انواع مختلف موکت و نکاتی درباره آن ها
18
بهمن

انواع مختلف موکت و نکاتی درباره آن ها

آیا سعی دارید یک کفپوش زیبا برای خانه خود تهیه کنید؟ آیا شما به دنبال یک فرش جدید هستید ، اما مطمئن نیستید کدام یک بهترین نیاز شما را دارد؟ اگر چنین است ، پس باید نگاهی دقیق به ۷ نوع مختلف فرش برای خانه خود بیندازید.

برای مناطق پرجمعیت در خانه مانند آشپزخانه ، اتاق نشیمن و اتاق ناهار خوری ، پارکت به عنوان کف پوش بیشتر از فرش محبوب است. با این حال ، این بدان معنا نیست که فرش از نمی توان استفاده کرد یا از مد افتاده باشد. فرش هنوز هم به طور گسترده در اتاق های دیگر خانه استفاده می شود.

 

پیشنهاد نویسنده: موکت و فرش، کاربرد موکت در دکوراسیون

 

انتخاب نوع مناسب فرش و موکت برای خانه خود

فرش هنوز هم به طور گسترده ای در در منازل مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ، فرش برای اکثر اتاق های خانه کف پوش ترجیحی افراد است. اگرچه ، نوع فرش متناسب با هر اتاق بسته به این که برای چه اتاقی استفاده می شود می تواند متفاوت باشد.

نکته مهم این است که سبک فرش متناسب با اتاقی که می خواهید در آن قرار دهید مناسب باشد. یک اتاق اداری یا اتاق بازی ممکن است از فرش های سخت بهره مند شود ، در حالی که یک فرش لوکس ساکسونی در یک اتاقی که قرار است مهمان هایتان در آن آن جا باشند انتخابی عالی است.

شما واقعاً چقدر از انواع فرش می دانید؟ آیا می توانید تفاوت بین فرش مصنوعی و فرش الیاف طبیعی را تشخیص دهید؟ آیا شاگ خود را از مخمل خواب خود می شناسید؟

انواع مختلفی از گزینه های فرش با الیاف فرش مختلف برای افزودن به خانه وجود دارد که از جمله برای محیط زیست ، فرش های سطح بالا ، تا فرش های با دوام تر برای مناطق پرتردد است.

 

برخی از متداول ترین انواع فرش هایی که احتمالاً با آن ها روبرو می شوید:

– فرش حلقه ای برش خورده یا Cut loop carpet
– فرش پلی استر یا Polyester carpet
– فرش موکت حلقه ای یا loop pile carpet
– فرش شگ یا Shag carpet
– فرش مخمل خواب دار یا Plush pile

با این حال ، این ها تنها انواع موجود نیستند. ما این راهنما را برای کمک به شما در زمینه آموزش انواع فرش ساخته ایم تا بتوانید آگاهانه ترین تصمیم را در مورد خرید بگیرید.

بیایید نگاهی به برخی از گزینه های برجسته تر که می توانید امروز انتخاب کنید زمانی که قصد دارید در خانه خود ظاهر زیبایی پیدا کنید و پس از خرید و استفاده از آن فقط یک جارو برقی نیاز دارید.

 

۱. محبوبیت فرش و موکت براساس اتاق (٪)

کدام اتاق ها برای فرش مناسب است؟

بخش اول ما بر اساس تجزیه و تحلیل صدها هزار اتاق برای تعیین میزان رایج بودن فرش در اتاق های اصلی خانه است. از تجزیه و تحلیل ما ، یک جدول ساده و مربوطه را جمع آوری کرده ایم که نشان می دهد فرش برای اتاق های اصلی معمول است به عنوان درصدی از هر نوع اتاق اصلی که دارای فرش است.

همانطور که می بینید ، فرش برای آشپزخانه ، حمام ، اتاق غذاخوری و مناطق ورودی محبوب نیست. انتظار می رود از آنجا که مناطق پر رفت و آمد هستند و آشپزخانه ها یا حمام ها دارای آب ، لکه و پتانسیل ریختن هستند که فرش برای آنها ایده آل نیست.

