انواع مختلف کمد برای اتاق خواب و خانه
17
بهمن

انواع مختلف کمد برای اتاق خواب و خانه

کمد لباس فضای باز یا بسته ای برای نگهداری از لباس های ها و وسایل شخصی شماست. ولی آیا جای کافی آن  به تنهایی کافی است؟ یا باید زیبا و دلنشین هم باشد؟

در زیر لیستی از انواع کمدها آورده شده است ، با چند نکته در مورد چگونگی استفاده حداکثر از هر یک از آن ها. حال ، اگر به دنبال خرید یکی کمد با فضای کافی و همچنین زیبایی ظاهری برای اتاق خواب اصلی خود هستید ، باید توجه داشته باشید که انواع مختلفی در بازار موجود است. همه آن ها عملکرد های مختلفی دارند و ممکن است برای هر خانه مناسب نباشد. انتخاب مناسب و به جای کمدها در طراحی داخلی منزل و طراحی داخلی ساختمان تاثیر زیادی دارد که در این مقاله آن ها را بررسی می کنیم.

 

پیشنهاد نویسنده: انتخاب آینه برای دکوراسیون خانه

انواع کمد

 

۱. کمدهای دیواری یا Walk-in Closet

 

کمدهای دیواری نهایت کارایی برای طراحی خانه شما با هر دکوراسیونی ست ، مخصوصاً اتاق خواب اصلی که فضای زیادی را در خود جای داده است. کمد دیواری یک طراحی زیبای معماری با فضای ذخیره سازی چند وجهی است که نیاز های شما را به خوبی بر طرف می کند. در واقع ، از عنصر مهم ذخیره سازی وسایل اغلب از یک اتاق به اتاق دیگر متفاوت است. مساحت این کمد می تواند چند فوت مربع باشد یا به اندازه یک اتاق بزرگ ، مجهز به پنجره برای حفظ درجه حرارت در داخل. این مدل کمد را می توان طبق نیاز کاربر سفارشی کرد.

مجموعه ای از چندین کشو در کمد برای نگهداری وسایل متفرقه وجود دارد. می توان قفسه های کشویی با کشو هایی در پشت نما قرار داد. با مجموعه ای از مکانیزم های کششی ، یک وسیله ی قابل کشیدن می تواند انواع لوازم جانبی مانند پیراهن ، شلوار ، کمربند و کشش کراوات را داشته باشد که طبق تصویر زیر می توان به راحتی به همه ی لباس ها دسترسی داشت. از فضای عمودی می توان برای نگهداری کفش و لوازم جانبی نیز استفاده کرد.

در حالی که می توان از فضای داخلی آن فراتر رفت ، برخی دوست دارند آن را ساده نگه دارند. همه چیز به شما بستگی دارد. ما افراد زیادی را دیده ایم که از یک لوستر طلا در بالای کمد برای افزودن طراحی و دیزاین سلطنتی استفاده می کنند و به نظرما همه آن ها زیباست! ممکن است داخل آن صندلی یا کمدی اضافه کنید تا دسترسی شما نیز آسان شود. همه ی این ها به شما بستگی دارد، پس همان طور که دوست دارید انجام دهید!

در نهایت ، یک کمد به سبک Walk-in Closet به تنهایی یک بیان سبک است اما ممکن است هر خانه ای آن را داشته باشد.

مزایای داشتن کمدهای دیواری یا Walk-in Closet

 

– کمد Walk-in Closet یک گزینه مناسب برای نگهداری لباس ، کفش ، جواهرات ، لوازم جانبی متفرقه و موارد دیگر است. آن ها کاملاً سفارشی هستند و صاحبان خانه نیز می توانند خودشان آن را طراحی کرده و بسازند.
– Walk-in Closet یک مکان ایده آل و خصوصی برای وسایل شخصی شماست که می توانید برای لباس پوشیدن در حداقل زمان از آن استفاده کنید. می توانید آینه ، سشوار و چیز های دیگری هم در آن نصب کنید و فضا را به یک اتاق رختکن شیک تغییر دهید.
– این مکان مناسبی برای وقت گذرانی با خودتان است و می تواند به عنوان محل شخصی شما باشد.
– می توانید با خیال راحت تمام اشیا با ارزش خود را در اینجا ذخیره کنید و به راحتی درب آن را قفل کنید. حداقل در داخل خانه می توان این فضا را به عنوان ایمن ترین مکان نسبت داد.
– از آنجا که به طور کلی ، یک کمد لباس راحتی در منطقه گسترده است ، سازماندهی و بازیابی وسایل راحت تر می شود.

 

۲. کمدهای دستی یا Reach-in Closets

 

کمدهای دستی یکی دیگر از کمد های پرکاربرد است. با این حال ، اندازه آن کوچک تر از یک کمد دیواری است.

این کمدها برای مدتی بسیار محبوب بودند و نقش اصلی آن ها در اصل ایجاد فضای مناسب برای آویزان کردن لباس توسط میله ای است که در کمد قرار دارد و قفسه باز آن در بالا است.

