برترین شرکت های معماری در کشور ژاپن
13
بهمن

برترین شرکت های معماری در ژاپن

با داشتن یک تاریخچه معماری غرق در سنت ، آنچه که در مورد معماری معاصر ژاپن بیشتر از همه جالب است آرزوی آن است که ضمن شناخت نیاز های زندگی در جامعه مدرن، به گذشته خود ارج نهد. هنر ساخت معماری در ژاپن همیشه از طریق درک سایت ، احترام به طبیعت و دانش مواد ، یک کار افتخار آمیز بوده است. معماران معاصر در تلاش هستند تا با استفاده از این مواد و فرم ها به روش های جدید و مهیج ، این سنت ها را ارتقا دهند. پس تعجب آور نیست که این همه معمار برنده جایزه پریتزکر از ژاپن می آیند و صدای آن ها در دنیای معماری جهانی بسیار محترم است. چرا که هر کدارم از شرکت ها به همراهان معمارانشان، دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان خاصی را پیش گرفته اند.

این ۱۰ معماری برتر یک رتبه بندی نیست، فقط مجموعه ای از بهترین شرکت های کشور است که به اعتقاد ما شهرت و نظر شخصی آن ها وجود دارد. با ما همراه باشید.

 

پیشنهاد نویسنده: طرح دکوراسیون مسکونی

 

شرکت های معماری  برتر کشور ژاپن

۱. Kengo Kuma & Associates

Kengo Kuma & Associates یک شرکت مستقر در توکیو است که به دنبال بازیابی روحیه باستانی ساخت کشور به روشی معاصر است. ریشه عمیق تری در سنت های طراحی ژاپنی ، یکی از معروف ترین پروژه های آن ها موزه پل چوبی Yusuhara است که از روش ساخت “hanegi” برای پشتیبانی از یک سازه چوبی در یک ستون استفاده می کند. از دیگر کار های برجسته برج دفاعی مشرف به کوه فوگی و موزه V&A Dundee در اسکاتلند است.

۲. Tadao Ando Architects & Associates

تادائو آندو که از چهره های برجسته معماری و طراحی ژاپنی است ، به دلیل استفاده ظریف خود از نور و بتن برای بیان زیبایی خام طبیعت مشهور است. از نظر آندو ، فضای خالی فرصتی را برای فرد ایجاد می کند تا به جای انتقال ظاهر ظاهری به جهان ، به درون خود نگاه کند. از برجسته ترین پروژه های وی می توان به کلیسای نور ، موزه هنر مدرن فورت ورث و موزه هنر ناریوا اشاره کرد (تصویر). آندو دریافت کننده جایزه معماری پریتزکر در سال ۱۹۹۵ بود.

۳. Shigeru Ban Architects

شیگرو بان به دلیل استفاده هوشمندانه از کاغذ بازیافت شده و همچنین تعهد به اهداف بشر دوستانه در سراسر جهان مشهور است. مواد در هسته اصلی کار Ban قرار دارند و طرح های رسا او ساختار ساختمان را در شکل کلی آن یک پارچه می کند. از برجسته ترین کار های وی می توان به مرکز پمپیدو متز ، کلیسای جامع مقوا و موزه هنر آسپن اشاره کرد. بان در سال ۲۰۱۴ جایزه معماری پریتزکر را دریافت کرد.

۴. Toyo Ito & Associates

توویو ایتو که به عنوان یکی از نو آور ترین معماران جهان شناخته می شود ، به دلیل اکتشاف مداوم خود در پسامدرنیسم و نقش آن در معماری معاصر با توجه به شکل گیری شناخته شده است. ایتو به دلیل مشاهده معماری به عنوان “لباس” برای ساکنان شهر هایش مشهور است و بسیاری از ساختمان های وی با نمای مجلل آن ها مشخص می شوند. ایتو به دلیل مشارکت مادام العمر خود در زمینه معماری برنده جایزه معماری پریتزکر در سال ۲۰۱۳ شد.