کدام اتاق ها برای فرش مناسب است؟

بر اساس داده ها ، به شرح زیر نتیجه می گیریم:
– بهترین اتاق ها برای فرش: اتاق خواب ، دفاتر خانه و زیر زمین.
– بد ترین اتاق ها برای فرش: آشپزخانه ، حمام ، قسمت های ورودی و اتاق های غذاخوری.

 

۲. دوم دو نوع اصلی فرش: موکت حلقه ای و موکت برش خورده

A. گزینه های موکت حلقه

۱. بربر

Berber متداول ترین نوع گزینه موکت حلقه است که می توانید انتخاب کنید. این بدان معنی است که الیاف به صورت یک سری حلقه خم می شوند. این یک فرش بادوام ایجاد می کند که در برابر لکه ها مقاومت می کند ، اگرچه به اندازه سایر گزینه ها بالشتک ندارد.

در یک فرش بربر ، طول حلقه ها کوتاه است اگرچه کمی واریانس مورد استقبال قرار می گیرد. این یک انتخاب متراکم است که لحنی صاف را ارائه می دهد. این همچنین چیزی است که به سرعت از هم جدا نخواهد شد. هنوز باید اطمینان حاصل کنید که چیز تیز و تیز به فرش اضافه نکنید تا زود پاره و فرسوده نشود.

۲. سطح حلقه

یک طرح حلقه سطح از حلقه های کوتاه استفاده می کند که همه چیز با دقت اندازه گیری می شود تا جایی که طول حلقه ها از همان طول است. این نوع کمی سفت است اما برای مناطق پر رفت و آمد که دوام و مقاومت در آن ها مهم است کاملاً مناسب است.

۳. حلقه چند سطح

با طراحی یک حلقه چند سطحی ، قسمت بالای حلقه ها از نظر ارتفاع متفاوت خواهد بود و با جذابیت های بصری طراحی جذاب تری را ارائه می دهد. این فرق با فرش طرح دار متفاوت است به این دلیل که تمام نخ ها به جای فقط برش ، حلقه ساخته می شوند. این طرحی را ایجاد می کند که واریانس بافت های فرش می تواند با گذشت زمان به تدریج تغییر کند. جزئیات فرش شما آنچنان که تصور می کنید قابل توجه نخواهد بود اما می تواند تفاوت واقعی را در هنگام ایجاد فضای بهینه در فضای شما ایجاد کند.

 

B. موکت برش خورده

۱. زاکسن

سبک Saxony یک گزینه موکت برش خورده است که در آن انتهای الیاف تا آنجا که ممکن است به طور مساوی بریده می شوند. در یک آرایش ساکسونی ، الیاف محکم به هم بسته می شوند. این ظاهر صاف تری ایجاد می کند. الیاف نیز تقریباً نیم اینچ بلندی دارند. این از نظر احساس نرم و مجلل بودن به عنوان فرش مخمل خواب دار نیز شناخته می شود. با این وجود داشتن چنین فرشی با بافت نرم خالی از لطمه نیست. الیاف فردی موجود در یک فرش ساکسونی می توانند به سرعت پاره شوند ، بنابراین هنگام جابجایی وسایل مراقب باشید!

۲. بافت دار

سبک فرش بافت یکی دیگر از انتخاب های شمع برش است. نخ استفاده شده پیچ خورده و سپس برش خورده است به این معنی که فرش نرم است در حالی که سطح آن به اندازه کافی پیچ خورده است تا ظاهری راحت تری ایجاد کند. پیچ ها به اندازه کافی محکم هستند تا مقاومت در برابر لکه داشته باشند ، به این معنی که دوام بیشتر و تمیز کردن راحت تر وجود دارد. همچنین ، الیاف منفرد کمی سریعتر از موکتهای ساکسونی خم می شوند ، اما در صورت استفاده خوب می توانند لحن زیبایی به آنها بدهند.

۳. فریز

در انتخاب فریز از الیاف کوتاه استفاده می شود که می تواند از جهات مختلف پیچ بخورد. این یک ظاهر محکم ایجاد می کند که می تواند رد پا را پنهان کند ، اگرچه لزوماً با توجه به ترافیک شدید پا ایجاد نمی شود زیرا ترافیک زیاد می تواند باعث خستگی بیش از حد در منطقه شود. این یک سبک غیررسمی است و اغلب به عنوان یک فرش شمع تکه ای نامیده می شود. این یک گزینه جذاب است که حس لوکس بودن را به وجود می آورد اما باید مراقب رسیدگی به وسایل اطراف آن باشید زیرا می توانید زمان سختی را برای تلاش برای پاک کردن هر چیزی که در آنجا می ریزید داشته باشید.

