بررسی سبک سورئالیسم در معماری
26
خرداد

بررسی سبک سورئالیسم در معماری

بررسی سبک سورئالیسم در معماری

اگر بخواهید سبک سورئالیسم را در نظر داشته باشید می توان گفت این سبک و هنر در واقع رویا و واقعیت را با یکدیگر ادغام کند و شما نتوانید بین این دو جداسازی انجام دهید.

اولین شخصی که توانست این هنر را نشان دهد، شخصی به نام آندره برتون این بود که در سال ۱۹۲۴ میلادی خواستار این بود که میان رویا و واقعیت سبکی را به وجود بیاورد و این سبک را نتوان از یکدیگر جدا کرد.

از هنرمندان و معماران که از این هنر خوششان آمد هنرمندانی بودند که به دنبال ساختار بنیادی محیطی بودند وجود سبک و اندیشه به نام سورئالیسم توانسته بود برای آن ها منبع خوبی بود از ایده ها و خلاقیت های جذاب باشد.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

بررسی سبک سورئالیسم در معماری

زمانی که از اندیشه ها و تفکرات ذهنی برای معماری و طراحی صحبت می شود شما می توانید از سورئالیست استفاده کرده و آن ها را در معماری به کار ببرید و بسیار مناسب برای شکل دهی و نقش در معماری به حساب می آیند. علاقه مندان سورئالیسم اغلب افرادی که به سورئالیسم علاقه زیادی دارند می توانند این هنر را در معماری به کار ببرند و همچنین افراد بسیار علاقه مند به معماری می باشند.

برای مثال می‌ توان به هنرمندی به نام جورجیو دی شیریکو اشاره کرد که این هنرمند ایتالیایی توانسته بود شهر ایده آل خود را با هنر و سبک ساختاری نئوکلاسیک آن را بسازد. اگر بخواهی درباره این شهرها اطلاعاتی داشته باشید می توان گفت این شهر ها در اصل با طراحی رنسانس به صورت ترکیبی ساخته شده اند و همچنین در کنار آن ها از مجسمه‌ های رئالیستیک استفاده شده و در کنار آن ها از قلعه هایی که مربوط به قرون وسطا می باشد به کار گرفته شده است و در کنار آن ها از صنعت و موتور های صنعتی نیز به کار گرفته شده است.

طراحی به سبک سورئالیسم اگر می خواهید بدانید که سبک سورئالیسم در کدام قسمت ها به کار برده می شود می توان این چنین بیان کرد که زمانی که شما وارد یک دندان پزشک می شوید می توانید با طراحی خاصی روبرو شوید به عنوان مثال یکی از طرح ها و سبک های دکوراسیون دندانپزشکی می تواند به شکل دهان بیمار باشد که ورودی آن از طریق دهان باشد و زمانی که شما روی صندلی ها می نشینی در اصل روی دندان ها می توانید بنشینید.

یکی از مثال های دیگر این است که می‌ توان برای این معماری و طراحی زد پارک هیومن در تهران می باشد که این فایل به گونه ای طراحی شده است که اعضای بدن را نشان می دهد و شما می توانید در بدن یک فرد بالغ حرکت کنید و انواع قسمت های مختلف آن را مشاهده کنید.

جمع بندی اگر بخواهیم سبک سورئالیسم را در معماری جمع بندی کرد می توانید شما هنرمندانی را ببینید که هنر خود را با معماری به صورت انباشتگی و خمیدگی نیز به همراه ساختار مدرنی که وجود دارد ترکیب کننده و طراحی جدیدی را به وجود بیاورند.

این ثبات راهی می تواند به معماری معاصر نیز تاثیر داشته باشد و شما می توانید و تاثیرات آن برای طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان خود استفاده کنید. سورئالیسم می‌ تواند بر روی مجسمه سازی و سینما و معماری و نقاشی و طرح هنر دیگری تأثیر داشته باشد.

این را بدانید که سبک سورئالیسم را سبکی واقع گرا و یا فرا واقع‌ گرایی نیز می نامند زیرا این سبک بسیار به واقعیت نزدیک می باشد و همان طور که گفته شد میان رویا و واقعیت قرار دارد و شما نمی توانید به این دو فاصله‌ی قرار دهید و آن ها را از هم جدا کنید.

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]