۵. SANAA

SANAA توسط معماران Kazuyo Sejima و Ryue Nishizawa در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد. این دو پروژه چندین پروژه با مشخصات عالی مانند دانشکده مدیریت Zollverein (در تصویر) و Grace Farms با خیره کننده مارپیچ را در کنتیکت انجام داده اند. این شرکت بیشتر به خاطر طراحی معاصر خود که ترکیبی از عناصر طبیعت ، سادگی و گشودگی است ، شناخته شده است. به آن ها جایزه معماری Pritzker 2012 اهدا شد.

۶. Junya Ishigami + Associates

جونیا ایشیگامی که یک شیوه معماری نو ظهور مستقر در توکیو است ، پیش از ایجاد حرفه خود ، جونیا ایشیگامی + همکاران در سال ۲۰۰۴ در دفاتر SANAA کار می کرد. در سال ۲۰۱۰ او بهترین پروژه را در دو سالانه معماری ونیز به دست آورد و اخیراً نسخه ۲۰۱۹ این دوره را به پایان رساند. غرفه سرپانتین در لندن. این طرح شامل یک ورقه بزرگ از تخته سنگ بود که بر روی یک سازه فولادی نازک پشتیبانی می شود.

۷. Hiroshi Nakamura & NAP

کار هیروشی ناکامورا و NAP ذاتاً خاطره انگیز است. در اصل عمل شرکت تمایل به افزایش تجربیات فیزیکی در طبیعت و تجلیل از هماهنگی معنوی موجود بین مردم و محیط آن ها است. استفاده از آفتاب ، باد ، چوب و مواد خاکی اصول اصلی فلسفه آن ها است که به ویژه در طراحی کلیسا جنگل سایاما و کلیسا روبان تفسیر می شود.

۸. Sou Fujimoto Architects

سو فوجیموتو فعالیت خود را در آغاز سال ۲۰۰۰ تاسیس کرد. فوجیموتو که در حومه هوکایدو پرورش یافته و سپس در توکیو آموزش دیده است ، بیشتر به صحبت و بحث کردن درباره ی طبیعت و محیط های متراکم شهری علاقه مند است. خوب است بدانید که مشهور ترین آثار وی خانه های کوچک نظری و سازه های سبک بوده است. در سال ۲۰۱۳ ، فوجیموتو برای طراحی سرپانتین پاویلیون در لندن دعوت شد (تصویر) که بسیاری از ایده ها و آرزوهای او برای طراحی را ارائه می دهد.

۹. Terunobu Fujimori

چیزی عجیب در مورد کار های فوجیموری وجود دارد که آن را از سایر شیوه های معماری موجود در این لیست متمایز می کند. Terunobu Fujimori که از نظر تجارت معمار و مورخ معماری است ، در حال حاضر استاد دانشگاه موسسه علوم صنعتی دانشگاه توکیو است. برخی از مشهور ترین آثار وی شامل چایخانه Takasugi-an ، Lamune Onsen و موزه هنر Nemunoki است.

۱۰.Maki & Associates

Fumihiko Maki یک معمار مشهور ژاپنی است که به دلیل تلفیق طرح غربی و شرقی شناخته شده است. پس از فارغ التحصیلی با مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۵۴ ، مکی در سال ۱۹۶۰ به ژاپن بازگشت و گروه Metabolism ، یک جنبش معماری ژاپنی پس از جنگ را که ایده های بزرگ سازه های معماری را با رشد بیولوژیکی آلی ترکیب می کرد ، راه اندازی کرد. مکی در سال ۱۹۹۳ جایزه معماری پریتزکر را دریافت کرد.

جمع بندی

بصیر ، شاعرانه و با ارتباطی قدرتمند با طبیعت ، معماران معاصر ژاپنی مناظر جهان را با هیجان انگیزترین خانه ها ، موزه ها ، موسسات فرهنگی و فضاهای قابل تأمل نقاشی کرده اند.

 

پیشنهاد نویسنده: چگونه یک معمار خلاق شویم، امکانات خانه لوکس

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

پروژه مسکونی رباط کریم

طراحی پروژه آزادی

مرحله طراحی پروژه فشم

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۴.۳]