۴. الگو

در چیدمان الگو از ترکیبی از لکه های نخ برش خورده و حلقه دار استفاده می شود. مناطق خاصی که نخ در آن حلقه می شود در مقابل جایی که بریده می شود قبل از ساخت فرش برنامه ریزی شده و برای ایجاد الگوی خاصی طراحی شده است. از این لحاظ ، یک فرش طرح دار ، الگو را از بافت و ساختار خود می گیرد ، نه اینکه فقط از رنگ استفاده کند.

نخ های رنگی مختلفی را می توان با هم بافته و الگویی را ایجاد کرد که می تواند به صورت رنگ های متضاد یا حتی ترکیبی از الیاف مختلف فرش طبیعی یا مصنوعی باشد. این از نظر ساختار و طرح به همان روشی است که فرش بافته شده کار می کند ، و یک فرش بافت منحصر به فرد ایجاد می کند که از نحوه بافتن نخ به یک شکل طراحی می شود.

 

۳. مواد فرش

وجه تمایز بعدی فرش ، مواد است. وقتی کسی در مورد انواع مختلف فرش بربر تعجب می کند ، به عنوان مثال ، این انواع مختلف بر اساس مواد فرش مختلفی است که در این موکت استفاده می شود.

در زیر لیستی از انواع مختلف مواد فرش آورده شده است.

۱. نایلون

فرش نایلون به دلیل استحکام و دوام نایلون یک گزینه بسیار محبوب است. الیاف نایلون می تواند در برابر خاک مقاومت کند و سالها بدون تاب خوردن به همان شکل باقی بماند. محبوب است اما به دلیل اصطکاک می تواند الکتریسیته ساکن تولید کند – بنابراین این نکته ای است که باید بخاطر بسپارید. اگر تصمیم دارید که به دنبال یک فرش نایلونی بروید ، ممکن است بخواهید از اسپری های ضد الکتریسیته ساکن استفاده کنید تا شوک های الکتریکی را به حداقل برسانید!

 

۲. الفین

اولفین یک ترکیب پلی پروپیلن است که در اصل برای استفاده در مقاومت در برابر رطوبت در شرایط بیرونی مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه از آن در شرایط داخلی استفاده می شود زیرا الیاف الفین بافتی شبیه پشم دارند و بسیار محکم هستند. این می تواند عالی به نظر برسد اما باید رنگ آمیزی شود تا از لحاظ زیبایی ظاهری لیزینگ به نظر برسد. همچنین ، قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه خورشید می تواند به ظاهر فرش آسیب برساند.

 

۳. پلی استر

موکت های پلی استر یکی دیگر از گزینه های محبوب برای کسانی است که به سختی و دوام در پوشش کف خود نیاز دارند – بدون اینکه سبک را نقض کنند. یک ماده مصنوعی برجسته ، پلی استر می تواند در برابر لکه ها مقاومت کند. در برابر رطوبت مقاومت می کند و به راحتی تمیز می شود. اگر آن را به اندازه کافی خوب نگهداری نکنید ، ممکن است در انبوهی جمع شود.

 

۴. اکریلیک

اکریلیک با بدنه ای مانند پشم ساخته شده است که دارای سطحی از مقاومت استاتیک و لکه است که باعث می شود این تنوع به ویژه برای مناطقی که ممکن است به لکه ها حساس باشند ، و ساییدگی و پارگی جذاب باشد. به احتمال زیاد به اندازه سایر گزینه ها محو نخواهد شد.

 

۵. پشم

در صورت تمایل همیشه می توانید از پشم واقعی برای فرش خود استفاده کنید. پشم از نظر ویژگی های مجموعه ای از الیاف بافته شده دقیق که در برابر خاک مقاومت می کنند جذاب است. می تواند به خوبی در برابر لکه ها مقاومت کند. با این وجود ، به دلیل مقاوم و مقاوم بودن سطح آن گران تر نیز است.

