بازسازی سقف و ایجاد سقف های دکوراتیو
02
دی

سقف و ایجاد سقف های دکوراتیو

بازسازی سقف و ایجاد سقف های دکوراتیو

در دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان یکی از المان های اصلی سقف  و دیوار ها می باشد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است که این امکان را به طراح و معمار می دهد  تا اکثر ایده های خود را بر روی آن پیاده کنند که با تغییر این المان ها در بازسازی سقف و دیوار منزل مسکونی و ایجاد سقف های دکوراتیو به سبک های دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک و یا نئوکلاسیک شده اند.

 

بازسازی سقف و ایجاد سقف های دکوراتیو

اگر سقف منزل مسکونی شما ساده است و می خواهید که زیبا تر شده و به چشم بیاید میتوان استفاده از گچ بری و نور پردازی در سقف را به شما پیشنهاد کرد که در بازسازی منزل مسکونی و دکوراسیون داخلی شما این امکان را دارید که دور تا دور سقف خود را نورپردازی کنید و آن را متناسب با طرح خود جانمایی و دیزاین کنید

به کارگیری از یک یا چند لوستر متناسب با اندازه فضا و سقف ساختمان شما نیز می تواند به زیبایی هر چه بیشتر سقف منزل کمک کند ودر کنار آن به کار بردن رنگ تیره در سقف باعث می شود ارتفاع سقف از آنچه که هست کوتاه تر به نظر برسد و حس صمیمیت به ویژه برای منازل با فضای بزرگ بیشتر احساس می شود. اما اگر سقف منزل شما کوتاه و فضای منزل شما نیز کوچک می باشد باید از رنگ های روشن در سقف استفاده کنید.

 

طراحی و اجرای المان های سقف

 

ایده پردازی برای بازسازی سقف و دیوارها

از ایده پردازی ها برای بازسازی سقف و دیوار می توان اول طرح و سبک دکوراسیون منزل مسکونی خود را مشخص کنید. برای این کار در ابتدا رنگ هایی که می خواهید در دکوراسیون داخلی و بازسازی منزل مسکونی خود به کار ببرید را انتخاب کنید.  اول از همه رنگ مبل ها و پرده ها ، فرش ، سبک کابینت ، مدل چیدمان و … را انتخاب کنید و در مورد آنها از افراد متخصص مشورت بگیرید سپس تصمیم بگیرید که برای سقف چه رنگی می خواهید استفاده کنید.

اگر سقف منزل شما کوتاه است و قصد دارید بلند تر از آن چیزی که هست به نظر بیاید از پرده هایی استفاده کنید که دیوار را بلند تر نشان دهد و به این نکته دقت داشته باشید پرده هایی با خط های افقی برای این کار مناسب نیست و بهتر است از پرده ای روشن با خط ها یا طرح های عمودی استفاده کنید و در هنگام نصب چوب پرده را در بالاترین نقطه ممکن قرار دهید.

در مرحله بعد میتوانید در سقف منزل مسکونی خود گچبری انجام دهید که این مورد را قبل از اجرا به لحاظ هزینه سنگین با طراح و پیمانکار خود نهایی کنید و مطابق طرح و دیتیل اجرایی پیش ببرید و یا می توانید با استفاده از قاب های فایبرگلاس یا پلی پروپیلن سقف خانه خود را قاب بندی کنید . و از نورپردازی با رنگ روشن استفاده کنید. هم چنین از این قاب ها به صورت عمودی در نقاطی از دیوارهای منزل نصب کنید که به لحاظ هزینه در بازسازی و دکوراسیون داخلی نسبت به گچ بری پایین تر می باشد.

 

اهمیت بازسازی سقف قدیمی

اهمیت بازسازی سقف و زیباسازی آن همیشه برای افراد بسیار مهم  و کاربردی است که در دکوراسیون داخلی و بازسازی منزل مسکونی بسیار کاربردی می باشد.

هر چند که در بازه زمانی کوتاهی سقف نقش کمرنگ تری پیدا کرد و خیلی به آن اهمیت داده نمی شد. اما امروز دوباره به اهمیت زیبایی سقف در دکوراسیون داخلی  پی برده اند وطراحان و معماران همواره تلاش می کنند که با استفاده از ایده های قدیمی و کلاسیک برای سقف و همچنین استفاده از طراحی های مدرن و به روز برای آن به زیباسازی هر چه بیشتر منزل مسکونی و دکوراسیون داخلی  کمک شود.

به کار بردن رنگ ها در زیبایی سقف نقش بسیار مهمی دارد و استفاده از متریال و المان های مختلف نیز امروزه استفاده می شود که رنگهای متفاوت و متنوعی را شامل می شوند و طراح و معمار می تواند آنها را با رنگ های هر دکوراسیونی مطابقت دهد. هم چنین نور پردازی سقف و دیوار نیز از راه کارهای دیگری می باشد که در دکوراسیون سقف بسیار مهم و کاربردی می باشد که امروزه به اهمیت آن در دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه پی برده اند و با این المان های کاربردی  می توانند چشم های زیادی را به سقف خانه ها خیره کنند.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]