با این حال امروزه این تعریف از کمد های دستی جلوه دیگری پیدا کرده است. کمد های امروزی حداقل به اندازه یک بازو عمق دارند و عرض آن در هر نقطه بین ۳ تا ۸ فوت قرار دارد. این کمد ها به خوبی با پارتیشن ، درب لولایی ، مکانیسم کشویی برای باز و بسته کردن در ها یا حتی پرده های کشویی مجهز شده اند.

مزایای کمدهای دستی یا Reach-in Closets

 

– کمد های دستی مناسب برای ترکیب گزینه های مختلف ذخیره سازی با کمک موقعیت هوشمندانه هستند. این کمد با ایجاد فضای زیاد برای  ذخیره سازی به سازمان دهی لباس ها و وسایل شما کمک می کند.
– این کمد ها دارای عناصر ذخیره سازی مانند میله های بلند برای آویزان کردن لباس و قفسه ها و کشو ها برای جمع کردن شلوار و پیراهن ها هستند.
– اجزای ذخیره سازی به گونه ای ترکیب شده اند که به شما امکان می دهد بدون اشغال فضای زیاد ، محتوا را منظم ذخیره کنید.
– از کشو ها می توان برای ذخیره جواهرات ، لوازم جانبی ، لباس زیر و اسناد مهم استفاده کرد.
– همچنین به اندازه کافی خوب و مجکم هستند تا بر روی درب آب با نصب مکانیزم های مناسب، کفس های خود را آویزان کنید.

 

۳. Armoires or Wardrobes

Armoires or Wardrobes اساساً یک کمد بزرگ تزئینی و مستقل است که به عنوان کمد لباس عمل می کند. هر چند تفاوت اساسی بین کمد و گنجه لباس وجود دارد. کمد یک فضای مشخص برای ذخیره سازی است ، در حالی که گنجه لباس را می توان از فروشگاه مبلمان تهیه کرد و یا حتی بنا به نیاز شما ساخت. این کمد ها در اندازه ها ، الگو های مختلف موجود هستند و اهداف پویایی زیادی را در خانه ها دارند.

به طور معمول یک کمد Armoires or Wardrobes پوش فضای آویز زیادی دارد ، علاوه بر این دارای قفسه ها و کشو های ذخیره سازی است.

 

مزایای Armoire

 

– یک کمد ایده آل برای افزودن جلوه ای زیبا به اتاق خواب شما با ظاهری زیبا است.
– این مبلمان به ویژه مکمل نمای اتاق خواب هایی است که تخت های بزرگ دارند. با این حال ، نسخه های کوچک تر آن نیز اخیراً ساخته شده است.
– اگر لباس های زیادی دارید و می خواهید آن ها را مرتب و مرتب نگه دارید ، این محصول مناسب شما است.
– برای نگهداری تلویزیون و وسایل دیگر حتی می توان یک armoire را در اتاق نشیمن قرار داد.
– می توانید اسباب بازی ها و وسایل کودکان خود را در این جا ذخیره کنید.
– برای نگهداری کارد و چنگال ، ظروف و سایر ظروف غذا خوری خود از این کمد در فضای غذا خوری استفاده کنید.
– این کمد قابل حمل است و می توان آن را به دلخواه به هر قسمت از خانه منتقل کرد.

 

۴. کمدهای کتانی یا Linen Closet

 

کمدهای کتانی در اصل نسخه کوچک تر کمد دستی است. عموماً باریک هستند و در راهرو های بین حمام و اتاق خواب قرار دارند. این کمدها می توانند دارای عناصر معماری به صورت درهای دو شاخه ، درهای کشویی ، درهای لولایی یا دسترسی بدون در باشند.

 

مزایای کمد کتانی یا Linen Closet

 

– از کمد ملافه ای برای نگهداری حوله ، ملافه ، ملافه ، بالش و ملحفه اضافی برای مهمانان و حتی سرویس های بهداشتی استفاده می شود.
– برای آپارتمان های امروزی معمول است که خشک کن و واشر را در کمد ملافه نگهداری می کنند.
– پتانسیل ذخیره سازی کمد Linen تا حد زیادی توسط میزان کارایی قفسه بندی آن تعیین می شود.

 

جمع بندی

مکان های کمی در خانه وجود دارد که استفاده مناسب تر از فضا مهم تر از خود کمد شما است. یک کمد منظم باعث صرفه جویی در وقت و فضا و همچنین راه حلی آسان برای یافتن یک لباس است. کمدها فقط به نگهداری و نمایش کمد لباس شما محدود نمی شوند. کمدهای مختلفی وجود دارند که به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از کمدها کت ها و لباس های بلند شما را ذخیره می کنند در حالی که برخی دیگر شیشه های قابلمه های غذا و برقی را ذخیره می کنند.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون در آپارتمان کوچک، طراحی فضای اداری

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

پروژه طراحی داخلی سلیمی

پروژه ستاری افق اکباتان – طراحی

طراحی پروژه آزادی

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۵ میانگین: ۴.۲]