 

۶. تریکسا

Triexta یک ماده مصنوعی است که در بسیاری از خانه های نزد حیوانات خانگی و کودکان محبوب شده است. این به لطف چگونگی استحکام الیاف است و به احتمال زیاد مانند دیگران پاره نمی شود. موکت Triexta یک گزینه قدرتمند است اما ممکن است تا حدی گران هم باشد ، بنابراین ممکن است بهترین گزینه برای کسانی که مایل به پایین نگه داشتن هزینه ها هستند نباشد.

 

۴. شاخص های کیفیت فرش

A. تراکم الیاف موکت

فرش با کیفیت با تراکم الیاف استفاده شده برای موکت مشخص می شود. هر چقدر انبوه تر باشد ، کیفیت آن بالاتر است. وقتی می توانید مواد پشتی فرش را هنگام چرخاندن دست خود از بالای فرش احساس کنید ، این نشان دهنده کیفیت پایین تر است. وقتی پشتوانه را احساس نمی کنید – این نشانه خوبی برای خوب بودن کیفیت است.

B – وزن فیبر موکت

فرش سنگین تر ، فیبرهای بیشتری را در هر فوت مربع نشان می دهد. نخ مورد استفاده برای این شمع می تواند تا حدودی تأثیرگذار باشد (شمع مصنوعی ممکن است وزن متفاوتی با فرش پشمی طبیعی داشته باشد – به عنوان مثال) ، اما قانون کلی این است که هرچه فرش در هر فوت مربع سنگین تر باشد ، از کیفیت بهتری برخوردار است . این شامل فرشهای الیاف مصنوعی است – بنابراین حتما وزن را بررسی کنید.

C. مواد با کیفیت

گران ترین و بهترین ماده فرش ، پشم است. این ماده نرم ، بادوام ، طبیعی و سازگار با محیط زیست است. همانطور که گفته شد ، فرش پشمی ممکن است عملی ترین انتخاب نباشد ، زیرا مواد دیگر مقاومت بیشتری در برابر لکه و در بعضی موارد با دوام تر دارند (اما نه به عنوان مخمل خواب دار).

 

۵. رنگ ها

 

فرش ها در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود هستند. شما می توانید هر چیزی از سایه های خنثی قهوه ای یا هر سنگ دیگری را انتخاب کنید ، رنگ ها و الگوهای عمیق و زنده رنگ ها واقعاً بی حد و مرز هستند!

متداول ترین رنگ های فرش

بر اساس تجزیه و تحلیل ۱۸۸۳ اتاق خواب با فرش ، ۳ رنگ برتر فرش به شرح زیر است:

محبوب ترین رنگ فرش بژ است که در ۵۵٪ اتاق خواب ها استفاده می شود.
دومین رنگ فرش محبوب ترین رنگ خاکستری است که در ۲۴٪ اتاق خواب ها استفاده می شود.
سومین محبوب قهوه ای است که ۶.۲۷٪ از اتاق خواب ها را به خود اختصاص داده است.

نکات تصمیم گیری در مورد رنگ فرش

صرف نظر از آنچه شما ترجیح می دهید ، چندین نکته وجود دارد که باید هنگام فرش در خانه خود استفاده کنید:

– رنگی را انتخاب کنید که با سایر وسایل اتاق کاملاً متناسب باشد. این ها شامل قطعات مبلمان ، رنگ دیوارهای شما و موارد دیگر است. اطمینان حاصل کنید که فرش به خوبی با بقیه اتاق ترکیب شده است.
– نحوه ساخت فرش را بررسی کنید تا بتوانید لکه هایی را شاید روی آن باشد شناسایی کنید. ممکن است زمان دشواری برای شناسایی لکه هایی داشته باشید که اگر رنگ تیره دارید باید برطرف شوند.
– شما همیشه می توانید یک سری رنگ طرح دار را روی فرش خود قرار دهید. این ها شامل رنگ هایی است که باعث ایجاد طرح های گل یا متقارن می شود. همیشه می توانید از سازنده فرش خود در مورد میزان مناسب بودن یک طرح برای شما سوال کنید.
– مراقب نور خورشید باشید که به منطقه شما می آید. هیچ رنگی را که بیش از حد منحصر به فرد و تاریک باشد به نقطه ای که نور خورشید زیاد است اضافه نکنید ، در غیر اینصورت ممکن است رنگ آن دچار تغییر شود.

