک چرخان هستند.

۱۴. Lounge chair with ottoman

اگر صحبت از راحتی صندلی باشد، این نوع از صندلی حرف اول را در راحتی می زند. این مبلمان در بسیاری از اشکال و سبک ها ساخته شده و یک گزینه محبوب – با الهام از صندلی استراحت Eames – دارای پشتی خمیده و یک مکمل برای استراحت به پاهای شما است.

۱۵. Loveseat

یک صندلی عالی برای نشستن در نقطه ای دنج به همراه یکی از عزیزان – یا حتی گذراندن تنهایی – بسیار مناسب است. یک انتخاب با شکوه بین مبل و صندلی. صندلی های عشق در همه سبک ها وجود دارند ، از چیزی زیبا و مدرن گرفته تا مخمل خواب دار و سنتی.

جمع بندی

شما برای چیدمان منزلتان می توانید از هر یک از انواع مبلمان استفاده کنید. اما حتما به سبک خانه توجه کنید تا بهترین چیدمان را داشته باشید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

ویدیوی مراحل اجرای پروژه مسکونی پیروزی

ویدیوی طراحی و‌ اجرای پروژه مسکونی پیروزی

ویدیوی طراحی و‌ اجرای پروژه مسکونی پیروزی

 

پیشنهاد نویسنده: صندلی راک، صندلی راک در منزل دکوراسیونی متفاوت، صندلی

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۶ میانگین: ۴.۳]