 

۶. قیمت

هزینه تهیه فرش بر اساس مقدار فرش شما در یک زمان معین خواهد بود. بسیاری از نکات خاص در مورد فرش ها وجود دارد که باید هنگام بررسی هزینه آنها بررسی کنید:

برای هر فوت مربع فرش حدود ۱ تا ۱۰ دلار هزینه دارد. گزینه های گران قیمت به طور معمول دوام بیشتری دارند و همچنین می توانند الگوی جذابی داشته باشند. بربر و پشم به خصوص از گزینه های دیگر گران ترند.

برای نصب فرش حدود ۱ دلار در هر فوت مربع هزینه دارد. در صورت نیاز به از بین بردن هرگونه سطح قدیمی فرش ، جابجایی مبلمان و موارد دیگر ، ممکن است کمی بیشتر هزینه کنید.

به طور خلاصه ، شما باید انتظار داشته باشید که بسته به آنچه که دارید حدود ۲ تا ۱۰ دلار برای هر فوت مربع هزینه کنید. این بدان معنی است که یک اتاق استاندارد برای تهیه یک فرش چند صد دلار هزینه در بر دارد.

۷. سایزبندی

اندازه فرش شما بر اساس وسعت اتاق شما اندازه گیری می شود. شما باید فرش خود را بر اساس عواملی مانند طول و عرض اتاق خود و تعداد زیادی برش برای اندازه گیری سطح ملک خود به درستی اندازه گیری کنید. شما همیشه می توانید با یک تیم نصب حرفه ای کار کنید تا ایده روشنی از آنچه می توانید هنگام نصب آن استفاده کنید ، بگیرید.

 

۸. نکات کلیدی برای استفاده از فرش

چندین نکته وجود دارد که می توانید هنگام نصب فرش باید به آن ها توجه کنید. هنگام آماده سازی نصب می توانید از این نقاط استفاده کنید تا به شما کمک کند تا به طور کامل از فرش خود استفاده کنید:

– گاهی اوقات کف زیرین یا بالشتک زیر فرش باید نصب شود. در بسیاری از موارد ، می توانید از همان بالشتک استفاده کنید که برای یک ماده فرش قدیمی روی ماده جدید خود استفاده کرده اید. قبل از اینکه به طور خاص چیزی را انتخاب کنید ، باید چگونگی سازگاری و انعطاف پذیری بالشتک را بررسی کنید.
به احتمال زیاد شما باید یک ماده پایه مخصوص جدید اضافه کنید تا این کار را آماده کنید. ممکن است کمی وقت اضافی طول بکشد اما در صورت استفاده صحیح استفاده از آن خیلی سخت نیست.
– شما همیشه می توانید برش سفارشی را برای فرش خود آماده کنید. باید از نصب کننده خود بخواهید ببیند چه کارهایی می تواند از قبل انجام شود. با – توجه به میزان فرش شما در یک اتاق خاص ، یک برآورد مناسب لازم است.
– ممکن است برخی از قالب های اضافه شده برای اتصال فرش شما به سایر سطوح فرش شده در اطراف خانه شما اضافه شود. این امر به ویژه در مواردی اتفاق می افتد که شما انواع مختلفی از فرش ها را با انواع انبوه در اطراف دارایی خود داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که هنگام افزودن فرش در خانه خود با دقت نگاه می کنید. یک سطح فرش شده عالی اگر درست انتخاب شود می تواند دنیایی از تفاوت را ایجاد کند. باید به اطراف نگاه کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس است و وقتی به اندازه کافی به درستی استفاده می شود همه می توانند در خانه شما جای بگیرند.

 

جمع بندی

انتخاب مناسب و به جای فرش و موکت در طراحی داخلی منزل و طراحی داخلی خانه تاثیر زیادی دارد که ما در این مقاله آن را بررسی کردیم. از همراهی شما سپاس گزاریم.

 

پیشنهاد نویسنده: استفاده از فرش در دکوراسیون

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

طراحی پروژه مسکونی پاسداران

پروژه طراحی و اجرای الکترواستیل

پروژه دکوراسیون داخلی نیاوران

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]